Modem selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.T. Singadji

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Berichten
103
Hallo,

Ik heb problemen met mijn modem. Ik kan deze modem niet gebruiken om verbinding te maken met Internet. Hij is wel goed geïnstalleerd (via diagnostische gegevens getest). Als ik een nieuwe verbinding wil maken en deze modem wil selecteren is die nergens te bekennen.
Het vreemde is dat als ik een nieuwe verbinding wil maken met de Wizard bepaalde keuzes niet te selecteren zijn.

Ik doe dus het volgende:

StartàVerbinding maken-> Alle verbindingen weergeven -> Een nieuwe verbinding maken -> (wizard wordt opgestart) -> Verbinding met het Internet maken -> Ik wil handmatig een verbinding instellen -> Hierna krijg ik alleen de optie Verbinding maken via een permanente breedbandverbinding. De optie Verbinding maken via een inbelmodem is niet te selecteren.

Ik heb en notebook van HP met windows xp prof.
Hier zit een interne modem op, een interne netwerkkaart en een
interne wlan kaart.

Wie kan mij vertellen waar dat aan ligt en hoe dit op te lossen is?

Groet,

Richard.
 
Aanvulling

Ben ik nog vergeten te vermelden.

Als ik bij Internetopties onder verbindingen probeer een nieuwe inbelverbinding probeer toe te voegen krijg ik de volgende foutmelding:

Kan de Remote Access Connection Manager service niet laden.

Fout: 711: Een configuratieprobleem op deze computer verhindert het maken van de verbinding. Klik voor meer informatie op Meer info of zoek in Help en ondersteuning naar de foutnummer.

Als ik dan het foutnummer opzoek (711), lees ik het volgende:

Kan RAS-beheer niet starten. Extra informatie bevindt zich in het gebeurtenislogboek.

Er kon geen verbinding tot stand worden gebracht, omdat een vereiste service op uw computer niet is opgestart. Controleer of de volgende services zijn gestart op uw computer en probeer vervolgens opnieuw de verbinding tot stand te brengen:

Plug en Play (Deze was gestart)
Remote Access Connection Manager (Deze staat op automatisch maar was niet gestart) Als deze service handmatig probeer op te starten krijg ik de volgende foutmelding:

Kan de Remote Access Auto Connection Manager-service op de Lokale computer niet starten.

Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

En wat dan fout 1068 kon ik niet achterhalen.

Nou, misschien hebben jullie hier meer aan?

Groet,

Richard.
 
Kijk eens in deze thread naar het antwoord va Bennie

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=123429&highlight=modem+711


711De Remote Access Connection Manager service is wellicht niet in
gebruik. Configureer de service om automatisch op te starten. Computer
opnieuw opstarten, zodat alle nieuwe instellingen van kracht zijn. Blijft
de foutmelding bestaan, raadpleeg dan het Windows logbestand voor een
gedetailleerde lijst met foutmeldingen. Het modem, of de modemkabel,
veroorzaakt misschien het probleem. Kijk na of het modem ook ondersteund
wordt. Voor de meest recente lijst met modems die ondersteund worden kun
je kijken bij de Hardware Compatibility List op de site van Microsoft
(http://www.microsoft.com/). Windows heeft een bestand waar een lijst op
staat met de modems die ondersteund worden (drive:\Support\hcl.txt).
Probeer de kabel te vervangen

foutmelding 1068 ; afhankelijkheidsservice of groep kan niet worden gestart. Kan de remote acces auto managerservice op de lokale computer niet starten

Configuratiescherm > Systeembeheer > Services > zoek daar de Remote Access Connection Manager op > rechtsklik erop > Eigenschappen > zet hem bij opstarten op automatisch > bevestig > Start hem dan handmatig (als hij al niet gestart is) en probeer het dan nog eens.
Krijg je weer een foutmelding kijk dan bij eigenschappen Tabblad Afhankelijkheid. In het bovenste venster zie je de services die moeten draaien om RACM te kunnen starten. Doe die op dezelfde manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan