Wireless nw aan vast netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennardvangunst

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Berichten
51
Ik heb thuis een kabel internet verbinding. Deze zit verbonden met een router waar 2 computers op zitten aangesloten.

Ik wil met een laptop (en misschien ook de pc's) draadloos tegelijk kunnen internetten. Wat heb ik daar precies voor nodig??

Ik heb geloof ik dus een accespoint nodig?? Kan ik die dan gewoon aansluiten op de router?? :confused:
En hoe zit het met de beveiligingen van die draadloze netwerken? Ik heb gelezen over WEP, WPA en 802.1x. Welke heb ik minimaal nodig voor een redelijk veilig draadloos netwerk?

Graag advies....Alvast bedankt! :rolleyes:
 
jah een accesspoint kan je erchtstreeks op de router aansluiten, of je zou een P2P netwerk kunnen maken met internet connection sharing, nadeel hiervan is dat je slechts 1 wifi pc kan aansluiten en dat de pc waar de andere wifi kaart in zit altijd aan moet staan als je wilt internetten, niet echt aan te raden, behalve als je toch al een server hebt.

Beveiliging kan op veel manieren, Mac adres en WEP is meestal afdoende, WPA kan natuurlijk ook.
 
En portforwarding gaat zelfde als met normale router?

Want nu gaat er 1 kabel van de router naar de accesspoint en vandaaruit naar de verschillende pc's. Ze hebben dan allemaal wel verschillende ip's??? 192.168.0.2 , .3 , .4 ??
 
Een accesspoint is geen router (tenminste, die heb je ook, maar dan heet het wireless router). Een accesspoint kan je vergelijken met een hub/switch, maar dan draadloos. Als je DHCP aan hebt staan (auto. ip adres toewijzen) dan geeft je accesspoint dat prima door aan alle wireless client pc's.

Met goede configuratie gaat het zeker werken.

Succes,

Steven-w
 
Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Senao een heel goed merk is kwa draadloos. Enig nadeel is dat ze nog niet zoveel 54 Mbit beschikbaar hebben.
Anders zou ik de Linksys een goede keus vinden, doordat deze externe antenne aansluitingen heeft wat handig is als strax het bereik tegen valt.

Kwa beveiliging is WEP i.c.m. met Macadresfiltering ruim voldoende.
 
Ik heb die 3Com gekocht... En nieuw laptop.
Ik heb alle instellingen gedaan zoals stond bescheven maar hij vind die accespoint niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan