televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunther online

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
97
ik zou graag mijn televisie aansluiten op mijn pc, zodat ik op de televisie naar filmen kan kijken...maar moet ik hiervoor een tv-kaart hebben??? heb video-ingangen, + s-video... dit werkt voor de camera op de pc te bewerken enz...maar heb ik dan een andere kaart nodig, bv een tv kaart , om het beeld op de televisie te krijgen?

thanks, ps: ik ben een leek op pc...dus niet te ingewikkeld aub
 
Als je een s-video uitgang hebt ben je er al bijna. alleen nog een lange kabel van s-video naar scart OF een video-zender (marmitek,philips enz) aansluiten op de televisie en je kan op je videokanaal het beeld van je computer bekijken. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit bijna altijd minder is dan op je monitor.
 
nog niet

heb achteraan een kaart, met, 3 stekkers, één, s-video, twee, die waar mijn beeldscherm inzit, + één vrije, van vrouwelijk 24 pinnetjes...

is s-video gewoon genoeg, om beeld en geluid door te sturen naaar de tv? bij mij werkt dit niet....

moet ik ergens iets activeren, of installeren???
 
Nee geluid moet sowieso via je geluidskaart.
 
En het beeld zal je moeten inschakelen bij de eigenschappen van je videokaart (daarvoor moet de TV al wel aangesloten zijn en aan staan), hoe dat precies ingesteld moet worden is afhankelijk van het merk/ type videokaart wat je hebt.
 
films op tv

hallo, alles werkt, de pc geeft beeld en geluid door naar de televisie...BEHALVE,,?? wanneer ik een film afspeel met mediaplayer, of met de mediaplayer van synsinc...de film alleen word niet weergegeven op de tv...al de rest van de pc beelden wél...
hoe komt het dat alleen die film niet word weergegeven? het geluid daarentegen gaat wel...
 
alles werkt behalve?

oké, bedankt voor alles, alles werkt nu, behalve die kleuren...de kleur is hoofdzakelijk groen...alle personen zijn groen van kleur?
welke instellingen zijn het best hiervoor en waar??
 
beeld is groen