Kan geen email verzenden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Nieuwenhuizen

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
12
Ik kan geen email verzenden en wel ontvangen... wat is er aan de hand als Outlook de volgende boodschap geeft:

De TCP/IP-verbinding is onverwacht door de server afgebroken. (Account: 'pop3.zonnet.nl', smtp-server: 'smtp.zonnet.nl', foutnummer 0x800ccc0f)
 
Meestal is er dan geen internet verbinding. hebe zelf ook Zon en heb op dit moment geen problemen.
Neem aan dat je server instellingen pop3 en smtp niet gewijzigd zijn moeten resp pop3.zonnet.nl en smtp.zonnet.nl zijn.
Neem aan dat je wel internet hebt (pags bezoeken)
druk anders eens een paar keer op F5 (outlook 2000) of F9 Outlook 2003 dan gaan ie verzenden/ontvangen.

Ga ook even de instellingen bij Opties verzenden na.
Deze moeten niet op opnangen na verz/ontvangen staat (aannemende dat je een permante verbinding hebt !)
 
Kan alle websites bezoeken en heb verbinding via Chello... werkt allemaal prima!

Alle instellingen van Zonnet staan ook goed! (pop3.zonnet.nl, smtp.zonnet.nl etc.)

Zou het iets met een firewall te maken kunnen hebben?!
 
oh maar dan denk ik het al wel te weten.
je kunt meestal iedere mailaccount binnen halen maar NIET VERZENDEN.
Zeker Zon is daar vriendelijk in die mag je ook van een vreemde server versturen.

Als je dus verbinding hebt met Chello moet je bij iedere mailaccount bij smtp server de instellingen nemen van chello en niet die van ZON

Weet je de smtp server van Chello ? Anders moet ik die even opzoeken.
 
SMTP serever Chello

dit zijn ze
emailservers
POP3: mail.chello.nl
SMTP: mail.chello.nl

voor het binnenhalen van je zon account bij pop3 gebruiken

pop3.zonnet.nl
en dan smtp
mail.chello.nl

Laat maar weten of het lukt.
 
Graag gedaan ze helpen mij ook wel eens.
Dit is nl een item wat veel mensen verkeerd doen.
Dus mocht je mensen spreken die email accounts hebben van verschillende providers de uitgaande mailserver altijd diegene is waarmee je op dat momen verbinding hebt.
Ik heb bijv voor mijn kantoor dubbele accounts 1 voor op kantoor met de kantoor smtp en 1 voor thuis voor de thuis smtp. Je kunt dan bij verzenden kiezen welke je gebruikt. Om te voorkomen dat je dubbele mails binnenhaalt moet je bij de groep verzenden/ontvangen er 1 uithalen.
Groeten Snarf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan