pats boem uit 100%CPU-gebruik VIRUS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris10e

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Berichten
84
hoi allemaal,
ik heb een probleempje, heb alleen geen idee of het een virus is.
Ik zat gisteren dus lekker te pjuteren.
Opeens knalde ie er uit en startte opnieuw op.
Norton firewall en virusscanner doen het niet meer en ik zie bij Taakbeheer dat mijn CPU-gebruik 100% is. Dus dat is zeer lastig werken.
Als ik de pjuter uit wil zetten begint ie te zeuren over CCAPP.EXE en WINDWWAA, internet explorer en windows verkenner fouten.

Ik heb de computer ook terug gezet met systeemherstel, maar ook dat wil niet helpen.

Willen jullie mij wel helpen??? ;-)

Alvast bedankt
Frustie Christine
 
Je kunt een online virusscan doen om te ontdekken of het door een virus komt http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp

Wel heel toevallig dat je de 2de al bent vandaag met dat probleem http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=166112

PS. Volgens google hoort die CCAPP.exe bij Norton

Om echt alles nagekeken te hebben kun je ook nog een hijackthis log plaatsen en de experts er naar laten kijken. Dat kun je hier doen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=164949. Lees het eerste bericht in dat topic goed door en plaats dan DAAR een hijackthis log door daar op de "reageer op bericht" knop te drukken.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Je kunt een online virusscan doen om te ontdekken of het door een virus komt http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp

Wel heel toevallig dat je de 2de al bent vandaag met dat probleem http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=166112

PS. Volgens google hoort die CCAPP.exe bij Norton

Om echt alles nagekeken te hebben kun je ook nog een hijackthis log plaatsen en de experts er naar laten kijken. Dat kun je hier doen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=164949. Lees het eerste bericht in dat topic goed door en plaats dan DAAR een hijackthis log door daar op de "reageer op bericht" knop te drukken.


Hoi Tanja,
het probleem is dat ik internet dus niet opkom (dit is een andere compie).En ook niet online kan scannen.
Zou ik de computer in veilige modus op kunnen starten en dan wel internet op??
Dan kan ik die HiJacklog ook posten.


Chris
 
In veilige modus heb je ook geen internet (nooit). Je kunt hijackthis op floppy zetten en dan op de andere pc installeren. Dan het log weer terug op floppy en dan via deze pc aan de experts laten zien.

Dat je geen internet had kon ik niet uit je verhaal opmaken, anders had ik het inderaad anders uitgelegd:D
 
Geplaatst door Tanja1968
In veilige modus heb je ook geen internet (nooit).
Kleine correctie, je kan wel internet hebben in Veilige modus.:)
Kwam ik ook pas geleden achter.
Als je het Veilige modus menu hebt, kies je voor "Veilige modus met netwerk mogelijkheden".
Je hebt dan wel internet, maar de pagina's zien er niet uit..
Zo zou je in Veilige modus een online virusscan kunnen doen.

Let op,
je eigen antivirusscanner is op deze manier niet actief!!!!
 
Geplaatst door crash

Kleine correctie, je kan wel internet hebben in Veilige modus.:)
Als je het Veilige modus menu hebt, kies je voor "Veilige modus met netwerk mogelijkheden".
niet actief!!!!

Hee, dat wist ik inderdaad ook niet. Dacht altijd dat ze het lokale netwerk bedoelden (tussen 2 eigen pc's)

Tnx voor het corrigeren Crash:thumb:
 
@ crash, toen ik dat een keer deed (netwerk mogelijkheden) kon ik toch niet inbellen (foutmelding)

Maar niet dat dat zo erg is :)
 
Geplaatst door crash

Kleine correctie, je kan wel internet hebben in Veilige modus.:)
Kwam ik ook pas geleden achter.
Als je het Veilige modus menu hebt, kies je voor "Veilige modus met netwerk mogelijkheden".
Je hebt dan wel internet, maar de pagina's zien er niet uit..
Zo zou je in Veilige modus een online virusscan kunnen doen.

Let op,
je eigen antivirusscanner is op deze manier niet actief!!!!

Dit geldt zeker niet voor USB modems?:D
 
Inderdaad niet, toen ik wilde verbinden in Veilige Modus, kon hij mijn USB modempje niet vinden.
 
Grrrr, het gaat helemaal niet goed.
Expolorer en outlook willen nog geeneens proberen op te starten.
Als ik iets wil gaan doen hangt ie.
Het is echt super knudde.

In de veilige modus heb ik geprobeerd een dvd te branden (heb geen diskettestation in die pc), dat lukt ook niet, knalt ie er uit.
Ik ben niet vrolijk.

Wat kan ik nu nog proberen? :-(

Chris
 
en heb je al gescant op spyware & virussen?
(- en komen er ook meldingen)
 
Je hebt de norton systemwork cd bootable versie? start eens op met de norton cd! Eerst bootsecuence aanpassen in bios, boot cd first, vanuit de bootable norton systemworks cd kan je een aantal herstel en virusscan taken doen, als je een herstelpunt hebt aangemaakt in je windows kan je via winxp cd ook booten en windows herstellen.

In windows xp:via control alt delete kan je in taakbeheer aantal processen uitzetten vaak als je een virus hebt, draait deze ook mee in de processen, dus zichtbaar .....hoewel de erg hardnekkige virussen in stealthmode draaien dus dan ook niet zichtbaar zijn.
 
????

Nou breekt mijn klomp hoor !!

De PC wou helemaal niet meer opstarten en bleef op zwart scherm met een regel tekst staan.

Ooit had ik dat eerder gehad en toen moest ik de PC helemaal uit zetten. De voedingskabel eruit halen en dan zogenaamd aan en uit zetten en dan weer de voedingskabel erin en dan waren alle reststroompjes(??????) of zo weg en dan deed ie het weer.

Dus zo gezegd zo gedaan. En wat ziet mijn oog!!??
Hij doet weer normaal!!

Hier begrijp ik écht niks van hoor!

Misschien hebben anderen nog iets aan dit verhaal?

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en helpen!!
:thumb:

Echt super zo'n forum.

Thanx
 
Re: ????

Geplaatst door Chris10e
Nou breekt mijn klomp hoor !!

De PC wou helemaal niet meer opstarten en bleef op zwart scherm met een regel tekst staan.

Ooit had ik dat eerder gehad en toen moest ik de PC helemaal uit zetten. De voedingskabel eruit halen en dan zogenaamd aan en uit zetten en dan weer de voedingskabel erin en dan waren alle reststroompjes(??????) of zo weg en dan deed ie het weer.

Dus zo gezegd zo gedaan. En wat ziet mijn oog!!??
Hij doet weer normaal!!

Hier begrijp ik écht niks van hoor!

Misschien hebben anderen nog iets aan dit verhaal?

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en helpen!!
:thumb:

Echt super zo'n forum.

Thanx

Aha je hebt dus last van statische elektriciteit gehad.
Sluit een aarddraad aan van je kast naar de aarde en werk met een geaard stopcontact, waarschijnlijk heb je er dan nooit geen last meer van.Gefeliciteerd met je werkende comp!
 
Geplaatst door megabit
Dit geldt zeker niet voor USB modems?:D
Kennelijk niet, gezien de reactie's.:D
Ik werk zelf met kabel-internet en daar werkt het wel mee.:)
 
eigenlijk toch wel jammer dat dat niet werkt. Stel dat je niet meer in je PC kan komen maar nog wel met Veilige Modus. Je moet wat downloaden en je kan niets vanaf diskette of CD installeren :rolleyes: Dan zou Internet wel handig zijn :) Maar ja gelukkig hier nog nooit meegemaakt :thumb:
 
Re: Re: ????

Geplaatst door beorn_nl


Aha je hebt dus last van statische elektriciteit gehad.
Sluit een aarddraad aan van je kast naar de aarde en werk met een geaard stopcontact, waarschijnlijk heb je er dan nooit geen last meer van.Gefeliciteerd met je werkende comp!

Dank u ;-)

En toch vind ik het heel raar.
Het ziet er uit als een softwarematig probleem maar het is hardwarematig??
Zoiets verzin je toch niet?

Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan