MSN NIET automatisch laten starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
124
Hoe kan ik msn beletten om steeds automatisch op te starten !!!!!!!!!! Ik heb al verschillende instellinge getest maar steeds werd er automatisch een verbinding gemaakt , ook als ik outlook express opstart!!!!!
Ik zou willen dat IK bepaal wanneer ik msn wil laten inloggen!
 
In MSN Messenger:

Extra --> Opties --> Tabblad Algemeen en het 3e hokje uitvinken 'Automatisch aanmelden..... met het Internet'
 
<a href="http://forums.betarun.net/showthread.php?tid=18&pid=278#pid278">Stop MSN Messenger</A>
 
welke windows versie heb je? Als je XP hebt heb ik wel een effectief middel. Bij mij start hij ook niet automatisch, en OOK niet als ik outlook express opstart.

Groetjes, Tanja
 
Je moet ten eerste in Opties/voorkeuren van Messenger uiteraard 'dit programma uitvoeren wanneer Windows gestart wordt' uitvinken, en bevestigen met OK.

De instellingen van het programma zelf overrulen namelijk vaak die in het register.

Vervolgens:

- Als je 'm wel automatisch wilt laten opstarten met OE, maar niet meteen aanmelden, is er in OE/extra/opties op het tabblad 'algemeen' soms een vakje 'Automatisch aanmelden bij MSN Messenger' dat je moet uitvinken.

- Check je map Opstarten en Msconfig/opstarten, en haal daar alle verwijzingen naar Messenger weg.

- Ga ook naar Outlook Express/Beeld > Layout, en haal een eventueel vinkje bij 'Contactpersonen' weg.

De laatste oorzaak wordt begrijpelijkerwijs vaak over het hoofd gezien.

Lukt het dan nog niet, is hier een tweak om OE te ontkoppelen van MSN:

Rechtsklik op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument. Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin.
Sla op als Msn.reg:


REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002



Dubbelklik erop, en laat de inhoud van dit *.reg-filetje in je register invoeren.

Start eventueel even opnieuw op.
 
Ik zal mijn variant ook nog melden (voor XP) voor de liefhebbers

Start, uitvoeren en type gpedit.msc

Dan gebruikersconfiguratie, beheerssjablonen (plusje aanklikken)
Dan windows onderdelen (plusje aanklikken)
Dan windows messenger

Dan zie je rechts 2 opties die je kunt veranderen door rechts te klikken o p1 van beide en dan eigenschappen.

Werkt hier heel goed. Ik ben standaard niet aangemeld en hij doet het ook nooit tenzij ik handmatig aanmeld.

Succes, Tanja
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je bij het opstarten of algemeen ?
Want als je het bij opstarten wilt stoppen, ga je naar start --> uitvoeren.
Daar typ je msconfig.
Dan naar opstarten, dan kijken of msnmsgr of msmsgs uit staat... Indien aan, allebei uitvinken....
 
Als je dat verandert met msconfig, dan start msn meen ik nog wel automatisch als je outlook express start. En dat wil de vraagsteller niet.
Groetjes, Tanja
 
Vraagje voor tanja:
ik vind gpedit.msc niet, ik werk wel met winxp
 
Dan heb je vermoedelijk geen XP Pro, maar Home, en in dat geval kun je mijn registerbestand draaien.
 
Geplaatst door gtest
Vraagje voor tanja:
ik vind gpedit.msc niet, ik werk wel met winxp

Je zegt: ik vind gpedit.msc niet. Maar heb je het ook via start en dan uitvoeren gedaan? Misschien zit er wel wat Ton zegt verschil tussen de home en de pro in dit geval.

Groetjes, Tanja
 
Precies zoals ik het zei:

Sluit eerst Outlook Express en MSN Messenger af.

Rechtsklik nu op je bureaublad of in een map, en kies Nieuw/Tekstdocument. Kopiëer nu de volgende vetgedrukte tekst, en plak hem erin.
Sla op als Msn.reg (sla op als type 'alle bestanden'):


REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"Hide Messenger"=dword:00000002



Dubbelklik Msn.reg, en antwoord JA, wanneer je gevraagd wordt of je de inhoud van MSN.reg aan het register wilt laten toevoegen.

Daarna even opnieuw opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan