Hoe kom ik bij het opstarten in dos mode???

Status
Niet open voor verdere reacties.

composer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2007
Berichten
2
Ik heb teveel windowsversies op de harde schijf staan,deze wil ik verwijderen en vervolgens 1x nieuw instaleren!
Maar ik heb geen idee hoe ik in dos promt kom, want ik krijg steeds bios of opstart Scherm van de aanwezige windows versie's!
Ik moet dit doen omdat ik geen muziek meer kan beluisteren door 100% CPU usage!
En weet iemand hoeveel systeem taken er normaal in windowsXP home actief zijn(ik heb er meer dan 50 constant!)
bedankt voor iedere tip !
:cool: composer (of the 21st century)
 
Windows CD er in drukken, op een toets drukken, Windows installatie begint (blauw scherm met witte letters, geen BSOD), nieuwe installatie beginnen, alle partities verwijderen.

Let wel, als je alle partities verwijderd ben je alle bestanden kwijt. Wil je dus wat bewaren moet je dan voor deze handel ergens opslaan (dus niet op de computer die je gaat formateren)
 
Je moet naar uitvoeren gaan en msconfig intoetsen en in opstarten alles uitschakelen. dan systeem afsluiten en daarna systeem opstarten.
Bij het opstarten schakelt hij de program. weer op welke hij weer nodig heeft.
 
maar je zal met de windows xp moeten opstarten en dan een voledige format uit voeren.
 
Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar --> Windows XP

Er vanuit gaande dat je XP wilt installeren.
 
Ik moet dit doen omdat ik geen muziek meer kan beluisteren door 100% CPU usage!
Kijk eerst even of het svchost.exe is die 100% cpu belasting geeft.

Dat is namelijk een bug van één van de laatste updates en te verhelpen door automatische updates (tijdelijk) uit te schakelen. :)

http://tweakers.net/nieuws/47505/Reparatie-defecte-XP-patch-levert-nieuwe-problemen-op.html

Meerdere windowsversies op je schijf geven geen extra cpu belasting. Een tekort aan schijfruimte misschien wel. ;)


Vr.Gr. Egel
 
:thumb:
Windows CD er in drukken, op een toets drukken, Windows installatie begint (blauw scherm met witte letters, geen BSOD), nieuwe installatie beginnen, alle partities verwijderen.

Let wel, als je alle partities verwijderd ben je alle bestanden kwijt. Wil je dus wat bewaren moet je dan voor deze handel ergens opslaan (dus niet op de computer die je gaat formateren)
dank je voor de reactie, ga dit zo proberen!:thumb:
composer(21st century)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan