Vraagje over mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toontjehoger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
2
Ik heb een vraagje over mappen.
Wanneer ik met mijn rechter muisknop 1x of 2x op een map druk dan krijg ik een lijstje met opties die je op dat moment met die map kan uitvoeren, b.v. openen , verkennen , zoeken enz. waarvan de bovenste in de lijst vet gedrukt is en default is wanneer je de map met je linker muisknop aanklikt.
Is er ergens mogelijk on die default waarde te veranderen , b.v. nu is de default waarde Openen maar ik wil standaard dat hij b.v. gaat Verkennen .
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Ton :cool: :cool: :cool:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door mr,x
verkenne staat er toch onder??
of snap ik het nou verkeerd.

Ja, dat staat er ook onder , maar ik wil de default waarde veranderen , zodat ik met mijn linker muisknop onmiddelijk naar verkennen ga.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan. Hiervoor moet je even in je Register zijn.

Start-Uitvoeren. type: regedit, druk op enter. De Register editor verschijnt.
Navigeer naar HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\Shell. In het rechtervenster: rechtsklik op "(standaard)" en kies "wijzigen". In de regel "Waardegegevens", type: "explore" (zonder de quotes "). Druk op OK. Sluit alles af en herstart Windows. Let wel; alle mappen, inclusief "Mijn Computer" "Mijn Muziek" etc. etc. hebben nu deze actie als standaardwaarde. Het is mij niet bekend hoe je dat per map kunt instellen.


Wijzigingen in het Register voer je op eigen risico uit
 
Geplaatst door Sidi
Ja, dat kan. Hiervoor moet je even in je Register zijn.

Start-Uitvoeren. type: regedit, druk op enter. De Register editor verschijnt.
Navigeer naar HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\Shell. In het rechtervenster: rechtsklik op "(standaard)" en kies "wijzigen". In de regel "Waardegegevens", type: "explore" (zonder de quotes "). Druk op OK. Sluit alles af en herstart Windows. Let wel; alle mappen, inclusief "Mijn Computer" "Mijn Muziek" etc. etc. hebben nu deze actie als standaardwaarde. Het is mij niet bekend hoe je dat per map kunt instellen.


Wijzigingen in het Register voer je op eigen risico uit

Hoi Sidi,

Bedankt, het werkt.

Ton.
 
Graag gedaan, Ton. Mooi dat het werkt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan