trojan.download.swizz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silvertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Berichten
4
ik heb een computer die de melding geeft
dat er verschillende bestanden besmet zijn met Trojan.download.swizz.

Norton zet deze bestanden in quarantine en na een volledige scan geen probleem meer......

Tot je opnieuw opstart en plots weer die virus melding terug verwijderen weer scannen ......geen probleem meer
Tot je opnieuw opstart .......enz

even de modem afgekopeld(telenet)opnieuw opstarten en.... geen probleem tot je de modem terug aansluit en boem daar is hij weer....

ben al op de site van symantec geweest maar vind niet direct een oplossing...

heeft er iemand een idee hoe ik daar vanaf geraak....
 
Laatst bewerkt:
Tja bedankt allemaal......

Maar,na reboot komt er dus de volgende virus melding....
Dat is juist het probleem eenmaal verwijderd is het probleem opgelost...tot aan de volgende opstart...

Dus blijkbaar is het virus ook na het verwijderen nog steeds aanwezig.....
 
Zegt je antivirus ook hoe het bestand precies heet, en waar het zich bevindt?

Doe ook het volgende:
Ga naar http://tomcoyote.org/hjt/ , en download daar 'Hijack This'.

Uitpakken, en vervolgens dubbelklikken op HijackThis.exe.
Klik op "Scan", en vervolgens op "Save Log File" , en post vervolgens de inhoud van die log hier.

Laat Hijack This niets fixen vóórdat je ons die log hebt laten zien, want het meeste mag absoluut niet weg!
 
Bedankt biertjuh72

maar zoals gezegd dit werkt niet bij mij.....
 
Klik eens op start/Uivoern en typ msconfig. Kijk eens wat er bij opstarten voor verdachts staat.

Misschien wordt er wel een bestndje dat wordt uitgepakt, Ingepakte bestanden worden namelijk niet door Norton gescand.
 
Hahaha bij mij staan daar inderdaad verdachte dingen in.... die opstarten waaronder het C2Media.exe.. ik weet niet wat voor ene progje dat is.. maar bij mij geeft ie het aan als een virus, maar hij stond wel mooi in mijn opstartschema...
 
opgelost!!!!!

Mensen bedankt alles is opgelost!!!

Hoe?
Door op de pc zonealarm te installeren....
Het was dus wel degelijk een progje dat bij opstart van de pc naar het internet ging en daar weer bestanden ging halen die ook besmet waren.....en dus had je weer prijs enz.....
dus om te weten te komen welke progjes naar het internet wilden had ik zonealarm nodig....want het ging altijd overbestanden die in de map temp. stonden
bv 14mpoiyt.temp.... die lieten zich gemakkelijk verwijderen maar na een herstart waren ze erweer.....
dan ben ik met zonealarm een progje op het spoor gekomen die ik ook terug gevonden heb met msconfig,
d:\zzzhpdrtyh setup.exe.
dat ik dan ook verwijderd heb.

Maar toch eigenaardig dat geen enkele virus scanner hierop reageerde.....

eind goed al goed

bedankt voor jullie hulp allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan