UPC > KPN (Chello > ADSL)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
Hoi,

Wij zitten erover te denken om ADSL te nemen, dit omdat Chello de laatste tijd weer lekker bezig is met prutsen en we dus veel storingen hebben.

Nu is het vaak zo dat internet het een paar maand perfect doet en dat een tijdje niet, maar toch.. wil altijd een stabiele en snelle verbinding hebben.

Goed, nu is dat allemaal heel leuk, alleen we bellen ook via de kabel.

Ik zou graag de kosten willen weten van het overstappen van UPC naar KPN en hoelang dit ongeveer gaat duren.

Wil uiteraard geen weken zonder internet zitten dus liefst gewoon alles op 1 dag.. afsluiten van UPC, aansluiten van KPN.

En hebben jullie een tip voor een ADSL provider? Ik wil er sowieso goede nieuwsservers bijhebben en geen datalimiet (FUP) dus.

Alvast bedankt!
 
Wij denken er ook over om te kappen met Chello.

Ik heb hier sinds die snelheidsverhoging wel zoveel problemen gekregen, dat wil je eigenlijk niet weten.

Ik heb echt om de haverklap last van uitvallende internet-verbinding. De tijd dat het weg is, verschilt keer op keer. Gisteren en een groot deel van deze dag had ik helemaal geen internet. :8-0:

Een tijdje terug is hier een monteur voor langsgeweest welke de waardes heeft opgekrikt in een schakelkast ergens bij ons in de straat. Dit was echter van korte duur, want een dikke week later was het weer slecht. Vervolgens leek het ietsje later opgelost te zijn, maar nee dus. Sinds gisteren is het weer helemaal mis. Dus ik heb wéér gebeld en wéér zijn de waardes weer veels te laag. En dus komt maandag er opnieuw een chello-monteur langs.

Dan zullen we zeker over deze problemen beginnen en als het over een week weer mis is, kappen we met Chello. Het is echt heel jammer dat Chello gewoon alles blijft ontkennen terwijl er zat mensen zijn die dezelfde problemen als mij hebben op dit moment. Chello veranderd aan deze situatie de 1e 6 maanden nix op één of andere manier.

Dit is hier te lezen:
http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,6034.0

Ook hier over een iets ouder topic:
http://www.chelloo.com/forum/index.php/topic,5928.0

Het betreft vooral eigenaren met een Motorola Surfboard-modem. Welke ik dus ook heb.
 
Als ik die twee linkjes lees.... dan is het toch einde chello? Of zijn er ook nog mensen met een positief bericht?
 
Mijn buurman gaat ook al overstappen, sterker nog, meerdere buurmannen tegelijkertijd. De een kaapt de snelheid voor de andere weg.

e.e.a. is idd plannen, evt. een weekje dubbel draaien.
 
ADSL of Chello

BrEzEr schreef:
"Wij zitten erover te denken om ADSL te nemen, dit omdat Chello de laatste tijd weer lekker bezig is met prutsen en we dus veel storingen hebben. .....


Heb je al een antwoord op je vraag gevonden of een beslissing genomen ??? Ik zit nu met het zelfde probleem en ben heel benieuwd. Ik weet dat heraansluiting bij KPN 46 euris kost en dat je nu ook ADSL met Budget mag draaien. Ben benieuwd naar jouw situatie nu
:)

thx RBL:confused:
 
Ik ben ook over gegaan van Chello naar Wanadoo-light. Bevalt me perfect en ik stop elke maand 16 euries in mijn zak.
Voordeel, grotere mailbox en homepage, meerdere emailadressen en werkt altijd en onbeperkt.
Je kan het met het helpmij-forum vergelijken met het breekpunt-forum als je het over snelheid hebt. :D
Als je goede nieuwsgroepen wilt hebben, dan moet je eens bij Xs4all kijken. Dit hoor ik op de zaak tenminste.
En de ene opzeggen en dezelfde dag de ander gaan gebruiken, dat lukt haast nooit.
Meestal heb je een maand dubbele lasten.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door BrEeZeR

Ik zou graag de kosten willen weten van het overstappen van UPC naar KPN en hoelang dit ongeveer gaat duren.


Op de eerste plaats moet je Chello opzeggen via het UPC opzegformulier (PDF formaat). Hierbij moet je rekening houden met een volledige maand als opzegtermijn! (opzeggen in augustus betekend afsluiting eind september). De kosten hiervan zijn afhankelijk of je de modem gehuurd hebt, of je borg betaald hebt en of je zelf de modem inlevert of laat ophalen.

Vervolgens moet je tijdig een aanvraag invullen bij een provider voor ADSL. Wij hebben gekozen voor HCC omdat deze provider niet moeilijk doet met een datalimiet. (eigen ervaring). Zij beweren maximaal drie weken nodig te hebben voordat je op internet zit. De kosten hiervan zijn natuurlijk afhankelijk van het abbonnement dat je kiest en van het deelmaatschap bij HCC.

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
oke ik zal je helpen want ik ben ook en kwello klant geweest, en ben er erg blij mee geweest dat ik daar weg bent gegaan.
maar je moet rekenen op 1 maand opzeg, maar je kan best met de adsl provider regelen dat de jouwe pas inga als kwello er mee ophoudt.
er kan dan misschien maar en week tussen zitten, atands zo is het bij mij gegaan.

en tip wannado is echt goed , bijna geen storingen ( zeg maar nooit) en geen data limit werk erg stabiel.

en voor telefoon aansluiting kan je na de kpn gaan en een bel primium nemen, daar zijn je maand kosten laag , maar bellen kost meer.
dus niet bellen maar alleen voor het adsl je telefoonlijn nemen


maar s6 hoop dat je er wat aan had :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan