Overstappen van internet provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
873
Hallo,

Ik heb een aantal vragen over het overstappen naar een andere internet-provider.

Namelijk:
volgens de https://adsltotaal.nl/ postcode checker kan ik maximaal 8 Mbps internet ovtvangen.

De kabels naar het huis zijn allemaal van UPC.

Heeft er iemand ervaring met hoe het zit om non-upc providers te ontvangen via een upc kabel?

Ik heb ondertussen gezien dat ADSL Totaal (van hetzelfde bedrijf als het tijdschrift computer totaal) niet slecht is.

EDIT:
nog wat extra informatie:
er komen in het huis 2 kabels binnen, 1 van kpn en een van upc, of je het kabel of adsl zou moeten noemen weet ik niet, maar die van UPC zou sneller zijn.
Vogens http://www.internetten.nl/div/document.asp?id=9725&kleur=blauw zou de kpn via ADSL zijn en de upc via tv-kabel.
 
Laatst bewerkt:
er komen in het huis 2 kabels binnen, 1 van kpn en een van upc, of je het kabel of adsl zou moeten noemen weet ik niet, maar die van UPC zou sneller zijn.


UPC = (coax)kabel waar normaalgesproken ook je tv-signaal vandaan komt.
KPN = telefoonkabel = ADSL

Kort door de bocht: internet via de kabel is/kan potentieel sneller dan ADSL. Ik kan een technisch verhaal over bandbreedte en afstanden tot servers en wijkverdeelkasten gaan houden, maar daar komt het in principe op neer. ADSL kan vanwege allerlei technische beperkingen niet meer dan pakweg 40mbps aan, kabel haalt met gemak 120mbps.
In sommige gemeenten kan je tegenswoordig ook kiezen voor glasvezel, wat pretendeerd nóg sneller te zijn dan kabel, maar dat blijkt meer gestaafd op marketing-praatjes dan op feiten, want in de praktijk ontloopt het elkaar niet veel.

Wat betreft aanbieders: dat maakt eigenlijk helemaal niet zoveel uit. Er doen allerlei horrorverhalen de ronde over aanbieder X en Y en over dat de ene beter zou zijn dan de andere. Allemaal onzin. Maak je geen illusies. Als je (echte) problemen hebt, zijn ze allemaal even slecht.

Een andere dan UPC-aanbieder op je UPC kabel zal overigens nog niet meevallen. Dat moet binnenkort wel kunnen, maar volgens mij kan dat op dit moment (nog) niet.
 
Van die site klopt geen bal van. Volgens hem kan ik max. 8 Mbps halen terwijl als ik een speedtest doe ik op 15 Mbps uit kom en soms pieken van 17! Oja trouwens als je van provider overstapt adviseer ik Telfort. Ik heb het zelf ook (internet plus abonnement 20 Mbps) en ben er heel erg tevreden over! Bijna nooit storing en een fatsoenlijke snelheid van 14-15 Mbps.
 
ehem, en welke speedtest dan, hoe verschrikkelijk onafhankelijk ;)
 
Nee met speedtest bedoel ik een gewone internetsnelheidstest op de upc site. Hoeveel ik zeg maar nu heb.
 
Van die site klopt geen bal van. Volgens hem kan ik max. 8 Mbps halen terwijl als ik een speedtest doe ik op 15 Mbps uit kom en soms pieken van 17! Oja trouwens als je van provider overstapt adviseer ik Telfort. Ik heb het zelf ook (internet plus abonnement 20 Mbps) en ben er heel erg tevreden over! Bijna nooit storing en een fatsoenlijke snelheid van 14-15 Mbps.

Dan hebben ze het over het BBned netwerk. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk
 
aha. daar komt het aapje uit het mouwtje;)
 
Aan zo een postcodecheck van bbned heb je weinig. Probeer eens een postcodecheck als deze, hier laten ze precies zien uit welke pakketten en providers je kunt kiezen. Dan staat UPC er ook gewoon tussen en ja daar kan je vaak hogere snelheden behalen dan via ADSL.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan