probleem met link openen in nieuw venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick75

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Berichten
10
Hoi,

Ik heb een probleem met links die zich in een nieuw venster openen. Het venster opent zich dan wel, maar laadt de site niet en blijft dus leeg (of neemt het beeld over van de oorspronkelijke site en bevriest).

Via de microsoft site heb ik al wat trucjes geprobeerd, maar die werken allemaal niet. Ik heb een firewall en virusscanner (Norman), maar ook als ik beide de-activeer blijft het probleem.

Heeft iemand een goede tip of simpelweg de oplossing voor dit probleem? Bij voorbaat dank.

Rick
 
Dus dit heb je al gedaan?
SYMPTOMS
When you click a hyperlink in an e-mail message or on a Web page, or right-click a hyperlink on a Web page and then click Open in New Window, you may experience one or more of the following symptoms:
Nothing happens.
The new window may be blank.
You may receive a scripting error message.

RESOLUTION
To resolve this problem in Internet Explorer, follow these steps:
Quit all programs that are running.
Click Start, and then click Run.
Type regsvr32 /i urlmon.dll, and then click OK.
When you receive the "DllRegisterServer in urlmon.dll succeeded" message, click OK.

Herstart de pc.
Lukt dit nog niet volg dan de volgende stappen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q281679

Ook gescand op virussen en spyware?
 
Bedankt voor je antwoord, maar inderdaad die hele riedel van oplossingen heb ik al uitgevoerd.

Het is wel begonnen (vermoed ik) a.g.v. een virus of spyware. Ik had Norton AV 2003 lopen, maar die heeft een paar dagen moeilijkheden gehad met updaten (vanwege een of andere server storing bij symantec ofzo -> staat op hun site) in die tijd heb ik blijkbaar een virus of andere zooi binnengekregen, want ineens was mijn startpagina veranderd en had ik onder Start -> alle programma's een of ander programma-ding staan met de titel kitten free sex.

Dat heb ik weggegooid, Norman (schijnt beter te zijn dan Norton?) virsuscanner op m'n computer gezet en die vond geen virus o.i.d. Toen nog wat programaatjes als CWShredder en HiJackThis erop losgelaten, maar alles bleek in orde.....niet dus, want het genoemde probleem leeft nog steeds. Als tijdelijke, maar irritante oplossing heb ik MSN Explorer maar even geïnstalleerd...daar heb ik er geen problemen mee.

Lang verhaal en weinig hoop...of kun jij mij die nog geven ;-)?

Zo niet -> is Opera of Firebird een volwaardig alternatief of gewoon lekker Windows XP pro er overheen installeren en hopen dat het dan verholpen is?

Wederom bij voorbaat bedankt voor de moeite.

Rick
 
Normaal moeten de volgende stappen soulaas brengen.

Onder 1/ heb je denk ik al uitgevoerd, blijft 2/ over.

PROBLEMEN MET IE OPLOSSEN
Blanco pagina's
1/

Probeer dit eerst, ga naar Start>Run (uitvoeren),
en type:
regsvr32 urlmon.dll
OK of Enter
Als het goed is krijg je een berichtje dat de dll geregistreerd is.
Als deze alleen niet voldoende is, herhaal deze stappen dan voor:

regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe oleaut32.dll
regsvr32.exe rpcrt4.dll

regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 shell32.dll

regsvr32 actxprxy.dll
regsvr32 mshtml.dll

link1:
http://www.newbie.org/help/messages/5219.html
link2:
http://www.dvpc.org/blue/2002may/dvpc2002may_page0008.html

2/
Het kan ook veroorzaakt worden door een conflict met een office
programma, dan moet je een patch downloaden.
Hierbij de juiste link indien pagina's niet meer openen in IE
http://download.microsoft.com/download/msinvestor/patch/1.0/win98/en-us/mc.exe
(kopieer bovenstaande link in je browser adresbalk als aanklikken niet lukt.)
Zo heet de herstel file: mcrepair.exe
Na downloaden de file aanklikken.

Info pagina's:

http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=&freetext=mcrepair&DisplayLang=en
http://support.microsoft.com/defaul...port/kb/articles/q259/7/37.asp&NoWebContent=1
zoeken naar mcrepair.exe en dan kom je er ook

Deze files worden hersteld:
The Office 2000 SR-1 Update and the MCRepair.exe file both
update the following files to version 2.40.4515:
Asycfilt.dll
Oleaut32.dll
Olepro32.dll
Stdole2.tlb


:cool:
 
Dank dank! Het is mij een raadsel dat het met jouw rijtje regsvr32 opties wel lukte en met die van de microsoft-site niet...het verschil is minimaal, maar de oplossing lag in dat minimale -> thnx!

Ander 'dingetje' -> er staat een 'verborgen bestand' in mijn Favorieten map, type is configuratie-instellingen en het heeft de volgende tekst:
[.ShellClassInfo]
IconFile=%SystemRoot%\system32\shell32.dll
IconIndex=-173
LocalizedResourceName=@shell32.dll,-12693

Is dit rommel dat ik kan verwijderen, want dat kitten free sex ding komt steeds terug -> zou dat aan dit vage bestandje kunnen liggen? Of zegt het jullie ook niets.

Had ik al dank je!!! gezegd? (ben er zelf een uurtje of teveel mee bezig geweest, dus ik ben best blij :))
 
Oke thnx, leuke links trouwens. Leren is soms leren dat ik nog maar weinig weet, merk ik nu ook :).

Dat bestand in mijn favorieten vond ik door te kiezen: Deze computer -> extra -> mapoties -> weergave -> verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken.

Ik zal de spyware progz hun werk laten doen -> in ieder geval bedankt voor de goede en snelle hulp.

Enne....waar zit die drempel waar je voor waarschuwde :)? IP, OS en Browser...ik ben blijkbaar laagdrempelig en dat terwijl ik dacht hoogdrempelig te zijn. Nog veel te leren :).
 
Your welcome

Die linken had ik vlot gevonden, gewoon een
stuk van je tekst in Google ingevoerd.

LocalizedResourceName=@shell32.dll,-12693
Maar dan wel tussen aanhalingstekens gezet
" de woorden of desnoods zin"

Voorbeeld:
plaatmateriaal buigen machine
geeft een ander resultaat dan
"plaatmateriaal buigen" machine
in Google.

Op die manier kun je je zoekopdracht verfijnen.

:cool:
 
regsvr32...

Hi Peter,

Ik deede voor de gein effe mee die regsvr32.exe via Start-Uitvoeren en dat ging allemaal goed tot:
regsvr32 shell32.dll daar krijg ik de melding:

shell32.dll was loaded, but the DllRegisterserver entry point was not found.

DllRegisterserver may not be exported, or a corrupt version of shell32.dll may be in memory.
Consider using PView to detect and removing it.

Is dit erg/iets waar ik iets mee moet doen?


Alvast bedankt,

Ron
 
Oké

Hi,

Mooi dan zou het dus moeten kloppen en laat ik het zo.


In ieder geval bedankt!

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan