Probleem Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Hallo allemaal,

Toen ik naar Windows Udate ging, bleek er een essentiële update (nr. 823559) voor Windows 98 te zijn, dus die heb ik gedownload en geïnstalleerd.

Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart en ben nog even bij Windows Update gaan kijken of er nog andere leuke updates waren.
Tot mijn verbazing was er weer een essentiële update beschikbaar. Weer nr. 823559. Nog een keer geïnstalleerd, dus.

Nu staat-ie twee keer in de installatiegeschiedenis, maar als ik naar Windows Update ga, blijft update 823559 opduiken als "essentiële update."

Is hier nu iets mis gegaan, of moet ik maar gewoon aannemen dat die update geïnstalleerd is - in de installatiegeschiedenis staat dat de installatie geslaagd is.

Guus.
 
Hallo Pasja,

Ik vond het volgende antwoord op mijn vraag in een nieuwsgroep:

>Deze vraag heb ik enige tijd geleden al beantwoord.
Dit is een Hotfix te zien in de map
Windows\Inf\Qfe\W98se\823559un en te controleren via start
uitvoeren Qfecheck.exe te vinden in de map Windows.<

Ik heb dat Qfcheck uitgevoerd en dan zie ik dit:

http://www.home.zonnet.nl/g.crone/updategegevens

Als ik op Help klik in dat scherm lees ik:

"Als een bestand of onderdeel wordt aangeduid met Ongeldig, komt de versie van het bestand op de computer niet overeen met die in het Register. "

Tja, maar wat doe ik daaraan?

En dat die bestandsversie niet overeenkomt met die in het register, wil dat nu zeggen dat de update niet werkt?

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tanja,

Ik zie die update inderdaad in mijn softwarelijst staan, maar als ik op Verwijderen klik krijg ik de mededeling dat dat niet kan omdat C:/WINDOWS/INF/QFE/W98.SE/823559UN.INF ontbreekt.

En omdat dat bestand ontbreekt, laat Windows Update natuurlijk elke keer zien dat die update nog geïnstalleerd moet worden.

Kijk nog eens naar het bovenste screenshot op http://www.home.zonnet.nl/g.crone/updategegevens

Je zou zeggen dat als ik het register verander, zodat de bestandsversie van die twee bestanden wel overeenkomen, het probleem is opgelost.

Maar hoe doe ik dat?

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Jeempie, jouw probleem is een stuk ingewikkelder inderdaad. Ik durf geen advies hierover te geven omdat ik het alleen erger zou kunnen maken:confused:

Ik zoek nog even verder voor je.
 
Hoi Tanja,

Ik ben zelf ook al iets verder gekomen.
Het probleem is dat het versienummer van die twee bestanden (html32.cnv EN msconv97.dll) niet overeenkomt met het versienummer in het register.

Zoals ik het zie kan ik twee dus dingen doen:

Nieuwe versies van die twee bestanden zoeken. Dat moeten dan versies zijn die onderstaande nummers hebben:

Datum Tijd Versie Grootte Bestandsnaam Platform
-------------------------------------------------------------------------------------
27-jun-2003 02:19 2003.1100.5426 311.864 Html32.cnv Windows 98, Windows 98 SE
27-jun-2003 02:19 2003.1100.5426 116.288 Msconv97.dll Windows 98, Windows 98 SE

Zou jij op jouw computer die twee bestanden eens kunnen opzoeken. En als ze versienummer 2003.1100.5426 hebben, zou je ze mij dan kunnen sturen. Ik denk dat het probleem is opgelost als ik de oude bestanden door nieuwe vervang.

Als ik het register doorzoek op 2003.1100.5462 dan zie ik inderdaad die twee bestanden.

De bestanden op mijn computer hebben versienummer 2000.1109.00

De tweede mogelijkheid is dus de versienummers in het register te veranderen in de oude versienummers.

Ik denk dat de eerste mogelijklheid de beste is, maar als ik niet aan die bestanden kan komen, ga ik de tweede mogelijkheid eens uitproberen.

Guus.
 
Hallo Gezina,

Beadnkt voor je tip, maar het probleem is nu juist dat ik die update niet uit de lijst met software krijg (zie mijn één na laatste bericht).

Zou jij ook eens op je computer kunnen zoeken naar de bestanden html32.cnv EN msconv97.dll

En als die versienummer 2003.1100.5462 of hoger hebben, zou je me die dan kunnen sturen.

Ik denk dat het probleem is opgelost als ik die twee bestanden door nieuwere versies vervang.

Guus.
 
Denk dat het beter als iemand dat doet die Windows 98 draait, ff afwachten dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan