updates instellen voor zelf te bepalen wanneer

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.691
Geachte forum leden Wie helpt mij win 10 zo in te stellen dat ik zelf bepaal wanner dat moet gebeuren.
ik ga hier laten zien wat er bijna dagelijks met mijn laptop gebeurd.
Ik start de boel op en wacht net zo lang tot er bijna geen schijfreactie meer is Ik doe mijn werk verder tot ik klaar ben
IK klik op afsluiten en dan komt er bijna altijd de popup in te staan Windows voorbereiden schakel de computer niet uit.
dan volgt de popup Udates worden uitgevoerd 24 % voltooid schakel de computer niet uit.
Dan sluit de laptop zich zelf uit ( Ik heb dan een kwartier gewacht er gebeurd verder niets.
dan start ik de lapto maar weer teug op en krijg de popup updates worden uitgevoerd % voltooid schakel de computer niet uit en staart hij verder op
Dat was het hoe krijg ik deze allemaal weg zo dat ik dit nooit meer te zien krijg ( ik wil dit zelf bepalen)
e de waele
 
Welke W10 uitvoering is het?
Home of Pro?

Of gewoon aan laten staan tot alles is uitgevoerd, en/of kijk via updates of hij bezig is.
 
Ik gebruik windows 10 home Ik heb alles laten updaten en alle aanwijzingen opgevolgd Nu werkt hij weer goed Maar kan morgen weer zo zijn en daar wil ik van a
 
Je kunt alleen de auto driver update uitzetten maar verder niet in de home versie.
 
Heel internet staat daar vol van en hoe meer meldingen dan staat er, ik heb er ook last van. Een kwartier is niets daar heeft men het zelfs over uren. Al vanaf 2016 en oplossingen? Blijkbaar is het door Microsoft ingebakken in Windows 10. Mensen gaan dan wijzen naar de HDD en de processor die zouden te sloom zijn. Neem een SSD en een i7 processor. Dan zegt de ander weer dat helpt niets. Dat schiet op.
ik wil dit zelf bepalen
Het is duidelijk dat dit blijkbaar te simpel is!
 
De tijd dat je dat zelf kon bepalen wanneer en hoe is bij MS al lang voorbij. MS bepaalt tegenwoordig wat jij mag en doet, vandaar dat ik nog steeds Win7 Pro SP1 (legaal) heb en zeer tevreden ben. Bij onze 2 pc's zijn de updates volledig uitgeschakeld en wij hebben verder nooit problemen gehad, ik zou wel doorsnee gebruikers afraden dit te doen.
Het OS hebben wij zonder MS software (uitgeschakeld of verwijderd), ik zorg met 3th party software dat mijn pc's optimaal blijven draaien en heb er nooit spijt van gehad en nee ik heb ook geen MS-account.
De enige oplossing is de Pro versie te kopen zoals @Lange Pier al opmerkte.
 
Laatst bewerkt:
nog steeds Win7 Pro SP1 (legaal) heb .......... de updates volledig uitgeschakeld en wij hebben verder nooit problemen gehad, ik zou wel doorsnee gebruikers afraden dit te doen.
Idd dat kan ook. Je zou met wsusoffline er voor kunnen kiezen om alle updates wel binnen te halen en selectief te installeren. er worden toch wel exploits vervaarlijk zaken gedicht met die updates.
Oa: Kan me voorstellen dat (bij een kleine kans dat het gebeurt) een bank bij online bankieren lastig gaat die als blijkt dat de beveiliging niet hoort zoals het zou kunnen en moeten zijn....

Het OS hebben wij zonder MS software (uitgeschakeld of verwijderd), ik zorg met 3th party software dat mijn pc's optimaal blijven draaien en heb er nooit spijt van gehad
Libre Office en zo zijn prima alternatieven....
en nee ik heb ook geen MS-account.
en ,......waarom zou je dat nodig hebben? Ik heb Win10 zonder MS-account geïnstalleerd, je moet altijd wel heel goed opletten voor je verder klikt...en het zijn dan ook nog kleine letters ook nog. Maar het kan.. En je moet dan ook nog alle privacy "schuifjes" nalopen en op neen zetten...

De enige oplossing is de Pro versie te kopen zoals @Lange Pier al opmerkte.
Of.. Win 10 installeren zoals net beschreven....
Win10 pro opgezocht via de Pricewatch van Tweakers kost max 3 tentjes.... bij MS direct >> 100 euro....
En.. niet de enige oplossing qua OS: je kunt ook Linux erop zetten met Libre Office. Eenmaal geïnstalleerd werkt het vrijwel als Windows. De interfaces zijn vrij intuïtief... Als je geen speciale wensen hebt qua software... (zou zelfs nog kunnen met speciale software, maar dat is advanced.
Met Steam zou je ook nog veel spelletjes kunnen spelen onder Linux.

En dan is er nog Hackintosh: MacOS op een PC. Google en je vindt er heel veel over. Wel voor meer advanced gebruikers...

Kortom.. er zijn mee wegen naar Rome... neem degene die je nodig dankt te hebben/je bevalt of gaat bevallen.
Heb je ergens nog een oud harde schijfje liggen van 50 tot een paar honderd GB.. koppel je windows schijf helemaal los en je kunt met een van de genoemde opties naar van harte experimenteren.... Bevalt het niet ... schijfje weer los, oude schijf weer eraan.. klaar...
Ben je zeer enthousiast .... of koop een 2e snelle schijf of zoek uit hoe je het beste 't aa kunt pakken.
 
gisteren avond gewerkt en weer het zelfde heel het circus opnieuw dus weer wachten voor uit te zetten en nu bij het opstarten vanmorgen gaat hij weer insteleren
Dat was vroegeraleen als er een update was Het lijkt wel of hij de update niet geinstalleerd krijgt ??
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan