Ethernetadapter en netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hallogeen

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
23
Ik heb een tijdje geleden problemen gehad met mijn kabelnetverbinding. (Telenet) De modem bleek stuk en is vervangen.
Bij heropstarten had ik een Silicom ethernetadapter (usb) aangesloten omdat ik vooreerst dacht dat mijn netwerkkaart (shared) stuk was.
Nu kan ik wel internetten met mijn ethernetadapter, maar niet meer met mijn gewone netwerkkaart.
Om zeker te zijn dat ik geen defecte netwerkkaart had heb ik een nieuwe ingestoken, maar hiermee kan ik ook niet internetten.
Met een command ipconfig krijg ik op de ethernetadapter allemaal gegevens op de :
1) verbindingsspec DNS achtervoegsel
2) ip-adres
3)subnetmasker
4) standaardgateaway
Als ik dit doe met de netwerkkaart krijg ik alleen gegevens op
2) ip-adres
3) subnetmasker

Weet iemand de oplossing hiervoor aub ?
 
Welk OS draai je?

Schakel eerst de USB adapter uit (softwarematig ) En verwijder hem, dan pas en sluit dan je modem weer op dan ehternet kaart aan, wat gebeurt er nu ?
 
dito

Ik draai met Windows xp home edition.
Als ik de usb uitschakel en de internetlijn terug op mijn netwerkkaart hang (die goed geïnstalleerd is) krijg ik geen internetverbinding.
Nu wou ik mijn c-schijf formateren(waar het besturingssysteem opstaat) zodat het dan wel in orde zal komen, maar het formateren blijkt niet zo gemakkelijk te gaan als bij windows 98.
Ik heb een opstartdiskette gemaakt zodat de pc kan opstarten in ms-dos, maar kan hier met het command format c: niets mee uitvoeren.
Hoe moet ik dit oplossen in windows xp?
 
Kijk eens in IE onder extra en dan internet opties ->verbindingen staat daar een standaard verbinding geselecteerd ?

Zoja schakel die dan uit !

Zonee kijk eens bij eigenschappen van je netwerkkaart en controleer daar asl de tcp/ip wel aangevinkt staan !
 
Hallo Bart

Alles staat juist.
Heb dit al 10 maal nagekeken vandaag.
Ben echt toe aan het formateren.
 
Wat goed mogelijk is, is dat je provider kijkt naar het harware-adres van je netwerk kaart.
Wijzig je die ineens in een andere kaart, dan kan de boel stagneren.

Wat je kunt proberen is dit:
In command modus:

ipconfig /release
dit geeft je kaart en ip nr vrij.

Daarna:

ipconfig /renew
Dit vraagt nieuwe gegevens aan.
Soms werkt alles daarna weer.

Neem anders contact op met je provider, en vertel dat je een nieuwe kaart hebt.
Zij kunnen de boel ook resetten.
 
Hallo Paul

Dat had ik ook al gedaan en gaf geen resultaat.
Dus zal ik morgen mijn internetprovider eens opbellen.
Bedankt voor de reacties.
 
hallo

Het probleem is opgelost.
Het lag aan de modem.
Wanneer je verandert van netwerkkaart, duurt het max 2 uur vooraleer dit gewijzigd is in het geheugen van de modem.
Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan