Rare meldingen!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Berichten
584
Hallo,
probleem met windowx XP maar ook volgens mij gekoppeld aan Norton Anti virus Ik plaats het toch maar hier als dat niet goed is , bij voorbaat mijn excuses
Het volgende is aan de hand":
Ik heb een voor mij grrot probleem.
Ik heb sinds 3 weken win XP geinstalleerd alles draaid goed maar sinds een aantal dagen ( heeft volgens mij met Norton te maken)heb ik het vogende probleem:
Opstarten gaat goed dan krijik rechts onder naast het klokje deze melding:
Windows heeft apparaten of toepassingen uitgeschakelt omdat gebruikte stuurprogramma's window instaboiel maken. Windows heeft deze niet geladen Klik voor meer info.
Als ik dat dan doe komt het scherm: Help en ondersteuning er voor met daarin een scherm:
Norton Alert Malicious script detected
Object:File system
Aktivity:Get special folder
File: HelpCTR.exe
Aktion Stop this script
Dan kan ik op oke klikken en is het weg. Klik ik op help dan komt het volgende:

The Norton AntiVirus Script Blocking feature has detected virus-like activity in a script file on your computer. Because the Script Blocking options are set to ask you what to do when a malicious script is found, the alert is prompting you to select one of the options in the Action list. You can change the Script Blocking options to disable the feature or have Script Blocking stop the script without asking you what to do.
Stop this script (recommended): Prevents the script from running. Choose this if you do not trust the script source or the current script activity.

Allow this activity once: Lets the potentially dangerous activity within the script run once. You might spread the problem to other files or other computers if you choose this action.
Allow the entire script once: Lets the entire script run once. Choose this option if you trust all the activities in the script.
Quarantine this script: Isolates the file in the Quarantine folder. This prevents the problem from spreading.
Authorize this script: Lets the script run with no further Script Blocking alerts. Choose this option if you know and trust the script’s source.

More information from the Symantec Knowledge Base website

Ik moet nog vermelden dat in Norton Anti Virus
Virus definities met een geel uitroepteken staat (datum 14-8-2002 ) haal ik updates binnen doet hij dat keurig zegt dat het geinstalleerd is maar dit Virus definities met een geel uitroepteken staat (datum 14-8-2002 ) blijft staan
Norton Security geeft geen probleem.
Iemand enig idee?????
Ik hoop op een oplossing a.u.b. EENVOUDIGE uitleg want ik ben absoluut geen expert
met dank ipea
 
Ik heb zelf een goed script op de pc staan en iedere keer als ik Norton er opzet moet ik dat script autoriseren.
Je zult dus uit moeten zoeken of het een goed of slecht script is.
Daarna moet je blocken en aanvinken of autoriseren en aanvinken. Dan ben je er pas echt van af.

Geeft Norton niet precies het goede pad op?
Zoek anders met zoeken naar helpCTR.exe en kijk waar het bij hoort
 
Kan het niet gewoon zijn dat je virusdefinities allang verlopen zijn en dat je je abonnement gewoon niet verlengd hebt.
Deinstalleren met de verwijdertool van symantec en dan opnieuw installeren.
 
rare meldingen

Jozo...helemaal goed die tip van jou
Norton is nu normaal
Ik heb nog wel de meldingbij opstarten:
Windows heeft apparaten of toepassingen uitgeschakelt omdat gebruikte stuurprogramma's window instaboiel maken. Windows heeft deze niet geladen Klik voor meer info.
als ik dan op meer info klik krijg ik opnieuw het help en ondersteunings scherm
Daar gaat hij dan gegevens ophalen aales ziet er goed uit ....maar ik denk dat geprobleem zit in EasyCD Creator5 platinum( gekocht en met nr)...op de website zeggen ze dat er geupdate moet worden naar een hogere versie zoiets als 5.2 en nog wat maar dat gaat niet.
hoop niet dat ik ECDC niet meer kan gebruiken in XP....(misschien weet je hier ook een oplossing voor??)
tot zover hardstikke bedankt
 
Dan heb je natuurlijk die XP patch niet gedownload.
Moet je daar gewoon kunnen downloaden.
Zoveel mogelijk bijwerken. Even je versie zoeken en je krijgt alle updates

HIER
 
Laatst bewerkt:
rare meldingen (inmiddels ECDC)

Bedoel je dit:
EASY CD CREATOR PLATINUM UPDATES

Updates Easy CD Creator 5.x.x Platinum to 5.3.5
April 23, 2003
This web update is designed to update Easy CD Creator 5.x.x Platinum to version 5.3.5. It can be installed in Windows NT, 98, 2000, ME, and XP. It has a number of fixes and adds new drive support, including support for DVD -R/RW and DVD +R/RW. This update will install Windows XP specific drivers and make the necessary registry entries to allow Easy CD Creator to operate correctly in Windows XP.

download

Heb ik al een paar maal gedaan dan krijg ik dit:
Installation Alert
This updater will uninstall Take Two from your computer. Due to some usability concerns and technical issues, we are no longer distributing the Take Two application.

Hij vraagt of ik toch wil doorgaan en als ik dat doe doet hij niks.....
 
Hahaha,

Die take two moet juist van je pc afgehaald worden omdat deze de veroorzaker is van je ellende.

Precies eigenlijk zoals ze het zeggen.
Je moet dus ja zeggen, dan verwijdert hij dat.
 
ECDC

Ja Elisa,
klopt wat je zegt, ik heb gedaan wat ze zeggen krijg dus ook de melding over stuurprogramma's niet meer maar.......nu wel een nieuw probleem...erg he....nu wil de computer niet afsluiten als ik afsluit doet hij dat maar start weer op. Ik heb de stroom er maar af gegooid.
Als je hier nu ook mnog een oplossing voor weet.....ben ik erg BLIJ.
groetjes
 
Zet je energiespaarprogramma's eens uit en kijk of hij dan wil afsluiten.
 
rare meldingen

Hallo Sigma,

Waar zit dat energie beheer???
 
In je configuratiescherm.
Bij energiebeheer. ;)
 
Ook al heb je Norton... weet je zeker dat je geen virussen hebt?
Dan krijg je n.l. ook dat opnieuw opstarten.
Laat je anders even scannen bij Housecall
 
rare meldingen

Eliza, heb ik gedaan geen virussen

Sigma....voor ik iets fout doe...dit is wat er staat
Energiebeheerscherm
Thuis/kantoor
alle andere vakjes op nooit
Tabblad geavanceerd
niets aangevinkt
Tabblad slaapstand
slaapstand aangevinkt
Tabblad noodvoeding
een geel !de ups.service is momenteel gestopt

Overigens fantastisch dat jullie zo snel reageren en meedenken
toppie
 
rare meldingen

slaapstand uit gezet....na afsluiten start hij uitzichzelf weer op maar...............
krijg nu, voordat het windows scherm met logo verschijnt, onder in beeldscherm van links naar recht een rollende witte balk met allemaal i 's er in dat gaat razendsnel en verdwijnt zelf
 
Dat krijg je heel vaak nadat er een belangrijke wijziging heeft plaatsgevonden of fout in het systeem is hersteld dacht ik.
 
Nog een of twee keer rebooten en je weet zeker of het al dan niet geholpen heeft.
 
rare meldingen

hallo ben ik weer,
ik heb gisteravond laat nog, zoals jullie zeiden, de computer een aantal malen gereboot( dat is toch afsluiten en opnieuw weer opstarten?) dat doet hij prima maar zodra ik kies voor definitief afsluiten doet hij dat niet en trek ik de stekker er maar uit.
Die witte rollende balk over m'n scherm als ik hem weer aanzet....is soms scannen omdat windows niet goed is afgesloten??? ( hoe lang kan ik zonder nog meer ellende de stekker er steeds uittrekken??)
Sorry ik kom misschien dom over maar XP is nieuw voor mij Ik heb jaren met 98 gewerkt.

Is het een optie om een herstelpunt van gisteren te nemen of gaat alles wat ik heb gedownload er dan weer af????
 
Als je dat doet krijg je ook je probleem met Easy cd Creator weer terug waarschijnlijk. In ieder geval staan die dingen dan weer in het register.
Je zou het altijd uit kunnen proberen. Je kunt daarna n.l. ook weer terug naar de toestand van vandaag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan