*LEZEN* RPC-meldingen en reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve

Inventaris
Lid geworden
28 nov 2001
Berichten
17.993
Een bekende melding de afgelopen dagen:

getpicture.php


Er is een patch voor. Je mag wel nog niet gelijk de patch installeren, EERST het stappenplan hieronder.

De patch voor Windows XP of voor Windows 2000. Rechts de taal van je besturingsysteem uitkiezen en downloaden maar.

Eerst dit stappenplan uitvoeren:

  • Systeemherstel uitschakelen (bij de eigenschappen van Deze Computer)
  • CTRL ALT DEL en het proces "MSBLAST.exe" afsluiten
  • Start>zoeken en zoeken naar "msblast.exe". Voor je op zoeken klikt moet je nog even op "Geavanceerde opties" klikken en "zoeken in verborgen bestanden en mappen" aanvinken. Vervolgens delete je al de gevonden bestanden (meestal 3 bestanden, msblast.exe in System32, een pif-bestand en een bestand in de system restore-map) door Shift + DEL te vormen.
  • De opstartverwijzing naar MSBLAST.exe verwijderen. Dit moet je in het register doen, het is echter niet bijster moeilijk. Start>uitvoeren en typ in 'regedit'. Door op de plusjes naast een "map" te klikken navigeer je naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion. Klik nogmaals op het plusje naast CurrentVersion en je ziet het mapje Run staan. Daar klik je op. Aan de rechterkant zie je iets staan als "Windows update" en ernaast "msblast.exe". Klik op die regel, druk op DEL en sluit regedit.
  • Virusscanner updaten en je hele systeem scannen <-- belangrijk.
  • De patch installeren, zie hierboven en je PC opnieuw opstarten
  • Last but not least: een firewall installeren!
Als het na het correct uitvoeren van dit stappenplan nog steeds niet lukt kan je hier je vragen stellen.
 
Laatst bewerkt:
Maar daar staat niet echt een (duidelijke, volledig) oplossing.
 
En het is de bedoeling om dit centraal te houden ipv tig vragen over hetzelfde onderwerp
 
MSBLAST

Op het stappenplan, stap 2, staat dat je CRTL+ALT+DEL moet drukken, en dan "MSBLAST.exe" afsluiten. Ik heb bij taken en processen gekeken, maar bij beide is geen MSBLAST te vinden.

Ook bij stap 3, Zoeken naar MSBLAST is het programma niet te vinden. (ik heb in geavanceerde opties Verborgen Bestanden aangevinkt)

Wat moet ik doen??? Het bericht blijft maar komen.

mvg

Wouter
 
Als je verbinding hebt met internet, zou hij er moeten staan.
 
das leuk, verder gaan, maar als MSBlast niet op je computer staat, zal hij ook niet in het register staan. Toch heb ik even gekeken, maar nee, hij staat er echt niet.

Ik laat nu mn computer scannen, het enigste probleem is, dat na een paar minuten de computer automatisch wordt afgesloten door dat **** schermpje/programma.

Over de Firewall, ik heb een Firewall op de PC, en een Firewall op de Router, dus ik vraag me af hoe zo'n virusje binnen komt.

mvg

Wouter
 
Algemeen:

Voordat je het stappenplan gaat uitvoeren is het een goed idee eerst de verbinding met internet te verbreken. (Even de modem uitzetten of fysiek de verbinding tussen PC en internet verbreken)

-edit: de patch past overigens prima op een floppy dus even naar de buren lopen en de patch daar downloaden is misschien sowieso een optie

DaGroove:

Probeer de computer eens fysiek af te sluiten van de router. Het kan zijn dat de infectie mislukt is om wat voor reden dan ook, maar dat de RPC service nog steeds crasht door de pogingen om je te infecteren.
 
Laatst bewerkt:
wat een ellende

Ik heb iedere keer niet de tijd om alles te doen van het stappenplan. dan sluit de pc weer af. en dat shutdown in uitvoeren lukt niet.


heb de bestanden weg maar krijg nog iedere keer die foutmelding en wordt weer afgesloten. help
 
Re: wat een ellende

Geplaatst door itsme
Ik heb iedere keer niet de tijd om alles te doen van het stappenplan. dan sluit de pc weer af. en dat shutdown in uitvoeren lukt niet.


heb de bestanden weg maar krijg nog iedere keer die foutmelding en wordt weer afgesloten. help

Waarom werkt dat niet?
 
windows kan het shudown bestand niet vinden, controleer of de naam goed is.
zo toch? shutdown/a
 
Geplaatst door itsme
windows kan het shudown bestand niet vinden, controleer of de naam goed is.
zo toch? shutdown/a

Nee. Zo: Shutdown /a. Let op de spatie tussen shutdown en /a.
 
Start > Uitvoeren
shutdown /a

met een spatie ertussen dus

als het echt niet werkt dan de verbinding met internet verbreken. (Eigenlijk sowieso beter naar mijn mening maar minder makkelijk)
 
Zo werkt 't ook niet. Je moet eerst naar de commandline gaan door bij Uitvoeren 'cmd' in te tikken. En daar 'shutdown /a'.
 
Geplaatst door Steve
Zo werkt 't ook niet. Je moet eerst naar de commandline gaan door bij Uitvoeren 'cmd' in te tikken. En daar 'shutdown /a'.

Hoeft niet persé. Zonder cmd zie je ook even een dos-scherm.
 
Volgens mij zit het gewoon niet standaard bij windows2000, daar werkt het commando bij mij namelijk ook niet. Het blijkt dan ook in de resourcekit te zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan