Foutmelding van Service Control Manager

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Wat moet ik met de volgende foutmelding in het foutenlogboek? Ik heb net XP her-geinstalleerd, daarvóór verscheen de melding ook al iedere keer (ik dacht verbonden met het opstarten) Nu ook weer.

Service Control Manager, De Application Management-service is gestopt met de volgende foutcode: Kan opgegeven module niet vinden. . (ID 7023)
 
Open die melding nog een keer, en druk op het knopje (zie bijlage).

Plak dan de informatie in je volgende post.

Tijs.
 

Bijlagen

  • eventwr.JPG
    eventwr.JPG
    29,5 KB · Weergaven: 262
Open die melding nog een keer, en druk op het knopje (zie bijlage).
Tijs.

Als ik op het aangegeven knopje klik gebeurt er helemaal niks.....er verschijnt geen enkele nieuwe informatie, ook het onderste vak blijft blanco.
 
Met die knop kopieer je de tekst van de melding op het klembord.

Je kunt dan, terwijl je een nieuw bericht intypt voor het forum op Bewerken -> Plakken drukken om ons de hele foutmelding te laten zien als tekst.

Tijs.
 
Ik kan uit het logboek niet méér info halen dan ik al gemeld heb. (behalve datum, tijd), Alleen nog : categorie "Geen"
Bron: de Service Control Manager
Type: fout

Zit er nog meer info in het logje verstopt? (Dit ging wat sneller dan Screenshot en knippen en plakken en kopieeren....)
 
Tóch graag die actie van op het bewuste knopje drukken en dan de foutmelding plakken in je volgende post. Met wat je nu hebt kan ik in ieder geval niets (maar ik praat niet voor anderen).

Tijs.
 
Hier ist-ie dan.
 

Bijlagen

  • logjeServContMan4-2-07.jpg
    logjeServContMan4-2-07.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 199
Ik vond dit op het internet als tips:

Troubleshooting:
1) run Adaware and Spybot and remove any garbage found
2) run a virus scanner
3) Get ShellExView and disable any non-microsoft shell extentions
http://www.snapfiles.com/get/shellexview.html

Kijk ook rond hetzelfde punt/tijdstip in de sectie Toepassing welke applicatie(s) gecrasht zijn.

Succes,

Tijs.
 
Dat is het hem nou juist, het verscheen al direct weer bij een schoon her-geinstalleerde XP op een geformatteerde schijf waar meteen weer op malware en virussen gescand is. De melding verschijnt enkele tientallen malen binnen 2 of 3 seconden en dan is het weer rustig.
Ik weet niet of er ook volkomen onschuldige foutmeldingen bestaan. Ik zal proberen in de gaten te houden of ik het in verband kan brengen met bepaalde gebeurtenissen. (Ik dacht dus met opstarten maar dat heb ik nu ivm herinstallatie van XP en een heleboel software zo vaak gedaan dat ik dat ook allemaal niet meer overzie) Maar dit heeft volgens mij niets te maken met vastlopen van iets.
 
Probeer anders het volgende:

Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe

Ga naar het tabblad Opstarten en kies voor Alles uitschakelen. Druk op Ok, en herstart de pc. Kijk of het probleem terugkomt. Indien niet, dan selectief weer items in hetzelfde tabblad aanvinken, weer herstarten etc. totdat je het probleem weer terugkrijgt. Wellicht heb je dan met het laatst aangevinkte item de 'boosdoener' te pakken.

Is een beetje een schot in het donker, maar het zou kunnen helpen.

Tijs.
 
hetzelfde ongeoploste probleem

hallo allemaal
ik heb hetzelfde probleem
maar alles oplossingen die jullie zeggen hielpen niet
hebben jullie ook andere methodes om dit op te lossen
want de hele tijd als ik de pc opstart staat er dat er een ernstig fout is gekomen
en bij de logboek staat er hetzelfde bij diegene die dit probleem ook had dat er zo'n module mist ofzo
kunnen jullie me erbij helpen of tips geven
alles heb ik al bijna geprobeert>??
 
Laatst bewerkt:
@Wichal6: Vermeld de melding uit het Logboek. Desnoods met een schermafdruk (zie mijn 'handtekening' hoe je dat kunt doen (methode 'Actieve venster', dus gebruikmakend van Alt-PrtScn)).

Tijs.
 
lukt niet en meer problemen

De Telephony-service is afhankelijk van de Plug and Play-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

dit staat er en er is ook ene melding gekomen van dit:
Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 7.0.6000.16574, vastgelopen module: unknown, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x01d91f84.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

en de zelfde melding die er boven deze berichten is behandelt heb ik ook
ik heb geprobeert wat u zei maar het lukt niet
heeft u ook andere oplossingen>??
 
Een eenmalige vastloper van Internet Explorer (je 2de melding) is niet zinvol om hier te gaan onderzoeken.
De eerste melding gaat erover dat er blijkbaar geen modem in je pc zit of niet is geïnstalleerd. Gebruik je geen modem voor (bijv.) faxen vanaf de pc, dan kan melding 1 gewoon genegeerd worden.

Blijft over die melding waar de originele poster het over had: Melding 7023, over Application Management Service.

Zodra ik daar een idee over heb kom ik erop terug.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan