met spelletjes verschil AMD of Pentium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Berichten
146
ik krijg een paar spelen voor mijn zoon niet aan het draaien en nu zei iemand mij dat dat ligt aan het feit dat ik een AMD processor heb , kan dat? maakt het bij sommige verschil of je amd of pentium hebt?
 
Nee,bij de meeste spellen is een amd zelfs sneller.
Maar hoe snel is die Amd van jouw dan?
 
Ligt niet aan je processor tenzij hij vreslijk oud en traag is. Kan wel aan duizend andere dingen liggen.
Leg even het probleem wat beter uit dan kunnen we er wat meer mee..
 
ik gebruik al jaren amd (en niet intel in$ide) en heb nog nooit problemen hiermee gehad. Het zou trouwens als producent van games toch maar al te gek worden als je je spellen niet alleen in verschillende versies op de markt moet brengen volgens OS, maar ook nog eens volgens de CPU producent... Dit is zo een hardnekkig gerucht dat vroeger in de begintijden van de pentium veel de ronde deed...

Meestal als een spel het niet doet liegt dit aan:
De kracht van de pc, systeeminstellingen...
Een verkeerd OS...
Een te zwakke beeldkaart...
De directx versie is niet up to date...
Een patch die moet geïnstalleerd worden... BVB diegenen die een ati radeon 9700pro hebben zullen meestal voor max payne een patch moeten installeren om het spel te doen werken...

Over welk spel gaat het hier?
 
Geplaatst door MacD
ik krijg een paar spelen voor mijn zoon niet aan het draaien en nu zei iemand mij dat dat ligt aan het feit dat ik een AMD processor heb , kan dat? maakt het bij sommige verschil of je amd of pentium hebt?

Hoi,

Nee, ligt beslist niet aan je processor!
De echte 'die hard' gamer zal voor een AMD kiezen.
Meest verantwoordelijk voor de performance van een spel is de grafische kaart, echter i s w met de processor en het beschikbaar geheugen.
Vertel iets meer over de configuratie en het soort spellen wat je er mee wilt speelen?

Grtzzz.
 
het kan ook haast niet aan de processor liggen of videokaart. De een is AMD 1 ghz en de andere 1900+ en de videokaart is een asus 7700 en de andere ati Radeon 8500.
Het zijn daarnaast ook nog eens "simpele" kinder spelletjes waarvoor minimaal win 95 wordt gevraagd en daar staat toevallig ook nog bij "PC met Pentium processor".
Ik heb binnen XP ook al geprobeerd met compatibility mode for Windows 95. maar ook dat werkt niet.
Iemand nog een suggestie ?

M@cD
 
er zijn (oudere) games die je never aan het draaien krijgt onder XP. Dat is een feit dat een gebruiker zal moeten accepteren wanneer 'ie overgaat naar XP.

Maar idd. noem eens wat namen...............?
 
hier een paar titels :
"spelen met Bassie & Adriaan",
"speelgoedland Ik ga naar school" van Fisher Price
 
Geplaatst door MacD
hier een paar titels :
"spelen met Bassie & Adriaan",
"speelgoedland Ik ga naar school" van Fisher Price

Hele leuke kinderspellen idd.
Maar ik ben bang dat WinXP er wat moeite mee heeft i v m de leefttijd van de spellen.

Grtzzz.
 
voor zover ze bestaan:

kijk eens op de site van de gamefabrikant, daar vind je al vrij snel de systeemvereisten van een game. Omdat XP nu al weer ruim 1,5 jaar bestaat zijn er vast mensen die hetzelfde probleem hadden en daarover een vraag hebben gesteld. Binnen de FAQ sectie van een (game)site vind je dan al heel erg snel zekerheid over het wel of niet onder xp kunnen draaien van de game dan wel het noodzakelijk zijn van een patch / update voordat de game onder xp zal kunnen werken.
 
xp.

Ik denk dat xp dan weer eens geen driver voor een/het spel heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan