ps start vaak opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Berichten
596
ik heb een probleem met mijn pc.

AMD Duron 1.3 Ghz
256 Mb ram
geforce2 mx400 64 mb
een 4 en een 8 gig harde schijf
win xp professional

Het volgende is het geval.

Onlangs was ik een windows update aan het doen en toen is de pc vastgelopen. Was ook een norton update aan het doen. toen heb ik de pc opnieuw opgestart. Schijfcontrole duurde even en hij ging weer verder. toen de pc opstarte gaf hij rechtsonder allerlei beschadigde bestanden ccapp.exe en msmsgs.exe en nog een paar. Er werd mij gezegd dat ik chkdsk uit moets voeren. nou ok gedaan en kreeg allerlei rare kruiskoppelingen. Erg veel en vreemd. Sindsdien als ik mijn pc aanzet valt deze na soms enkele seconden of minuten gewoon weer uit en start opnieuw op. ik weet wel dat windows de pc opnieuw opstart als er een ernstige fout optreedt maar dan moet ik wel weten waar dit aan ligt. Ik heb al systeem herstellen gedaan naar een eerdere datum maar dat werkt ook niet. En ik heb ook pc1click maar die loopt ook telkens vast. Ik krijg ook veel explorer.exe en iexporer.exe fouten.

Er is iets goed mis, maar wat?
 
zo misschien?
 

Bijlagen

  • ger.jpg
    ger.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 81
Ik denk dat je geheugen de boosdoener is.. Maar je moet inderdaad eerst die optie uitvinken, normaal gezien zal je dan volgende keer een blauw scherm krijgen met een foutmelding. Daarvan moet je de exacte melding opschrijven (bv. IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL) en het evt. bestand dat er bij staat (bv. nv4_disp.dll).
 
Het zou kunnen ik had vroeger namelijk 512 mb en nu nog 256 mb. Ik had die ene er uit gehaald voor een andere pc.
 
Te weinig geheugen kan dit niet veroorzaken.. Maar wel corrupt geheugen.
 
Ik heb het volgende blauwe scherm gekregen. Dit gewoon toen mijn pc op schermbeveiliging stond:

Technische informatie;
Stop: 0x0000008E
Win32k.sys address bf804a76 base at bf800000 date stamp 3db4adyd

de rest heb ik weg gelaten zoals het starten van fysieke geheugendump en de informatie van start nu uw pc opnieuw op en toets dan f8 voor een veilige modus.

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen
 
Ik denk echt dat je geheugen rot is. Kan je niet van iemand een reepje geheugen lenen om te testen?
 
Ik heb nog een andere. Ben ik nu aan het testen is alleen 64 mb maar ja ach.
 
Ik raad je aan om niet te veel programma's te starten als je die 64 MB erin hebt zitten.
Want dat zou ook blauwe schermen kunnen veroorzaken (klinkt vreemd, maar aangezien 64 MB het absolute minimum is voor XP krijgt 'ie het zwaar. Ik ken iemand, die had 64 MB. Continu blauwe schermen, 128 erbij gedaan en nu is het over.)
 
ik heb nu geen fouten meer maar draait inderdaad stuk minder ik ga een nieuwe halen, of kan er op zoiets nog garantie zitten?
 
Wat Steve zegt kan behoorlijk waar zijn; zelf had ik regelmatig blauwe schermen. Nu heb ik Kingston geheugen geïnstalleert. Mijn systeem was gelijk stukken stabieler
 
Je kan het geheugen normaal gezien inwisselen hoor.
 
Ik heb nu een nieuw geheugen en krijg nog steeds blauwe schermen en vastlopers.

Ik had nu een blauw scherm met daarin bovenaan MEMORY_MANAGEMENT.

En verder weer informatie omtrende de fysieke geheugendump.
 
Ofwel is dat nieuw geheugen ook stuk, ofwel ligt het bij je moederbord.
 
Ik had van de week een 64 mb erin zitten wat ik vertelde toen werkte de pc wel. Nu heb ik die nieuwe van 256 mb erbij gezet en krijg ik die blauwe schermen weer. moederbord is ook zo goed als nieuw kan het niet dat geheugen slot zijn?
 
En als je die van 64 MB er nu uithaalt en de 256 MB in de plaats zet?
 
Had ik nu gedaan, maar ging een tijdje goed totdat ik mijn pc opnieuw ging opstarten nadat ik mijn antivirus opnieuw had geinstalleerd. toen mijn pc na het windows xp scherm verder wou gaan bleef hij op zwart scherm hierna kreeg ik de pc niet meer goed
 
tis mogelijk

Ben je bekend met het programma NORTON UTILITIES?

k werk zelf in een computer winkel en doe daar de reparaties en installaties, mijn eerste gok was idd ook het geheugen (dit zou je op een andere PC kunnen testen met het programma SANDRA (van sisoft)
maar aan die laatste fout te zien zou het ook je XP kunnen zijn. Deze kan je nakijken met het programma norton utilities en dan met de optie NORTON WINDOCTER kan je je XP installatie controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan