Port forwarding met de Arcadyan ARV7519

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shatterz

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Berichten
17
Ten eerste: Ik weet niet of deze vraag in het goeie sub-forum staat. Zo niet, verplaats hem/zeg het zodat i hem kan verplaatsen.

Ik heb nu een paar dagen de KPN experia box(Arcadyan ARV7519), en ik ben er redelijk tevreden mee. However, Ik heb wat problemen met het openzetten van mijn poorten voor mijn minecraft server. Vroeger gebruikte ik hier gewoon portforwarding.com ofzo voor, maar deze heeft geen informatie over de Arcadyan ARV7519.

Dus ik kom hier om hulp vragen. Mijn IP adress statisch krijgen is geen probleem, en mijn windows firewall uitkrijgen ook niet. Maar ik moet nog wel de minecraft server poort kunnen openzetten(had ik op mijn vorige computer poort 223 voor gebruikt).

Hieronder heb ik een screenshot bijgevoegd, voor het gemak.
Alvast erg bedankt.
http://imageshack.us/photo/my-images/840/xperiabox.png/
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ok, ik heb nog steeds problemen.
Ik heb de NAT nu als volgt ingesteld:
No. LAN IP Protocol Type LAN Port Public Port
1 80.61.68.187 TCP&UDP 25565 25565

Maargoed, de server doet het nog niet. Ik moet waarschijnlijk eerst mijn IP statisch maken, en dat lukt me niet met deze router/modem.
Firewall tabje van de modem ziet er als volgt uit(zie Firewall1 en 2 in de link)
Hoe zou ik deze moeten instellen, en daarna, mijn TCP(3e plaatje).
Mocht het helpen: mijn IP is 80.61.68.187
En mijn adres om bij de router te komen is 192.168.2.254 (wat bij mijn vorige router gewoon 192.168.0.1 was, wat mij dus ook erg in verwarring brengt).

http://imageshack.us/g/38/firewall1.png/
xperiabox.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo Shatterz,

Nou dan ook maar als eerste ,ik heb nog nooit van een Arcadyan gehoord die naam klinkt in ieder geval wel als iets nieuws.

Maar goed je wil er een open poort in hebben.

LAN is de kant van wat bij je thuis binnen is ,en public is de kant van wat bij je thuis buiten is (het internet dus).

Het verhaal gaat dan zo.
Het data verkeer op je computer (LAN IP) dat door de protocols TCP en UDP heen en weer wordt gestuurd gaat door de poort 223 van binnen meteen weer rechtstreeks door de poort 223 naar buiten.

Dat eigenlijk alles wat er gebeurd.
Dus voor de duielijkheid nog eens zo

LAN IP = IP van de pc.
Protocol type = TCP & UDP.
LAN Port = 223
Public Port = 223
Enable aanvinken.

Volgens mij zal er ergens nog een knop ADD moeten staan omdat er helemaal vooraan het met een 1 begint en dan zal je dat een regel moeten toevoegen in de lijst.

Wat ik slordig vind is dat je geen aplicatie naam kunt opgeven.
En soms kan het wel eens zijn dat je ook nog de door de firewall moet forwarden.
Maar denk dat het hier niet nodig zal zijn.

By the way ,de poort 223 is al reserveerd voor een service CDC (Certificate Distribution Center) geen idee wat een minecraft server moet voorstellen in de zin van dat aan die poort 223 vast zou zitten.
Maar als dat om het even is dan zou ik als ik jou was een veel hogere poort nemen en één die helemaal vrij is.
Je kunt op de site van iana er één uitzoeken.;)


Alvast succes ermee. :thumb:
 
Hallo Shatterz,

Nou dan ook maar als eerste ,ik heb nog nooit van een Arcadyan gehoord die naam klinkt in ieder geval wel als iets nieuws.

Maar goed je wil er een open poort in hebben.

LAN is de kant van wat bij je thuis binnen is ,en public is de kant van wat bij je thuis buiten is (het internet dus).

Het verhaal gaat dan zo.
Het data verkeer op je computer (LAN IP) dat door de protocols TCP en UDP heen en weer wordt gestuurd gaat door de poort 223 van binnen meteen weer rechtstreeks door de poort 223 naar buiten.

Dat eigenlijk alles wat er gebeurd.
Dus voor de duielijkheid nog eens zo

LAN IP = IP van de pc.
Protocol type = TCP & UDP.
LAN Port = 223
Public Port = 223
Enable aanvinken.

Volgens mij zal er ergens nog een knop ADD moeten staan omdat er helemaal vooraan het met een 1 begint en dan zal je dat een regel moeten toevoegen in de lijst.

Wat ik slordig vind is dat je geen aplicatie naam kunt opgeven.
En soms kan het wel eens zijn dat je ook nog de door de firewall moet forwarden.
Maar denk dat het hier niet nodig zal zijn.

By the way ,de poort 223 is al reserveerd voor een service CDC (Certificate Distribution Center) geen idee wat een minecraft server moet voorstellen in de zin van dat aan die poort 223 vast zou zitten.
Maar als dat om het even is dan zou ik als ik jou was een veel hogere poort nemen en één die helemaal vrij is.
Je kunt op de site van iana er één uitzoeken.;)


Alvast succes ermee. :thumb:

Ik bedoel poort 25565 bedoel en dat ik mijn IP op .223 zette. Haalde iets door elkaar. Maar ik ga het nu proberen.
 
Ok, ik heb nog steeds problemen.
Ik heb de NAT nu als volgt ingesteld:
No. LAN IP Protocol Type LAN Port Public Port
1 80.61.68.187 TCP&UDP 25565 25565

Maargoed, de server doet het nog niet. Ik moet waarschijnlijk eerst mijn IP statisch maken, en dat lukt me niet met deze router/modem.
Firewall tabje van de modem ziet er als volgt uit(zie Firewall1 en 2 in de link)
Hoe zou ik deze moeten instellen, en daarna, mijn TCP(3e plaatje).
Mocht het helpen: mijn IP is 80.61.68.187
En mijn adres om bij de router te komen is 192.168.2.254 (wat bij mijn vorige router gewoon 192.168.0.1 was, wat mij dus ook erg in verwarring brengt).

http://imageshack.us/g/38/firewall1.png/

En deze modem is de nieuwste(denk ik) KPN Experia box.

Alweer alvast bedankt!:d
 
Nou Shatterz,

Wat je nou ook erg in de verwarring brengt is dat je niet helemaal goed lees en/of dingen zo gaat over slaan.

LAN is de kant van wat bij je thuis binnen is.

Dat is geen geintje dat is echt zo ,LAN = Local Area Network.
Dat is dus alles wat je thuis heb staan.
LAN IP kan dan ook nooit 80.61.68.187 zijn want die heb je van je ISP gekregen ,met vooraan 80.61 ik denk meschien KPN maar doet er niet toe.
KPN of een andre ISP zal nou toch niet zomaar hun bedrijf bij je thuis in de woonkamer neer hebben gezet.;)

De ISP en alles wat er nog meer is waar je het internet voor nodig heb.
En waar voor jou het internet begint en de andere kant van thuis (local) is noemen ze.
WAN = Wide Area Network.
Denk maar aan de grote wijde wereld of anders aan World Wide Web wat ze afkorten met WWW.

En tussen die LAN en WAN zit je router en die is NAT.
NAT = Network Address Translation.

Het IP dat je van je internet provider heb gekregen 80.61.68.187 zet de router om naar een ander IP zoals 192.168.0.1 en die geef je router dan weer aan je computer.
Dat doet de router dus ook met de poorten.

Een poort forwarden is dus niks anders dan je tegen router zeg dat poort 25565 niet omgezet moet worden maar gewoon poort 25565 moet blijven.

Dat is nou iets wat je eigenlijk wordt aangedaan door een google en een portforwarding.com.
Ze halen iets wat heel makelijk is voor je weg en ze geven je iets wat wat ze hebben opblazen tot niet meer te begrijpen voor terug.

Bij LAN IP moet je iets neer zetten wat begint met 192.168.2. dat laatste getal mag je zelf uit kiezen.
Allen niet 254 natuurlijk want die is van je router.
En dat zelfde IP die daar neer zet ,gebruik je dus weer om aan je computer te geven door het in te vullen bij dat laatste schreenshot wat bij die link in je post staat.

Je moet het gewoon een keer gedaan hebben en dan lach je er om.

Komt best wel goed. :thumb:
 
Nou Shatterz,

Wat je nou ook erg in de verwarring brengt is dat je niet helemaal goed lees en/of dingen zo gaat over slaan.

LAN is de kant van wat bij je thuis binnen is.

Dat is geen geintje dat is echt zo ,LAN = Local Area Network.
Dat is dus alles wat je thuis heb staan.
LAN IP kan dan ook nooit 80.61.68.187 zijn want die heb je van je ISP gekregen ,met vooraan 80.61 ik denk meschien KPN maar doet er niet toe.
KPN of een andre ISP zal nou toch niet zomaar hun bedrijf bij je thuis in de woonkamer neer hebben gezet.;)

De ISP en alles wat er nog meer is waar je het internet voor nodig heb.
En waar voor jou het internet begint en de andere kant van thuis (local) is noemen ze.
WAN = Wide Area Network.
Denk maar aan de grote wijde wereld of anders aan World Wide Web wat ze afkorten met WWW.

En tussen die LAN en WAN zit je router en die is NAT.
NAT = Network Address Translation.

Het IP dat je van je internet provider heb gekregen 80.61.68.187 zet de router om naar een ander IP zoals 192.168.0.1 en die geef je router dan weer aan je computer.
Dat doet de router dus ook met de poorten.

Een poort forwarden is dus niks anders dan je tegen router zeg dat poort 25565 niet omgezet moet worden maar gewoon poort 25565 moet blijven.

Dat is nou iets wat je eigenlijk wordt aangedaan door een google en een portforwarding.com.
Ze halen iets wat heel makelijk is voor je weg en ze geven je iets wat wat ze hebben opblazen tot niet meer te begrijpen voor terug.

Bij LAN IP moet je iets neer zetten wat begint met 192.168.2. dat laatste getal mag je zelf uit kiezen.
Allen niet 254 natuurlijk want die is van je router.
En dat zelfde IP die daar neer zet ,gebruik je dus weer om aan je computer te geven door het in te vullen bij dat laatste schreenshot wat bij die link in je post staat.

Je moet het gewoon een keer gedaan hebben en dan lach je er om.

Komt best wel goed. :thumb:

Nogmaals bedankt, ik ga er mee aan de slag :D
 
Oke, ik heb hem nu helemaal werkend, maar er is nog 1 probleem:
Als ik mijn IP statisch maak, werkt de minecraft server, en ik kan verbinding ermee maken.
Maar ik heb dan een probleem met mijn internet. Dingen zoals skype krijgen gewoon verbinding(of de minecraft server) maar mijn firefox(ook geprobeerd met internet explorder) opent geen enkele webpagina meer(heb er meerdere geprobeerd) en zegt dat hij geen verbinding kan krijgen. Enig idee wat het probleem is?
 
Oke, ik heb hem nu helemaal werkend, maar er is nog 1 probleem:
Als ik mijn IP statisch maak, werkt de minecraft server, en ik kan verbinding ermee maken.
Maar ik heb dan een probleem met mijn internet. Dingen zoals skype krijgen gewoon verbinding(of de minecraft server) maar mijn firefox(ook geprobeerd met internet explorder) opent geen enkele webpagina meer(heb er meerdere geprobeerd) en zegt dat hij geen verbinding kan krijgen. Enig idee wat het probleem is?

Iemand?
 
Ik heb hem ook sinds vandaag , direct problemen. Internet afzoeken en ja hoor niemand kan helpen.

Op zich werkt het portforwarding op de Arcadyan ARV7519 aardig goed. Portforwarding van poort 80 is nu grondig getest en dat werkt. Hetzelfde geldt voor poort 22 (SSH2) en voor diverse p2p/bittorrent programma's

Alleen games welke gebruik maken van UDP datadiagrams gaan de mist in. Poort gaat open na instellen maar zodra er meerdere UDP pakketten doorkomen, grijpt de firewall in en sluit deze poort voor ongeveer 6-9 minuten. Ik denk dat de PS3,Xbox(360) en dergelijke consoles juist ook hiervan last hebben. Het hosten/starten van een online game gaat dan niet of nauwelijks... en dat is nou net het vervelende van de UDP blokkades middels de ingebouwdde firewall die niet uit gezet mof anders ingesteld kan worden.

deze beste meneer kom me ook niet helpen omdat kpn alles heeft dicht getimmerd in de router ofzo... dus playstation 3 black ops online met vrienden word hem ook niet meer;s
 
Hallo Shatterz,

Zoals het er staat lijkt me dat op het eerste gezicht iets te maken te hebben met de DNS-servers die je heb ingevult bij het vast IP adres.
Het simpelste is dat je daar het IP van je router invult ,bij jou is dat dan 192.168.2.254
Zelf gebruik ik daar een tooltje voor DNS Benchmark om zo het adres van de voor mij de beste DNS-server te vinden die ik dan bij het vast IP gebruik.
 
Hallo Shatterz,

Zoals het er staat lijkt me dat op het eerste gezicht iets te maken te hebben met de DNS-servers die je heb ingevult bij het vast IP adres.
Het simpelste is dat je daar het IP van je router invult ,bij jou is dat dan 192.168.2.254
Zelf gebruik ik daar een tooltje voor DNS Benchmark om zo het adres van de voor mij de beste DNS-server te vinden die ik dan bij het vast IP gebruik.

Nogmaals bedankt, alles werkt nu helemaal zoals het moet :thumb:.
Bedankt voor je tijd en kudos voor jou:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan