weer sasser

Status
Niet open voor verdere reacties.

edmarlama

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Berichten
78
Ik had wat problemen met xp en heb hem opnieuw geinstalleerd,maar nu heb ik het sasser virus weer.
Maar ik weet niet meer precies hoe je hem moet verwijderen.
Ik heb de fx sasser al laten controleren en de stinger,maar hij zit er nog op.Weet iemand raad??
 
En om tijd te krijgen om actie te ondernemen zonder dat de pc steeds opnieuw opstart, tik je bij start, uitvoeren het commando shutdown -a in. Dan start de pc niet steeds op. (Dus shutdown spatie -a)
 
windows

Ik wil windows updaten maar geeft een fout aan
(0x8007485) Wat nu.
 
Dat weet ik ook niet precies. Heb je wel de orginele XP?
Wat betreft het instaleren van een firewall wat je HIER vroeg.
Je kan gewoon een Firewall downloaden en instaleren. Zone Alarm is vrij goed en gratis. www.zonlabs.com
 
Dus kan ik windows niet updaten en blijft het risico op virussen bestaan?
 
Geplaatst door Stanley19
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html


Hmm ik snap de vraag niet meer

Wil je nou een firewall?
Wil je het sasservirus verwijderen?
Heb je xp opnieuw installeerd?

Ja, het word allemaal een beetje rommelig op deze manier.
Wat ik ervan maak is dat hij waarschijnlijk (niet zeker) het sasser heeft. We hebbem hem dus de info gegeven hoe te verwijderen maar ik weet niet of deze info ook opgevolgd is en weet ik dus niet of hij het virus kwijt is inmiddels. Hier komt bij dat hij bij het updaten foutmeldingen krijgt en ik neem aan dat dat komt door een illigale versie van XP ( weet ik niet zeker) Verder wil hij ook een firewall en daar hebben we hem ook reeds mee geholpen. Ik vraag me alleen nog af of hij wel een viruscanner heeft draaien??
 
Geplaatst door edmarlama
Dus kan ik windows niet updaten en blijft het risico op virussen bestaan?


Volg nou eerst de info over het verwijderen van sasser op en zorg ervoor dat je PC virusvrij is. Vervolgens ga je een Firewall instaleren. Heb je een virusscanner draaien en zo ja welke??
 
Bedankt Stanley de Firewall was dus niet aangevinkt.
En het sasser virus blijkt ook weg te zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan