Installatie WindowsXP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Kan tot op heden Windows Xp niet installeren. De communicatie met mijn matrox G550 videokaart heeft telkens een vastlopend systeem tot gevolg. Uiteraard ook de nieuwste drivers geprobeerd. Reeds zo'n 6 pogingen ondernomen.
Ik heb nu het BIOS geflashed. Is de kans aanwezig dat ik XP nu probleemloos kan installeren ?
 
Heb je de onboard videokaart nog aan staan in je BIOS?
De G550 wordt namelijk standaard herkent door Win XP.

Groeten Oossie
 
On board video

Mijn config. betreft een AMD AThlon 1600+ en inderdaad na de installatie kiest XP de standaard videokaart.
Dat laatste zou toch, zonder gevolgen, moeten kunnen ?
Het systeem loopt volledig vast, nadat ik de matrox probeer te activeren. Ook de veilige modus is dan niet meer aan de praat te krijgen.
Moet ik de 'onboard' optie in het BIOS (voor de installatie van XP) uitzetten en wordt dan de matrox automatisch herkend en als default geinstalleerd ?
 
Re: On board video

Geplaatst door Yari02
Mijn config. betreft een AMD AThlon 1600+ en inderdaad na de installatie kiest XP de standaard videokaart.
Dat laatste zou toch, zonder gevolgen, moeten kunnen ?
Het systeem loopt volledig vast, nadat ik de matrox probeer te activeren. Ook de veilige modus is dan niet meer aan de praat te krijgen.
Moet ik de 'onboard' optie in het BIOS (voor de installatie van XP) uitzetten en wordt dan de matrox automatisch herkend en als default geinstalleerd ?

dit klopt, je moet eerst de onboard videokaart uitzetten en dan pakt hij als het goed is in 1x je matrox.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door oossie
Heb je de onboard videokaart nog aan staan in je BIOS?
De G550 wordt namelijk standaard herkent door Win XP.

Groeten Oossie

Wie zegt dat ie een onboard-videokaart heeft?
 
Re: On board video

Geplaatst door Yari02
Mijn config. betreft een AMD AThlon 1600+ en inderdaad na de installatie kiest XP de standaard videokaart.

ik concludeer dat hieruit.
 
Ik gokte het, had er ook eerst naar kunnen vragen :D

Groeten Oossie

Maar inderdaad je moet je onboard kaart uitzetten in je bios, als je ze alletwee instaleert blijft XP hierop hangen.
 
On board video in BIOS

Ik ben niet zo thuis in dit soort handelingen.
Hoe kan ik in mijn BIOS uberhaupt zien of er sprake is van een onboard video (welke sectie of item). En is het dan een kwestie van een 'yes' of 'no' keuze en je BIOS gesaved verlaten. Ik werk overigens nog met WinME(omdat de XP-installatie telkens op dit punt vastloopt) en heb het installatie/Matrox probleem in ME helemaal niet gehad.
Is er dan een essentieel verschil tussen ME en XP, dat XP een conflict heeft met mijn Matrox G550, omdat de onboard videokaart 'ook' actief is.
 
Re: Re: On board video

Geplaatst door toetje33


ik concludeer dat hieruit.

Dat kan je daar niet uit concluderen, aangezien bijv. een losse TNT2, ook wordt geinstalleerd als ''standaard''. ;)
 
Re: On board video in BIOS

Geplaatst door Yari02
Ik ben niet zo thuis in dit soort handelingen.
Hoe kan ik in mijn BIOS uberhaupt zien of er sprake is van een onboard video (welke sectie of item). En is het dan een kwestie van een 'yes' of 'no' keuze en je BIOS gesaved verlaten. Ik werk overigens nog met WinME(omdat de XP-installatie telkens op dit punt vastloopt) en heb het installatie/Matrox probleem in ME helemaal niet gehad.
Is er dan een essentieel verschil tussen ME en XP, dat XP een conflict heeft met mijn Matrox G550, omdat de onboard videokaart 'ook' actief is.

Weet je ook wat voor BIOS-type je hebt? Dus AMI, Award, Phoenix etc.

Kijk eventueel met Aida32:
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Ga in Aida32 naar: +Moederbord-->BIOS en in het rechtervenster staan dan de gegevens. Post die hier.
 
Re: Re: Re: On board video

Geplaatst door Muurhond


Dat kan je daar niet uit concluderen, aangezien bijv. een losse TNT2, ook wordt geinstalleerd als ''standaard''. ;)

Maar dan heb je toch nog steeds dezelfde Nvidia drivers nodig, dus wat maakt het uit?
 
Re: Re: Re: Re: On board video

Geplaatst door toetje33


Maar dan heb je toch nog steeds dezelfde Nvidia drivers nodig, dus wat maakt het uit?

WinXP pakt zijn eigen drivers als eerste.

Maar ik weet niet meer wat er aan de hand is, dus ik hou hierover op. (zit niet meer echt in et probleem)
 
Re: Re: Re: Re: Re: On board video

Geplaatst door Muurhond


WinXP pakt zijn eigen drivers als eerste.

Maar ik weet niet meer wat er aan de hand is, dus ik hou hierover op. (zit niet meer echt in et probleem)

Ja maar je moet iig wel andere drivers hebben, die winxp troep schiet niet op.
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: On board video

Geplaatst door toetje33


Ja maar je moet iig wel andere drivers hebben, die winxp troep schiet niet op.

Da's weer een ander verhaal. Et ging erom dat als XP je videokaart als standaard installeert, dat niet persé een onboard-videokaart hoeft te zijn.

Maar goed, dit offtopic. Nu weer OT please.
 
Type BIOS e.d. m.b.t. WinXP installatie

Aan Muurhond e.a.

Het BIOS type is :
Award Modular v6.00PG

en verder :

11/06/2002 For KT-266/A DDR Chipset

Moederbord : EPOX 8KH+

Maart jl. de BIOS geflashed en daarna (nog) niet geprobeerd, Windows XP opnieuw te installeren.
 
vervolg

Wat doet deze driver e.d. en moet ik deze dan installeren VOOR ik Windows XP installeer. Ik werk nu nog met WinME.
 
Re: vervolg

Geplaatst door Yari02
Wat doet deze driver e.d. en moet ik deze dan installeren VOOR ik Windows XP installeer. Ik werk nu nog met WinME.

Is voor je chipset. Je kan em nu al installeren hoor. Kan je meteen zien of et iets oplost.
 
vervolg

Welke verbetering(en) merk ik verder van de update van de chipset KT-266/a DDR.
Kan deze chipset-update alleen al de oplossing van het WinXP-installatieprobleem(systeemcrash na activeren Matrox G550-drivers) zijn, of in combinatie met het geflashte BIOS maart jl.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan