Kan niet alle programma's zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Als ik op START klik en op ALLE PROGRAMMA's, dan zie ik 3 kolommen met programma's. De derde kolom alleen voor de helft. Waar blijven mijn andere programma's?
Kan ik, als er niet meer programma's genoemd kunnen worden, bepaalde programma's combineren, zodat er een menuutje komt. Zoja, hoe doe ik dat?
Alvast bedankt. Martin.
 
Overzicht programma's

Hoi Raymond,
Begrijp ik, maar hoe moet ik dan mijn programma's openen als ze er niet meer bijkunnen? Via de Verkenner, is dat de enige oplossing?
 
Ik snap je geloof ik niet helemaal. Als er geen programa's meer bij kunnen? Dan komt er een vierde kolom....
Je kan ook bijvoorbeeld al je Microsoft programma's in een Microsoft mapje onder je programma's zetten.Dat scheel weer ruimte.
 
Overzicht

Raymond,
Dat is nou juist het probleem. Er komt geen 4e kolom bij. Mijn derde kolom kan ik maar voor de helft zien.
Maar hoe kan ik dan programma's bij elkaar voegen met een uitklapbaar menu?
 
Ja, dat ben ik nu even aan het uitzoeken. Ik heb het bij mijzelf wel eens gedaan maar ik weet niet meer hoe:eek:
 
Overzicht programma's

Raymond, als je iets gevonden hebt, laat me even weten.
Martin
 
Okay, daar gaan we!

Je gaat naar Deze Computer>C>Documents and settings>Allusers>Menu start en dan als laatst naar het mapje programma's!
Daar zie je al je programma's staan en kan je op een lege plek rechts klikken. Vervolgens kies je voor "Nieuw"en dan "Map"
Deze noem je zoals je zelf wil en drukt op enter. Nu kan je de programma's die je in die map wilt hebben er gewoon in slepen....KLAAR!!!!


Succes,
Raymond
 
Overzicht programma's

Raymond, bedankt.Dat ruimt weer een klijn beetje op.

alleen de programma's waar al en rolmenu bin zit, di ezie je niet en kan je dus ook niet verplaatsen!Martin
 
Dat snap ik niet? Bij mij zie je alle programma's dus ook die een uitklapmenu hebben ( dat zijn dan al mapjes). Deze kan je ook bij elkaar in een map zetten...
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook via:

eigenschappen taakbalk, menu start, aanpassen, geavanceerd, dan in het rol-menu aanvinken:
"door programma's bladeren".
 
Hoe het Startmenu openen in één kolom

Wanneer u naar Alle Programma's gaat in het startmenu ziet u 2 of meerdere kolommen, afhankelijk van uw hoeveelheid programma's. Sommigen hebben liever één kolom en dan de mogelijkheid om door de lijst te scrollen. U kunt dit instellen, en wel als volgt:
-klik met rechts op de taakbalk en kies 'eigenschappen'
-kies het tabblad 'menu start'
-druk op de knop 'aanpassen'
-kies het tabblad 'geavanceerd'
-plaats een vinkje bij 'door programma's bladeren'
-sluit af met OK en Toepassen
Vanaf nu staan alle programma's van Start in één lijst.

Wilt u in plaats hiervan alles netjes onderbrengen in sub-mappen dan is dit óók mogelijk.

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en kies 'verkennen'. Windows verkenner opent met 2 vensters en de startmenu-map licht op in het linker venster. Dubbelklik op de map 'programma's' in het rechter venster en u ziet de reeds aanwezige sub-mappen en snelkoppelingen. U kunt zelf nu sub-mappen aanmaken door ergens op een lege plek in het rechter venster met de rechter muisknop te klikken en te kiezen voor --nieuw--map. Geef deze map een eigen naam b.v. grafische bestanden. U kunt nu alle koppelingen die naar grafische bestanden wijzen naar deze nieuwe sub-map slepen. U kunt net zoveel sub-mappen aanmaken als u nodig heeft. Wanneer u klaar bent sluit u alle vensters. Wanneer u vervolgens via start naar alle programma's gaat ziet u dat alles keurig in de sub-mappen is opgeslagen. Staan de onderdelen niet op alfabet klik dan met rechts ergens op een lege plek in dit venster en kies voor 'sorteren op naam'. Gepikt van breekpunt.nl :)

Tot slot, heb je soms erg lange programma-namen in Alle Programma's, rechtsklik dan op zo'n langerd, kies Naam wijzigen en verkort de naam drastisch. Scheelt ook al een slok op een borrel.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan