• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS formule in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter MLE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MLE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2016
Heb een vraagje over een ALS formule (denk ik toch dat ik die hier moet zetten).
Zal even de situatie schetsen:

Ik heb een lijst van ongeveer 17 000 adressen in een bepaalde stad in 1 tabblad.
De invulling gaat ongeveer van A tot en met M met allemaal gegevens.

Ze staan allemaal onder elkaar en alfabetisch geordend. Nu zijn er een groot deel met busnummer (appartement) en zonder busnummer (huizen).
Nu zou ik op een apart tabblad (2 eigenlijk, 1 huizen en 1 appartement) ze snel apart willen hebben zonder ze allemaal te moeten kopieren.

Dus in Kolom H (bij busnummer) moet waar iets ingevuld staat (1, 2 , A, B of wat dan ook) de hele kolom (A tot en met M) gekopieerd worden naar tabblad appartement.
Waar in kolom H NIETS staat moet dan weer volledig gekopieerd worden naar tabblad Huizen. En dat ik dan zo kan verder trekken naar alle 17 000

Welke formule kan ik hier best voor gebruiken?Bekijk bijlage 274735Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldbestandje wordt dit een kakofonie. :)

Laatst bewerkt:
Zonder voorbeeldbestandje wordt dit een kakafonie. :)

Klopt inderdaad, heb een klein voorbeeld bestandje gemaakt. Heb even een klein voorbeeldje gemaakt en in originele post gezet.
Zoals op eerste tab zijn er dus 17 000 inputs.

Laatst bewerkt:
Als je een reactie geeft kun je vlak boven waar je je tekst typt op een paperclip drukken en een bijlage toevoegen.

Maar...
als ik het zo lees zou ik het tabblad met gegevens kopiëren zodat er (qua inhoud) twee identieke tabbladen zijn.
Daarna in het ene tabblad filteren op kolom H met inhoud en alle zichtbare regels verwijderen en
in het ander tabblad filteren op kolom H zonder inhoud en alle zichtbare regels verwijderen.

Als je daarna de filters uitschakelt heb je wat je wilt hebben. TIP probeer het eerst uit in een kopie van je bestand.

Ik denk dat een matrixformule over 17.000 rijen een beetje lang gaat duren. De optie van Haije is redelijk eenvoudig in code om te zetten.

Code:
Sub VenA()
With Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 13)
    For j = 2 To 3
        c00 = IIf(j = 2, "=", "<>")
        Sheets(j).Cells.Clear
        .AutoFilter 8, c00
        .Copy Sheets(j).Cells(1)
    Next j
    .AutoFilter
End With
End Sub

Waarom je een hele rij geel maakt, sommige kolommen leeg laat en niet alle kolommen van een kolomkop voorziet zal wel een reden hebben?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan