spellingscontrole op W2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkuiper

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Berichten
46
Ik wil spellingscontrole installeren/activeren in MSWord, op Windows 2000. Ik heb daarvoor in Region Settings als taal Dutch toegevoegd en deze taal als default gemarkeerd. Na deze acties kon ik in Word de spellingscontrole activeren. Als Administrator tenminste. Als ik daarga ging inloggen als user, kon ik word geen spellingscontrole uitvoeren. In het menu Extra, was het menu spellingscontrole ook helemaal niet aanwezig, terwijl dit menu er als administrator wel was. Als ik naar Extra - opties ga, dan is het tabblad spelling en grammatica grijs gemarkeerd (gedisabled). hoe kan het dat ik als Administrator wel spellingscontrole uit kan voeren, en als user niet?
 
Heeft de user lokale administrator rechten?
 
Geef hem die eens om te kijken of het dan wel gaat
 
Als ik de user local admin rechten geef, dan werkt de spellingscontrole wel (als ik lokaal ben ingelogd). Maar als ik daarna inlog op het (Novell)Netwerk, dan heb ik geen spellingscontrole. Als ik als admin inlog op het netwerk heb ik het weer wel. Het lijkt misschien iets met rechten te maken te hebben, maar ik heb al een aantal dingen veranderd, helaas zonder resultaat.
Hoe kan het mou dat Admin het wel kan en een user niet?
 
Kennis van Novell .... ????

Hoi,

Ik denk dat jou kennis van Novell tekort schiet ....

Als administrator heb je ook rechten in de directory op de server, waarin de spelling- en grammaticacontrolebestanden van de serverinstallatie van MsOffice voorkomen.
Ingelogged als (de door jou 'gewenste') user heeft deze user de rechten tot deze directory niet.
Geef betreffende user dus ook rechten tot deze mappen (directories) en ... kwatta !!!!

Teun
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan