Kan niet op http://192.168.0.1 ( router)

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsverstappen

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2006
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn router volgens mij want ik heb laatst een Sitecom Broadband Router 54g Wl-160 gekocht voor draadloos netwerk via mijn laptop. Ik had toen geprobeerd verbinding ermee te maken, dat lukte doen ook maar dat was wanneer is een USb adapter van netgear erbij had. alleen toen kreeg ik geen internet verbinding maar hij ziet hem wel. Ik ben toen ook geweest instellen op http://192.168.0.1 en ik kwam ook gewoon op de router, maar nu ben ik er ook achter gekomen dat ik ook een draadloos netwerkaart heb ik mijn laptop. Nu wou ik daarmee verbinding gaan maken met de router. Dat lukte ook dus vervolgens ging ik naar http://192.168.0.1 om de router verder in te stellen maar ik kom er gewoon neit meer in.

Weet iemand waarom dit is?

Ik heb windows XP Profesinal
Firewall = Mcafee Security Center
Router= Sitecom WL- 160
draadloosnetwerkaart in laptop is: intel(R) PRO/Wireless 220BG Network Conection

Kan iemand mij zo snel mogelijk hier mee helpen?

Alvast Bedankt,


Thijs Verstappen
 
Je melding is op zijn zachtst gezegd behoorlijk vaag.

Goed, even een samenvatting:
1. Je hebt de router ingesteld voor draadloos verkeer
2. Met je USB draadloze netwerkkaart kom je op Internet en kun je verbinding maken met de router om te configureren
3. Je beweert dat je met je ingebouwde netwerkkaart ook een succesvolle draadloze verbinding hebt met de router, maar hem nu niet kan configureren.

Goed, nu wil ik het volgende weten:
(Met de USB netwerkkaart eruit, dus gebruik makend van de ingebouwde draadloze netwerkkaart): Wat is het adres van de Standaardgateway als je het volgende commando uitvoert via Start -> Uitvoeren:
cmd.exe /k ipconfig

Als daar NIET staat dat 192.168.0.1 dan is óf het interne ip-adres van de router gewijzigd, of je hebt verbinding met een ander draadloos netwerk dan het jouwe.

Probeer het daarna met de USB draadloze netwerkkaart, en vraag daarvan de ipconfig gegevens op. Komen die wat betreft standaardgateway wel overeen met die van de ingebouwde?

Meld ons wat je bevindingen zijn betreffende bovenstaande.

Tijs.
 
Je melding is op zijn zachtst gezegd behoorlijk vaag.

Goed, even een samenvatting:
1. Je hebt de router ingesteld voor draadloos verkeer
2. Met je USB draadloze netwerkkaart kom je op Internet en kun je verbinding maken met de router om te configureren
3. Je beweert dat je met je ingebouwde netwerkkaart ook een succesvolle draadloze verbinding hebt met de router, maar hem nu niet kan configureren.

Goed, nu wil ik het volgende weten:
(Met de USB netwerkkaart eruit, dus gebruik makend van de ingebouwde draadloze netwerkkaart): Wat is het adres van de Standaardgateway als je het volgende commando uitvoert via Start -> Uitvoeren:
cmd.exe /k ipconfig

Als daar NIET staat dat 192.168.0.1 dan is óf het interne ip-adres van de router gewijzigd, of je hebt verbinding met een ander draadloos netwerk dan het jouwe.

Probeer het daarna met de USB draadloze netwerkkaart, en vraag daarvan de ipconfig gegevens op. Komen die wat betreft standaardgateway wel overeen met die van de ingebouwde?

Meld ons wat je bevindingen zijn betreffende bovenstaande.

Tijs.

Sorrry voor de onduidelijk post :eek:

Ik wil er alleemaal een maar aanpassingen aan maken:
Toen ik de usb adapter erin had had ik wel verbinding maar geen internet.


Ik heb het gedaan wat jij zei gedeeldelijk omdat ik nu de software van de usb adapter niet meer op mijn laptop heb staan kan ik dus niet meer via die usb adapter uitproberen.

Maar ik heb print screen van de dingen die jij zei die ik moest toen. via de netwerkkaart
je kunt zien dat ik meerdere draadlose verbindingen kan kiesen maar ik heb de sitecom gekozen ( dat is de goede )

Wat moet ik nu doen :eek: :shocked: ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je ziet dat er staat als uitvoer van ipconfig: Medium ontkoppeld. Oftewel: Op dat moment had je geen verbinding met welke (draadloze) router dan ook.

Nadat je gekozen had voor het Sitecom draadloze netwerk, wat gaf ipconfig toen aan als standaardgateway?

Tijs.
 
Je ziet dat er staat als uitvoer van ipconfig: Medium ontkoppeld. Oftewel: Op dat moment had je geen verbinding met welke (draadloze) router dan ook.

Nadat je gekozen had voor het Sitecom draadloze netwerk, wat gaf ipconfig toen aan als standaardgateway?


Tijs.

Sorry dat snap ik niet heleamal met dat standaardgateway :eek:
Kun je misschien iets beter uitleggen :) ?
 
Zie het zo: alle verkeer dat naar Internet moet moet weg van je lokale netwerk. De standaardgateway geeft aan via welk (ip-)adres je je voor Internet bedoelde informatie moet gaan versturen. Zodra succesvol verbonden met het Sitecom netwerk, zou dus je standaardgateway het adres van je router moeten zijn.

Zie bijlage voor mijn ipconfig. Ik heb GEEN router in gebruik, vandaar een publiek IP-adres als standaardgateway (namelijk wijzen naar een router van mijn provider).

Vandaar ook mijn vraag: Welke standaardgateway krijg je toegewezen zodra je jezelf verbonden hebt met het Sitecom draadloze netwerk, dat krijg je te zien als je ipconfig aanroept.

Tijs.
 

Bijlagen

  • std_gateway.JPG
    std_gateway.JPG
    27,3 KB · Weergaven: 748
Laatst bewerkt:
Zie het zo: alle verkeer dat naar Internet moet moet weg van je lokale netwerk. De standaardgateway geeft aan via welk (ip-)adres je je voor Internet bedoelde informatie moet gaan versturen. Zodra succesvol verbonden met het Sitecom netwerk, zou dus je standaardgateway het adres van je router moeten zijn.

Zie bijlage voor mijn ipconfig. Ik heb GEEN router in gebruik, vandaar een publiek IP-adres als standaardgateway (namelijk wijzen naar een router van mijn provider).

Vandaar ook mijn vraag: Welke standaardgateway krijg je toegewezen zodra je jezelf verbonden hebt met het Sitecom draadloze netwerk, dat krijg je te zien als je ipconfig aanroept.

Tijs.

Ik weet denk ik wat een probleem kan zijn,
Ik kan namelijk geen verbinding maken met de router op een of andere manier.
Ik heb namelijk sitecom aangeklikt, en toen ging die verbinding maken maar volgens lukt dat niet want hij is nog steeds niet verbonden op een of andere manier.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen :eek: ?
 
Misschien denk ik nu de verkeerde kant op maar :

Kan het niet zijn dat op de router mac filtering aan staat?
maw, de router accepteerd alleen het macadres van de vorige netwerk kaart.

filtering kun je eventueel uitzetten door met een bedrade pc naar de router instellingen te gaan ( dacht namelijk dat filtering alleen voor wireless was)

Anders kun je als laatste redmiddel misschien je router resetten ( zit knopje op als het goed is) je moet hem daarna wel weer helemaal opnieuw instellen want de fabrieksinstellingen worden dan teruggezet.
 
Misschien denk ik nu de verkeerde kant op maar :

Kan het niet zijn dat op de router mac filtering aan staat?
maw, de router accepteerd alleen het macadres van de vorige netwerk kaart.

filtering kun je eventueel uitzetten door met een bedrade pc naar de router instellingen te gaan ( dacht namelijk dat filtering alleen voor wireless was)

Anders kun je als laatste redmiddel misschien je router resetten ( zit knopje op als het goed is) je moet hem daarna wel weer helemaal opnieuw instellen want de fabrieksinstellingen worden dan teruggezet.

Dat resetten heb ik al 10000 keer geprobeerd :confused:

maar ik kom er nog steeds niet op.
ik heb ook al geprobeerd met een kabel verbinding te maken mar dat lukt ook niet..
kan het niet gwoon zijn dat de router kapot is ofzo?
 
Dat resetten heb ik al 10000 keer geprobeerd :confused:

maar ik kom er nog steeds niet op.
ik heb ook al geprobeerd met een kabel verbinding te maken mar dat lukt ook niet..
kan het niet gwoon zijn dat de router kapot is ofzo?

Als je zelfs bedraad niet op de router kunt komen, zelfs niet na terugzetten naar fabriekswaarden, dan is het ding kapot, vrees ik. Probeer dus nog 1x het volgende:
1. Reset de router naar fabriekswaarden
2. Haal de router van je modem af
3. Sluit 'm aan met een kabel aan een pc met een werkende netwerkkaart
4. Programmeer het ding met het evt. bijgeleverde hulpprogramma, danwel via browsen naar het opgegeven ip-adres uit de handleiding.

Werkt dit niet, dan lijkt het me een gezonde zaak om met het ding naar je leverancier te gaan en hem daar te laten testen. Wellicht is hij inderdaad gewoon kapot.

Tijs.
 
Hallo,
Ik heb al verschillende topics gelezen maar ik zie nergens dat als je een router rechtstreeks op de pc aansluit moet dat toch met een crosslink kabel, of heb ik dat mis??? Alleen als je er een switch of hub tussen heb zitten kan dat met een gewone kabel volgens mij. anders krijg je nooit contact met de router.
 
Hallo,
Ik heb al verschillende topics gelezen maar ik zie nergens dat als je een router rechtstreeks op de pc aansluit moet dat toch met een crosslink kabel, of heb ik dat mis???[...]

1. In de eerste plaats: De meeste routers malen er helemaal niet (meer) om of je een crosslink kabel of een straight-through kabel gebruikt, zowel voor de WAN/uplink aansluiting (=naar Internet modem of een andere router) als voor de aansluiting van werkstations/pc's
2. De werkstations/pc's worden altijd met een straight-through kabel aangesloten op de router. Crosslink kabels worden soms (zie 1.) op de WAN/uplink-aansluiting gebruikt.

Dus, wil je je een router gebruiken voor je pc/laptop, dan sluit je je pc/laptop aan op een gewone datapoort (meestal zijn er 4 beschikbaar), en je gebruikt daar een gewone straight-through kabel voor. Ook als je de router wilt configureren via een meegeleverd hulpprogramma, danwel een in de router ingebouwde 'website' doe je dat gewoon met een straight-through kabel op een datapoort.

NB: Als je een netwerkje wilt maken tussen 2 computers zonder een router of een switch te gebruiken, dan gebruik je wel een crosskabel.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, beetje laat, maar probeer dit eens:

begin eerst met 192.169.0.1
en dan 192.168.0.2
en dan 192.168.0.3

Bij mij doettie het soms pas bij 192.168.0.10

Veel succes, als je er nog mee bezig was :(
 
Ik heb nu hetzelfde probleem

heb je dit al opgelost?

resetten heeft geen zin en kom dr maar niet op...
 
We hebben nog niets gehoord van thijsverstappen of het probleem nu opgelost is.

@thijsverstappen: Update deze discussie met nieuwe informatie over je probleem: Bestaat het nog, wat heb je geprobeerd etc.

Tijs.
 
inloggen op je router gaat niet

geachte lezer


ik heb de diverse oplossingen gelezen ik denk dat het probleem van de site com
router in de product zelf zit ik zelf heb een wl-153 met 3 antennes zeer sterk berijk

het op nieuw in loggen met met nummer http://192.168.0.1 met op het schermpje in te vullen admin admin werkt bij mij ook niet.



ik ben benieuwd wat is de oplossing


m.v.g herman huisman h.huisman@tele2.nl
 
Laatst bewerkt:
geachte lezer


ik heb de diverse oplossingen gelezen ik denk dat het probleem van de site com
router in de product zelf zit ik zelf heb een wl-153 met 3 antennes zeer sterk berijk

het op nieuw in loggen met met nummer http://192.168.0.1 met op het schermpje in te vullen admin admin werkt bij mij ook niet.



ik ben benieuwd wat is de oplossing


m.v.g herman huisman h.huisman@tele2.nl



jaaa heb ik ook, admin admin maar het werkt gwn niet !! willen jullie aub ff helpen plzzzz ;)
 
jaaa heb ik ook, admin admin maar het werkt gwn niet !! willen jullie aub ff helpen plzzzz ;)

@Herman en Sirish: Zijn deze sitecoms in de winkel gekocht of geleverd bij je Internet-aansluiting? Indien bij je internet-aansluiting, dan moet je bij de helpdesk vragen welke gebruikersnaam+wachtwoord combinatie zijn ingesteld.

Succes,

Tijs.
 
Verder: combinaties die je kunt proberen:

admin admin
admin password
[gebruikersnaam leeglaten; alleen wachtwoord invullen] sitecom
[gebruikersnaam leeglaten; alleen wachtwoord invullen] admin

Misschien werkend op (ex-)Casema Sitecom routers:
kabel kwaliteit

Misschien werkend op (ex-)@Home router:
admin draadloos

Succes,

Tijs.
 
Verder: combinaties die je kunt proberen:

admin admin
admin password
[gebruikersnaam leeglaten; alleen wachtwoord invullen] sitecom
[gebruikersnaam leeglaten; alleen wachtwoord invullen] admin

Misschien werkend op (ex-)Casema Sitecom routers:
kabel kwaliteit

Misschien werkend op (ex-)@Home router:
admin draadloos

Succes,

Tijs.



ik heb nog 1 vraag!
hoe moet ik die router aansluiten eigenlijk?? ik sluit die kabel van internet na pc, op de router en de ander kabel van router na modem ! is dat goed ?? ma dan heb ik beneden geen net, maar ik heb zo een usb ding gehaald en die sluit ik boven op me labtop en daar heb ik wel net ma beneden niet ! raar :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan