KPN knijpt adsl-abonnees met hogere bandbreedte even af

Status
Niet open voor verdere reacties.

upsidaisy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2004
Berichten
4.740
KPN knijpt adsl-abonnees met hogere bandbreedte even af

Donderdag 10 november 2005, 08:37 - KPN is momenteel druk bezig de adsl-modems in zijn centrales te upgraden. Klanten hebben hierdoor al de hogere bandbreedte, maar worden nog afgeknepen.

17 reacties Door Wilbert de Vries
KPN pakt de adsl-snelheidsverhoging dit keer anders aan dan voorgaande keren. Eerst worden alle centrales opgeschroefd, daarna pas de abonnementen.

In de praktijk betekent dit dat veel adsl-gebruikers volgens hun eigen adsl-modem al wel beschikken over de nieuwe snelheid, maar deze niet kunnen gebruiken.

Dit komt omdat KPN ervoor heeft gekozen eerst alle dslam's (de adsl-modems in zijn centrales) op de nieuwe snelheid in te stellen en de adsl-snelheid van de individuele abonnees ongewijzigd te laten.

KPN heeft hiertoe besloten naar aanleiding van onder meer de ervaringen van zijn internetdochters bij vorige snelheidsverhogingen. KPN en andere adsl-leveranciers van adsl via KPN kunnen nu anticiperen op eventuele problemen.

"Dit is een forse snelheidsverhoging", zegt Simon Hania, technisch directeur van Xs4all. "We komen dichterbij de technische grens van het huidige adsl-netwerk. KPN verhoogt nu eerst de bitrate van het dsl-modem in zijn centrales."

Xs4all juicht deze beslissing toe. "Hierdoor kan KPN op voorhand meten wat de snelheid van een klant gaat worden. Wij weten dus straks hoeveel klanten mogelijk teleurgesteld zijn. Dit kon bij eerdere snelheidsverhogingen niet."

Batman-knop
"We hebben diverse centrales in Nederland", licht KPN-woordvoerster Maaike Scholten toe. "We zijn gefaseerd bezig die centrales klaar te maken voor de verhoging. We zitten nu midden in dat proces."

"De centrales zelf zijn nagenoeg allemaal opgeschroefd. De achterliggende grote routers volgen hierna. De verhoging wordt vervolgens gefaseerd doorgevoerd. We hebben geen Batman-knop om heel Nederland tegelijk te versnellen."


Bron:Webwereld.nl
 
Kan niet wachten tot het 'vrijgegeven' wordt. :)
 
bron

Na wat zoeken lees ik dat er een gerucht gaat dat KPN pas 1 December de snelheden ook daadwerkelijk verhoogt. Dat is dus nog wel even wachten. Helemaal als je router/modem aangeeft dat de snelheid al 3mb is maar je niet hoger komt dan 1600kb :(

*frustreerd zich
 
sja.. bij mij staat 6,1 en ik haal amper 2,7
alleen houdt planet dus zijn mond over wat ik hier net las.. en schuift het op de software van het modem af
 
Geplaatst door mirandda
sja.. bij mij staat 6,1 en ik haal amper 2,7
alleen houdt planet dus zijn mond over wat ik hier net las.. en schuift het op de software van het modem af

Ik ga dat ook even onderzoeken :) Ik ga wel even mailen met kpn hoe het kan dat mijn modem 3100kb aangeeft maar ik maar 1600kb download.. Ben benieuwd naar hun antwoord :mad:

*frustreerd zich nog steeds
 
Geplaatst door Tarabass
bron
Hier staan de centrales, 20%, die de hogere snelheid al doorgeven. Hier staat een kaartje.

De rechtstreekse links werken niet :confused:, in het menu klikken op 'Geupgrade centrales' en 'Overzichtskaart'.
 
Laatst bewerkt:
Na een mailtje gestuurd te hebben, ben ik goed geinformeerd. Hier het mailtje wat ik terug kreeg:

Geachte heer Rietveld,

Naar aanleiding van uw vraag over de snelheidsverhoging melden wij u het volgende:

De snelheidsverhoging die KPN in Nederland doorvoert is op dit moment nog niet geheel afgerond. Om deze reden is het mogelijk dat u nog niet over de nieuwe maximaal haalbare snelheid beschikt. Door technische aanpassingen in de apparatuur van KPN is het wel mogelijk dat uw modem reeds de nieuwe snelheden aangeeft. Wij adviseren u de aanpassingen tot 31 december 2005 af te wachten. Haalt u na deze datum nog niet de nieuwe maximale snelheden, dan adviseren wij u dit te melden door contact op te nemen met de Doe-Het-Zelf helpdesk via het telefoonnummer 0900-0244 (Eur 0,10 p/m).

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Martine Swan
KPN

Ik moet dus nog even geduld hebben :mad: :)
 
Geplaatst door Egel
Hier staan de centrales, 20%, die de hogere snelheid al doorgeven. Hier staat een kaartje.

De rechtstreekse links werken niet :confused:, in het menu klikken op 'Geupgrade centrales' en 'Overzichtskaart'.

Die informatie is niet helemaal correct dus daar zou ik niet 100 % op vertrouwen.
 
Hier geeft modem ook al nieuwe snelheid aan, maar ik heb nog de oude snelheid:evil: Als de informatie op de Links die Egel gaf klopt, gaat op 9 December hier de snelheidverhoging in:cool:

Groeten Oossie
 
www.adslcentrale.nl
1 dec 2005 De upgrade is begonnen, de database gereset! KPN begint nu met het verhogen van de daadwerkelijke snelheden! Let op dat u vanaf nu alleen speedtest resultaten invult (dus niet de gegevens uit uw modem)! De gegevens van voor vandaag zijn off-line gezet voor nadere analyse t.b.v. volgende voorspellingen.
:rolleyes: De teller staat nu weer op 71 van de 1353, snel oplopend.

5 december zou ook wel leuk zijn. :D
 
Laat sint en piet de snelheid maar verhogen
Dat zou van mij best wel mogen
Het is namelijk in de mode
Om zo snel mogelijk te downloade

Laat maar komen dus ;)
 
We wachten ondertussen echt wel af
Van dat trage internet worden we maf
Dus zullen we de snelheid regelmatig controleren
Zodat we ons gauw met de nieuwe snelheid zullen ammuseren

Groeten Oossie
 
Het feest is begonnen.Nieuwe snelheden worden ingevoerd.

Start anders je modem even opnieuw op en kijk wat het resultaat is.
 
Geplaatst door upsidaisy
Het feest is begonnen. Nieuwe snelheden worden ingevoerd.
Start anders je modem even opnieuw op en kijk wat het resultaat is.
\(^.^)/   Het uit- en aanzetten blijkt idd noodzakelijk:
Code:
download voor en na reset:
voor: 1.35 Mbps / 172 KB/s
na:   2.50 Mbps / 320 KB/s
[url=http://speedtest.bbned.nl/]speedtest.bbned.nl[/url]
 
Hier nog geen verandering waargenomen, ook niet na een modemreset:rolleyes:

Wachten maar rustig af.

Groeten Oossie
 
Hier wel, dankzij de tip van upsidaisy! Helemaal geweldig.. De vorige keer hoefde de modem niet uit en was de snelheid verhoging er gewoon. Als ik dit niet gelezen had had ik waarschijnlijk tot augustus volgend jaar gewacht want de modem hier gaat nooit uit. Maaruh, ik heb even geen tijd. Moet even internetten :cool: :D
 
Aan de afstand van de server zit tussen upsidaisy en tarabass zit ook niet veel verschil, dus dat zal wel dezelfde telefooncentrale zijn:D

Ik ben nog niet aan de beurt:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan