jpg in paint (win 98 SE)

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.006
Heb win 98 SE op een comp geinstalleerd. Daarbij is natuurlijk ook paint geinstalleerd. Als ik daarin dan foto's wil opslaan, kan dat alleen als bmp.
Als ik dezelfde cd op een andere comp installeer, dan kan ik in paint niet alleen voor bmp kiezen, maar ook voor jpg. Hoe kan dat nu dat dezelfde cd, op dezelfde manier geinstalleerd, bij de ene comp alleen bmp kan opslaan in paint en bij de andere comp ook als jpg?
Is dit nog te herstellen zonder alles weer opnieuw te installeren..?
 
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat dit te maken heeft met Office (of alleen Word oid)wat geinstalleerd zou zijn, en dat dan Paint wél met jpg kan opslaan.....
Hoe het precies zat weet ik echter niet meer....:eek:
 
maar ik zit nu toevallig in een leslokaal met 12 computers. En die zijn allemaal op dezelfde manier geinstalleerd. Win 98 SE en office 2000. En op de ene comp kan ik in paint wel als jpg opslaan en weer op andere computers niet.. Dus dan zou de link met een andere office versie niet gemaakt worden..
strange
 
Je kan meestal wel de extensie meegeven in Paint. Dus typ achter de naam .jpg en hij slaat hem als JPG op.
 
Bekijk deze link eens, ook zag ik elders op Helpmij deze: "Een tijdje geleden had ik hetzelfde probleem en kon alleen als .bmp opslaan (kwam na een herinstallatie van win98). Ik heb toen eerst een .jpg bestand geopend in paint en daarna kon ik wel opslaan als jpg. Hetzelfde heb ik bij .gif gedaan en ja hoor, daar stond ie..." post van Henrik.
 
maar op wat voor manier zou je dan een programma moeten installeren? ik lees op de microsoft site een proggie met filters.. Maar op alle computers is wel office geinstalleerd.. en allemaal op dezelfde manier.. dan zou je toch bij elke comp hetzelfde moeten hebben?
 
Het probleem kan volgens MS veroorzaakt worden na het installeren van een service-pack of na het herinstalleren van de originele cd. Links naar de KB hieronder. (Geldt voor Win98 en Win98 SE SP1 SP2)

Een korte vertaling hieronder.
De eerste link geeft een aanpassing aan je register weer, zou ik niet aan beginnen als het anders kan.

De tweede link vertelt dat het probleem kan onstaan als je de Photo-editor niet eerder hebt gestart. De benodigde grafische filters worden bij de eerste keer starten door Photo-editor in het register geplaatst.

Oplossing: sluit Paint (alle venster en help van Paint)
Start Photo-editor. (Die behoort bij de Office hulpprogramma's en is alleen geinstalleerd als je bij het installeren van Office gekozen hebt ook de hulpprogramma's te plaatsen).
Sluit Photo-editor.

De derde link vertelt je dat het ook kan zoals in de mail van gezina (tip van Hendrik) al stond:
Open Paint, open via bestand>openen>(allle bestanden) een jpg. Sluit af en doe hetzelfde voor gif.

De links:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;299953
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;230902
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;298580

succes!
 
Geplaatst door Wim1960
Je kan meestal wel de extensie meegeven in Paint. Dus typ achter de naam .jpg en hij slaat hem als JPG op.
fout, hij slaat hem dan op als bmp met een verkeerde extentie
 
Geplaatst door Proxy
fout, hij slaat hem dan op als bmp met een verkeerde extentie
Bij mij niet. Hij krijgt dan echt het JPG icoon en ook de maat van een JPG.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan