Het grote p2p gebeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bork

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2005
Berichten
725
Ik zit al een tijdje online en heb al vaak vragen over p2p gezien en gekregen. wat is nou het beste. ik heb nu maar eens besloten om eens een rijtje te maken van p2p apps en wat hun grote voor en na delen zijn.

Kazaa--> Erg bekend en erg makkelijk, veel virussen,veel nep bestanden en veel anti piracy bedrijven zoeken actief. orginele versie van kazaa bevat spyware.

Emule--> tammelijk eerlijk netwerk, hoe meer je shared hoe sneller je kan downloaden. Ook hier veel anti piracy bedrijven actief en het is niet makkelijk de beste servers te vinden.

Edonkey--> zelfde verhaal als emule.

Bittorrent-->snelle downloads, eerlijk netwer(hoe meer je shared hoe sneller je download), heel veel te vinden, nadeel is echter om goede trackers te vinden waar je jou soort downloads vind. Laatste tijd worden alle grote trackers door anti piracy bedrijven uit de lucht gehaald.

Shareaza-->meerdere netwerken waarvan te downloaden, met wat geduld veel zoek resultaten. Nadeel is dat je wel geduld moet hebben en een optimale configuratie toch wat kennis vergt.

WinMX--> kan ik kort over zijn, als je van bagger en spyware houd moet je deze downloaden.

Ares--> klein en degelijk netwerk, goede downloads. Als je niet van delen houd is dit een nadelig netwerk. vaste aanhangers van Ares zullen je snel blokken als ze merken dat je aan het leechen bent.

Earth station5--> NIET downloaden, vanaf het begin de mooiste beloftes gemaakt dat het super veilig was, maar er is nooit wat van waargemaakt, en het leek als snel zo te zijn dat ze het programma hadden gemaakt om via een backdoor in de pc van gebruikers te kunnen komen.

DC++--> hetzelfde verhaal als emule. prima te gebruiken maar je moet wel de beter servers weten.

BearShare-->overzichtelijk Snel, hij download (bij mij) echt super snel. je hebt echt zo een nummertje gehaald
Geen virussen, bagger , spyware al die zooi

Limewire--> overzichtelijk, goede downloads, nadeel als je erbij gewoon wil surfen gaat surfen erg langzaam.


tuurlijk ben ik er nog een heleboel vergeten, maar dit zijn de p2p programma's die ik ken en waar ik of direct of via via ervaringen mee heb gehad, vol vrij je eigen ervaringen erbij te zetten en je adviezen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zweer al tijden bij bittorrent en als je een beetje goed zoekt dan kun je echt wel vinden wat je wilt hebben.

Grote voordeel in mijn ogen.

What you see is what you get.
grote snelheid
het nieuwste spul is er te vinden.
 
Ik zet er dan maar gelijk eentje bij die ik gebruik :D

BearShare:
overzichtelijk:D

Snel, hij download (bij mij) echt super snel. je hebt echt zo een nummertje gehaald :D

Geen virussen, bagger , spyware al die zooi :D


Dus om het kort te houden. Geweldig!!! :D
 
Ik heb hier nog een link: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=3902&page=1&pp=30
Dit gaat ook over p2P-programma's. Er staan ook allemaal meningen en ervaringen bij.
Ik mis in deze lijst SoulSeek en Limewire, maar verder zitten de goede programma's er wel bij:thumb:.

Zelf gebruik ik Ares en op onze andere computer staat eMule. Werkt allebij goed. Ares heeft snelle downloads en eMule gewoon veel bestanden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dan maar gelijk iets over limewire zeggen.:eek:

Ik heb het ook naast BearShare. Ik vind ghet heel erg overzichtelijk maar als ik Limewire gebruik en er staat een download open, en ik wil op internet of even een programmatje openen dan gaat dit sooooooo sloom. Echt niet normaal gewoon. Terwijl als ik Limewire uitzet en ik open internt of een ander programmatje gaat dit lekker snel.

Dit is het enige nadeel vind ik van Limewire. Misschien dat andere dit probleem niet hebben
 
Laatst bewerkt:
Voor je torrents(grote bestanden) kan je abc gebruiken, werkt heel goed.

Voor liedjes en wat kleinere bestanden is ares een hele goede, veel download geen troep en vooral heel snel. Ikzelf gebruik deze nadat ik vele anderen heb gebruikt.
 
WinMX--> kan ik kort over zijn, als je van bagger en spyware houd moet je deze downloaden.
WinMx is niet verkeerd! Jij download de verkeerde dingen :p
Ik zit al jaren op WinMx, de kwaliteit van muziek is tenminste uit te zoeken. Niet allemaal van die magere 128kbtjes.

Films en grote muziekbestanden doe ik via Torrents.
Gaat prima.
 
Geplaatst door Elisa
Films en grote muziekbestanden doe ik via Torrents.Gaat prima.

Torrents..heb ik wel eens meer over gehoord,maar is dat een soort gelijk programma als kazaa limeware etc?

Waar kan ik die downloaden?
 
Torrent's is geen programma, maar een manier van downloaden. Je kan een torretnclient installeren(abc, bitcomet of bittorent, maar ook sommige p2p proggies hebben dat ingebouwd).

Je gaat dan naar een site waar ze torrents aanbieden, dat zijn kleine bestanden die meer vertelt over de grote bestand die je gaat binnenhalen. Je opent het in je client en hij zoekt dan naar andere gebruikers die deze bestand download.

Dit gaat wat rustig aan in het begin, omdat hij veel seeder(uploaders) moet vinden, maar na 5 minuten ben je op je mximum downloadsnelheid.

Maar het hangt ook van je torrent af. want hoe meer mensen die bestand downloaden, hoe sneller jij klaar bent.
 
@Jozo, in die link van jou staat in het voorbeeld een regelrechte download site. Ik weet niet of dat nu zo slim is hier.;)

Of valt dit weer onder het kopje dat wel mag?
 
Ja :D

Maar ik denk dat WAAR we het vandaan halen ook niet besproken mag worden.

Ik zou zeggen, probeer eens wat programma's en probeer dan dingen te ontdekken ;)
 
Voor zover ik weet mag je over ditalles gewoon vrijuit spreken hoor. Downloaden is niet illegaal, aanbieden wel. Ook de programma's die dit regelen zijn niet illegaal omdat zij enkel het medium vormen. That's the law.:) Ook de huisregels zeggen hier niets over.
 
Hm, ik ben er niet van overtuigd James. Volgens mij is het downloaden van hele albums met behulp van Bitcomet waar je weer je torrents inpropt wel degelijk een onderwerp dat niet mag.
 
nagelbijten.gif
Als jij het zegt, geloof ik je.
[EDIT]Het is wel heel moeilijk om een artikel te vinden op het net dat echt uitsluitsel geeft voor de wetgeving in Nederland
blink.gif
[/EDIT]
 
Laatst bewerkt:
Ik had het meer over de huisregels.
Ik denk dat Tanja gelijk had.
Volgens mij is het al lang zo simpel niet meer dat je alleen strafbaar bent als je aanbiedt.

Winnie de Pooh vertrokken? Zeker te druk :cool:
Denk er om meid, goed sharen!!! ;)

Waar is topicstarter eigenlijk gebleven? Niet meer gezien.
 
Ik zie dat M@rio de link van Jozo heeft aangepast, dus is het niet toegestaan op Helpmij. Ik snap best dat zij geen zin hebben om hun vingers hieraan te branden. Het is niet de moeite waard om hier een boete o.i.d. voor te krijgen (als die mogelijkheid bestaat)

Edit: Ik zie nu dat het hele antwoord weg is ;)
 
Geplaatst door Tanja1968
@Jozo, in die link van jou staat in het voorbeeld een regelrechte download site. Ik weet niet of dat nu zo slim is hier.;)

Of valt dit weer onder het kopje dat wel mag?

Je kan ook op iedere slak zout leggen. :rolleyes:

Maar bericht is weg.
 
M@rio heeft al wel iets aangepast, maar wat was dat dan?
Wat mag nu eigenlijk wel en wat mag niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan