xp pro extreem traag na setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
204
hey mensen,

ik heb nu net voor de 3de keer mijn pc gesetupt en geformateert met win xp pro maar hij blijft giga traag.

voor dat ik de laatste keer heb ge formateert heb ik me andere stadions ook ge formateert dus wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

het is een amd 1800 athlon processor met 512 mb werk geheugen en een moeder bord van 400 mhz.

ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben voor me want ik wort gek van dit ding.

gr tijne
 
Dit zou kunnen komen door meerdere factoren, waar ik het eerst aan denk is dat je tijdens de setup niet voor een nieuwe partitie maken kiest, om even snel uit te leggen hoe of wat.
Stel de pc zit vol met ellende zoals spyware of dergelijke dingen, je formateerd de boel en instaleerd het opnieuw dan is vaak de ellende nog niet verdwenen, als je nu bij de setup van xp zou kiezen voor formateren en nieuwe partitie maken, en dan het liefst een ntfs partitie dan zou alles verdwenen moeten zijn.
Het is even werk maar het werkt er wel beter door.
 
dank je wel voor je reactie maar de laatste keer heb ik nieuwe patitcies gemaakt en toen geformateert en toen gesetupt uiteraart dus dat heb ik al geprobreert.

maar ik hem eerlijk gezegt meer het idee/gevoel dat het met me werk geheugen temaken heeft ook al geeft hij wel aan dat hijs alle 512 mb herkent.

en daarnaast heb ik ooit is een programatje gehad wat je harde schijf echt weer hellemaal op 0/1 zet dus dat hij echt leeg is(duurde bij een 40 gig schijf wel 3 uur mar ok) zou iemand mij hier nog is aan kunnen helpen?

en verdere ideeen en surgesties zijn uiteraart welkom want ik sta op ontploffen :)

gr tijne
 
Ik vind mijn pc ook traag met Pro.
Als ik iets in de verkenner aanklik moet ik zelfs wachten.

Als de pc net opnieuw is ingericht is dit niet zo dus ik denk dat het een combinatie van factoren is.
Antivirus/firewall, software, drivers.
 
nou mijn pc is al traag als hij de eerste keer opstart na de instalatie.

maar ik ben nu even bezig om sp2 te intrigeren in windows xp pro (had eerst een cdrom met winpx pro en sp 1 in een en dan daarna gooide ik sp2 er over heen) en nu duis alleen winxp pro met sp2 er in kijken of dat beter werkt.

gr tijne

ps: jullie horen nog van mij
 
nou ik hoop dat er hier nog mensen zijn met goede ideeen want ik kom er echt neit meer uit nu.

heb een ander nero brand programa dan dat er gebruikt wort in de beschrijving hier om je install cdrom aan te passen dus dat lukt ook al niet.

ik ga maar weer formateren en hoop straks dat alles over is.


gr tijne
 
Kom zo af en toe even terug met een melding.
Dan blijft je vraag actief.
Jij formatteert wel erg makkelijk :)
 
512 is ruim genoeg als je geen zware programmas ,spellen draaid

als je pc pas hebt instaleerd dus alleen xp,drivers
hoe snel is hij dan
even traag of anders
 
hey hoi,

nou hij is weer geformateert (ja gaat heel makkerlijk bij mij haha) en nu draait hij weer zo als ik hem ken hij is weer snel en hoeft neit lang na te denken kan dat komen door dat er sp1 en sp2 op stonden kan dat problemen op leveren?

ben nu sp2 opnieuwe aan het downloaden en wacht jullie reacties af of ik hem er op meot zetten(sp1 staart er niet op nou)

maar nu is het ook nog even afwachten hoe hij reageert als ik de smis 2 er op zet en speel want dan was het helemaal alende maar dat horen jullie nog.

gr tijne

ps: een fx 5200 128 bm video kaart zou toch genoeg moeten zijn voor de sims 2 om goed en snel te draaien want me vriendin draait met een ati 9200 radeon video kaart en dat gaat goed.

alvast bedankt allemaal tijne
 
Wat ik bedoelde te zeggen is.....
Als een pc vervuilt is met rotzooi dan is vaak radicaal opruimen de enigste manier om de originele snelheid weer terug te krijgen, handmatig de pc schoonmaken is uiteraard een optie maar dan moet men wel weten waar die mee bezig is, als je toch een heirnstallatie doet dan is mijn ervaring, opstarten met een opstart flop, daarna met fdisk alle partities te verwijderen, daarna herstarten en met fdisk een nieuwe partitie aanmaken, daarna herstarten met de xp cdrom en kiezen voor het instaleren op een nieuwe partitie die hij dan gaat maken en converteren naar ntfs.
Dat wil inhouden dat alle rotzooi die eventueel in de MasterBootRecord zit en alle rotzooi die niet te verwijderen is via de reguliere manier dan wel verdwenen is.
Het klinkt omslachtig maar het werkt wel.
 
bedankt voot jer berichtje ik wacht even af wat hij nu doet en (merk al dat hij al weer trager wort) en dan doe ik het maar op jou manier.

gr tijne
 
nou mensen,

het is weer zo ver de sims 2 staat er weer op en me pc is neit meer voor uit te branden en onder het spellen van het spel loopt het programa vast en of start de pc spontaan op nieuwe op.

ook mijn msn blijft iederekeer op nieuwe aan melden niet zicht baar maar bij andere mensen blijf ik iederekeer opnieuwe om hoog komen(heeft de pc van mijn vriendin ook last van in het netwerk en een andere pc heeft er geen last van in het net werk) wie o wie kan mij helpen want ik wort er gek van van deze allende.

gr tijne
 
Installeer je wel al je drivers?
Heb je er wel een virusscanner op staan?
 
alle drivers zijn keurig geinstalleert van af de orginele cdroms af.

en een viruscanner heb ik er nu neit op staan want dan is hij hellemaal niet meer voor uit te krijgen.

dus ik snap het echt niet meer.

gr tijne
 
alle drivers zijn keurig geinstalleert van af de orginele cdroms af.
Hoe oud is die cd? Ga de boel eens updaten. Kijk eens of er de laatste tijd nieuwe drivers zijn gekomen
 
nou de cdroms zijn nog geen half jaar oud want heel de pc is nog maar aan half jaar oud.

gr tijne
 
Dan kan dat het niet zijn. Wel vreemd want je hebt het al direct na de install :confused:
En wat gebeurt er als je Sims er af haalt?
Je zult toch moeten afstrepen lijkt me.
 
dat zal ik inderdaat is proberen moet nu even op en neer naar leiden (vriendin thuis brengen) en dan ga ik het gelijk proberen.

gr tijne

je hoort nog van me en alvast giga bedankt voor het mee denken he
 
nou ik heb de sims 2 er kompleet af gehaalt en hij is nu wat sneller maar nog niet goed want internet paginas opent hij nog steeds zeer traag en bij het openen van outloek duurt het ook te lang(hij haalt dan nog neit gelijk de mail binnen)

wie heeft er nog een idee want ik snap het neit meer.

kan het zijn dat me werk geheugen kapot is ondanks dat hij nog wel gewoon 512 mb ziet?(het zijn twee kaarten)

gr tijne
 
Dat openen van die pagina's heeft meer met je verbindig te maken.
Dat binnenhalen van de mail zou dus ook weer bij je verbinding horen.
Ga eens kijken op de site van je provider. Misschien zijn ze met werkzaamheden bezig.

Wat gebeurt er als je de verkenner aanklikt? Ook traag?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan