ongewenste email

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathvandijck

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
115
sinds enige tijd ontvang ik van knockoutgames@hotmail.com elke dag emails van diversen personen. Heb reeds berichtregels gemaakt om te verwijderen, dat gebeurd ook wel, maar alleen al deze berichten in de inbox wordt je doodziek van. Ik kom er maar niet van af. Wie heeft een oplossing ??
 
Meestal kan je bij je provider een spamfilter instellen.
Zoniet zijn er legio software te vinden die dit op een lokale pc ook kan.
 
Ik heb mijn pc voldoende beveiligd met software, maar ik denk dat dit geen spam is. het zijn gewoon loze berichten maar wel heel en heel vervelend want ik krijg er wel een stuk of 10-15 per dag !!!
 
mailwasher gebruiken ... kaatst alles terug en dan stopt het vanzelf ...
 
Geplaatst door mathvandijck
Ik heb mijn pc voldoende beveiligd met software, maar ik denk dat dit geen spam is. het zijn gewoon loze berichten maar wel heel en heel vervelend want ik krijg er wel een stuk of 10-15 per dag !!!
Spam betekent eigenlijk "ongewenste e-mail".
Aangezien de mail die je krijgt niet gewenst is, is het dus spam.
 
Ik heb de gratis versie van mailwasher gebruikt maar
hier kan ik niet mee "bouncen"dit is alleen in de pro versie mogelijk meld hij.. Als iemand een versie heeft die deze mogelijkheid wel heeft even nar mij mailen aub !!!
dank U
 
Bouncen heeft niet echt veel zin, daarbij bevestigt het, dat je E-mail adres gebruikt wordt. Zelf gebruik ik ook Mailwasher, maar ik laat de mail alleen van de server verwijderen, Bouncen doe ik dus niet.
 
Ik gebruik zelf mailmoa. Dit doet precies hetzelfde
en laat je via een noticeboard zien welke emails binnen komen voordat de mailclient geopend wordt. Ik laat ze dan ook van te voren van de server verwijderen, maar ik blijf het evengoed heel vervelend vinden dat je deze mails tot in den treure blijft ontvangen.Hier moet toch iets tegen te doen zijn !!!
 
Nee, helaas niet.
Bijvoorbeeld, ik ken jou E Mail adres en ga ga jou mail sturen 100 keer per dag. Wat wil je daar aan doen? Je kan het van de server halen of bouncen maar je kan niet voorkomen dat ik het stuur. Snappie??
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door crash
Bouncen heeft niet echt veel zin, daarbij bevestigt het, dat je E-mail adres gebruikt wordt. Zelf gebruik ik ook Mailwasher, maar ik laat de mail alleen van de server verwijderen, Bouncen doe ik dus niet.
bouncen heeft wél zin ... de verzender krijgt een bericht dat het adres niet bestaat ... ik zag heel duidelijk een afname van spam sedert ik mailwasher gebruik ...
 
Geplaatst door de jean
... wel raar dat ik sinds mailwasher toch minder spam binnen krijg ...
Dat staat hier los van. Het probleem is dat als je 'bounct', andere onschuldige pc-gebruikers weer ongewenste mailtjes krijgen. Spammers maken namelijk massaal gebruik van 'spoofing' tegenwoordig. Bij het bouncen wordt het 'bounce-bericht' verstuurd naar het return-path dat in de header van het spam-bericht staat. Bijna alle spammers spoofen dat return-path. Dus wat er gebeurt als je bounct, is níet dat je het bounce-bericht stuurt naar de spammer, maar naar het adres van een andere onschuldige computeraar wiens adres door de spammer misbruikt wordt. Dus leidt het bouncen alleen maar tot een verdere vergroting van het aantal ongewenste e-mails. Om deze reden maken internetproviders er ook geen gebruik meer van.
 
Geplaatst door buffy

Dat staat hier los van. Het probleem is dat als je 'bounct', andere onschuldige pc-gebruikers weer ongewenste mailtjes krijgen. Spammers maken namelijk massaal gebruik van 'spoofing' tegenwoordig. Bij het bouncen wordt het 'bounce-bericht' verstuurd naar het return-path dat in de header van het spam-bericht staat. Bijna alle spammers spoofen dat return-path. Dus wat er gebeurt als je bounct, is níet dat je het bounce-bericht stuurt naar de spammer, maar naar het adres van een andere onschuldige computeraar wiens adres door de spammer misbruikt wordt. Dus leidt het bouncen alleen maar tot een verdere vergroting van het aantal ongewenste e-mails. Om deze reden maken internetproviders er ook geen gebruik meer van.
azo .... :confused:
 
Spamfilter

Bij... is een gratis spamfilter te downloaden onder de rubriek software. Het programma heet... en wekt met alle mail programma´s.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aldisw, we hebben gister al uitgebreid in jouw promotietopic uitgelegd dat een commerciële site op helpmij.nl niet gewenst is. Wij hebben besloten dat jouw site te commercieel is voor helpmij.nl
12 uur later loop je deze weer te promoten....
Bij deze heb je een waarschuwing te pakken, volgende keer een ban.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan