Microsoft AntiSpyware blokkeert Messenger Plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Verkeerde bestand verwijderd

Messenger Plus, een uitbreiding op de chat-applicatie MSN Messenger, wordt door Microsofts AntiSpyware aangezien voor spyware. Vervolgens wordt het verkeerde bestand verwijderd.

Messenger Plus is voorzien van het adware-programma C2 Lop. Gebruikers kunnen echter zelf aangeven of ze deze willen installeren of niet. Bovendien detecteert Microsoft AntiSpyware niet C2 Lop, maar waarschuwt het voor het msgplus.exe, terwijl dat bestand zelf geen spyware of adware bevat.

Wie op aanraden van Microsofts antispyware-programma besluit de dreiging te verwijderen, komt pas echt in de problemen. Niet C2 Lop wordt weggegooid, maar de uninstaller van Messenger Plus. Hierdoor kan het programma niet meer verwijderd worden.

Microsoft liet weten dat de spyware-definities van hun programma constant worden beoordeeld en aangepast. Verder raadt het leveranciers aan geen adware te bundelen met hun programma's, ook niet als de gebruiker de mogelijkheid krijgt deze niet mee te installeren.

Momenteel verkeert Microsoft AntiSpyware nog in bètafase; wanneer de definitieve versie van het programma zal worden gelanceerd, is op dit moment niet bekend.

ZDNet.nl
 
Beetje raar, maar er wel is een kans op spyware.

Ik denk niet dat Patchou nog verder over een echte samenwerking wil gaan praten: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=217691

Toch ga ik er vanuit dat het probleem wel snel zal worden verholpen. Ik denk niet dat dit een poging is van Microsoft om MSN Plus weg te krijgen.

Ik ben ondertussen ook wel is benieuwt wanneer die Bèta-periode wordt afgesloten.

Zelf gebruik ik geen MS Antispy dus mij maakt het niet zoveel uit, maar het is minder voor de mensen die beide programma's gebruiken.
 
Hier is al discussie over geweest.

In MSN Plus! zelf zit geen spyware. De troep die erbij zit wel.
Waarom zou MSN, MSN Plus! weg willen krijgen?
Mensen zouden het toch alleen maar opnieuw installeren en meer kans lopen om de troep mee te krijgen.
 
Geplaatst door XP_PC
Hier is al discussie over geweest.

In MSN Plus! zelf zit geen spyware. De troep die erbij zit wel.
Dat klopt
Geplaatst door XP_PC
Waarom zou MSN, MSN Plus! weg willen krijgen?
Mensen zouden het toch alleen maar opnieuw installeren en meer kans lopen om de troep mee te krijgen.
Vanwege de troep die erin zit, maar je hebt wel gelijk dat de mensen msn plus dan opnieuw installeren en dan een grotere kans op troep hebben.

EDIT: Verwijderen wordt wel moeilijk want de unïnstaller wordt verwijderd. Verwijderen lukt dan nog wel maar mensen die minder bekent zijn met een computer zullen hier problemen mee krijgen.

Patchou heeft het volgende gezegt: "AntiSpyware doet zijn werk maar voor de helft. Het enige wat het doet is mijn gebruikers problemen geven."
 
Laatst bewerkt:
Bijkomend probleem is dat wanneer de gebruiker ervoor kiest de dreiging te verwijderen, AntiSpyware vervolgens de uninstaller weggooit. Hierdoor kan Messenger Plus niet verwijderd worden en blijft ook de adware achter op het systeem, zo schrijft Neowin

Aldus Webwereld..

:rolleyes:
 
Geplaatst door XP_PC


Aldus Webwereld..

:rolleyes:
Ja het is goed met ze.

Op msgplus.net is gisteren een petitie neergezet. Er zijn alleen nog weinig reactie's.
Verder zijn er ook e-mails naar Microsoft gestuurd, maar er is niks veranderd.

Het blijft gewoon een raar iets. Je denkt even je computer te scannen op spyware en opeens werkt msn plus niet meer. Je probeert het daarom te verwijderen maar dat werkt ook niet.

Als het zo zou zijn dat dit alleen bij computers met msn plus en sponsors zou gebeuren had het ook niet goed geweest. Ik zie dit gewoon als een grote fout van Microsoft.

Straks wordt Windows nog verwijderd omdat er lekken in zitten en je troep kan binnenhalen:cool::p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan