televisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gunther online

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
97
ik zou graag mijn televisie aansluiten op mijn pc, zodat ik op de televisie naar filmen kan kijken...maar moet ik hiervoor een tv-kaart hebben??? heb video-ingangen, + s-video... dit werkt voor de camera op de pc te bewerken enz...maar heb ik dan een andere kaart nodig, bv een tv kaart , om het beeld op de televisie te krijgen?

thanks, ps: ik ben een leek op pc...dus niet te ingewikkeld aub
 
Als je een s-video uitgang hebt ben je er al bijna. alleen nog een lange kabel van s-video naar scart OF een video-zender (marmitek,philips enz) aansluiten op de televisie en je kan op je videokanaal het beeld van je computer bekijken. Hou er wel rekening mee dat de kwaliteit bijna altijd minder is dan op je monitor.
 
nog niet

heb achteraan een kaart, met, 3 stekkers, één, s-video, twee, die waar mijn beeldscherm inzit, + één vrije, van vrouwelijk 24 pinnetjes...

is s-video gewoon genoeg, om beeld en geluid door te sturen naaar de tv? bij mij werkt dit niet....

moet ik ergens iets activeren, of installeren???
 
Nee geluid moet sowieso via je geluidskaart.
 
En het beeld zal je moeten inschakelen bij de eigenschappen van je videokaart (daarvoor moet de TV al wel aangesloten zijn en aan staan), hoe dat precies ingesteld moet worden is afhankelijk van het merk/ type videokaart wat je hebt.
 
films op tv

hallo, alles werkt, de pc geeft beeld en geluid door naar de televisie...BEHALVE,,?? wanneer ik een film afspeel met mediaplayer, of met de mediaplayer van synsinc...de film alleen word niet weergegeven op de tv...al de rest van de pc beelden wél...
hoe komt het dat alleen die film niet word weergegeven? het geluid daarentegen gaat wel...
 
alles werkt behalve?

oké, bedankt voor alles, alles werkt nu, behalve die kleuren...de kleur is hoofdzakelijk groen...alle personen zijn groen van kleur?
welke instellingen zijn het best hiervoor en waar??
 
beeld is groen

iedereen ziet groen...de kleuren zijn niet van jewelste...
ik heb een nvidea kaart g-force fx
 
Weet niet hoe het bij jouw kaart zit, maar bij mijn ATI kaart kan je bij de eigenschappen de kleurnuances (RGB)veranderen.
 
nog steeds problemen

ik zal het proberen uit te leggen, want ik krijg ik hier meer en meer grijs haar van.

ik zet pc en tv, in clone mode, deze beelden verschijnen beide op de schermen.

wanneer ik een film afspeel met mediaplayer of subtitled mediaplayer van subsync, heb ik op de televisie, slechte kleuren (oa het groen is enorm) op de pc zijn de kleuren zeer goed.
verander in de clonemode, van tv:pc of pc:tv, dan is het andersom...dan heb ik wél mooi beeld op de televisie en op de pc minder...op zich is dit ok...maar als ik de film bekijk op de televisie, dan zie ik de ondertitels niet meer. op de pc zie ik ze wel....de televisie geeft een gans beeld door, behalve de ondertitels, trachers, pauze en stop knoppen enz...

ik krijg er kop nog staart van....ik denk dat ik mijn pc ver op vuilbak ga gooien...ik word er hier zot van...

groetjes,,

gunther
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan