Copy van systeemschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Berichten
691
Ik wil een exacte copy maken van c (systeemschijf). Dus stelvoor, mijn pc loopt helemaal vast, ik haal de c schijf eruit en zet er de andere voor in de plaats. Deze (2e) moet precies het zelfde zijn dus het systeem moet er "gewoon" van kunnen booten. Hoe maak ik zo'n schijf.
Kan ik dit met het programma Drive Image 5.0 ??
 
DriveImage is hiervoor een uitstekend programma. Ik weet niet hoe het zit met de versies. Ik heb 2002. Je moet misschien even kijken bij PowerQuest of jouw versie ook werkt met jouw Windows.
 
systeem schijf copy

Nou staat mij bij dat power Quest werkt met ( nood) diskettes. En mij staat ook bij dat ik toen de melding kreeg. This program is not for MSDOS ( of zoiets).
Klopt dat en hoedan ?????
 
Ja. Als je pc is gecrasht kun je met de twee diskettes toegang krijgen en de back-up terugzetten. De back-up staat bij voorkeur op een andere partitie. Op een (of meer) cd's zal ook wel kunnen, maar is iets riskanter: niet altijd zijn zelfgemaakte cd's toegankelijk.
Die melding...? Eh, wanneer kwam die melding? DriveImage is idd geen DOS-programma, maar een Windows-programma. Je installeert het in Windows, maakt twee diskettes, maakt de back-up en klaar is kees.
Je kunt eventueel een foutmelding krijgen als je met de diskette (nr. 1) wilt opstarten. In dat geval moet je even met een opstartdiskette van Windows98 de opdracht a:\ fdisk/mbr doen.
Je onboard-anti-virusprogramma kan ook gaan sputteren, maar dat kun je negeren.
 
laatste vraag

Heeft Fat of NTSF ook nog iets te maken met deze hele zaak, ik bedoel, stel de backup komt van een Fat geformateerde schijf en ik wil hem schrijven naar een NTSF.........??
 
Nee. De back-up is FAT dan wel NTFS en dat blijft ie. De (C-)partitie wordt eigenlijk gewist.
 
dat bedoel ik nou !!!

Ik doe precies wat het programma zegt. Keurig image gemaakt en "Creat Rescu diskettes". Voor de zekerheid even uitproberen en kijken of die diskettes ook echt werken. Mooi niet dus !!!! melding tijdens boot: CANNOT LOAD DOS PRESS KEY TO RETRY .
....en nu....??
 
Hum. Dat was het enige? Geen foutnummer?

Ik heb wel de oplossing voor 'error 5' en 'error 8'.

Voor de zekerheid: kijk of het bestand vfloppy.sys niet alleen-lezen of verborgen staat.
Dit bestand vind je in Program Files | PowerQuest | DriveImage | VFD
 
Laatst bewerkt:
Re: dat bedoel ik nou !!!

Geplaatst door bruno-01
Ik doe precies wat het programma zegt. Keurig image gemaakt en "Creat Rescu diskettes". Voor de zekerheid even uitproberen en kijken of die diskettes ook echt werken. Mooi niet dus !!!! melding tijdens boot: CANNOT LOAD DOS PRESS KEY TO RETRY .
....en nu....??
Dit nog geprobeert?
Geplaatst door Dick Borstlap
Je kunt eventueel een foutmelding krijgen als je met de diskette (nr. 1) wilt opstarten. In dat geval moet je even met een opstartdiskette van Windows98 de opdracht a:\ fdisk/mbr doen.

Een backup van een FAT(32) schijf naar een NTFS schijf lijkt mij geen lekkere oplossing.
Ik zou ook niet weten of je dat zomaar goed kan doen.:confused:
 
en dan...

Ik hoef niet alles te weten maar wat doe ik dan ( a:\ fdisk/mbr) .Moet daarna alsnog de 1e diskette erin of direct naar de 2e ......????
 
Ik wou ff kijken bij de errorlist bij PowerQuest: PowerQuest blijkt van Symantec geworden te zijn en de supportpagina's zijn tijdelijk offline!
 
Andere oplossing maar duurder is Raid, dit word in bedrijven gebruikt voor backup, betrouwbaar en snel maar wel prijziger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan