Memoveld in tabel beperkt tot 255 tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

janluc

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
53
Zie de bijlage. De tabellen tblMeldingen en tblOnderhoud bevatten memovelden, bijvoorbeeld "Omschrijving". Ik kom er maar niet achter waarom ik daar maar 255 tekens in kwijt kan. Wat zie ik over het hoofd? Alvast dank!
 

Bijlagen

  • ICTLog.zip
    57,6 KB · Weergaven: 20
Doe eens de "apestaart" @ weg bij notatie van die veldeigenschappen in uw tabelontwerp en dan lukt het waarschijnlijk wel.
Waarom gebruik je trouwens telkens een nieuw formulier voor het invoeren van nieuwe gegevens?
 
Laatst bewerkt:
Gelukt

Dank Johan, dat apestaartje was de boosdoener. Ik had het wel opgemerkt, maar omdat Access het er zelf in had gezet, dacht ik dat het zo hoorde.
Je vraagt waarom ik een apart invulformulier gebruik: dat doe ik om dat de gebruikers het fijner vinden werken op die manier, een formulier gevuld met andere meldingen vinden ze wat druk.
 
Ja maar als je gewoon een knop voorziet met bv acNewRec wordt je scherm leeggemaakt en ga je naar een nieuwe record. Al die drukte is dus weg.
Je kunt die knop gewoon toevoegen via de Wizard als macro of via VBA in een clickgebeurtenis
Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Je kunt in die code ook van direct een regeltje zetten om de focus op het juiste veld te brengen zodat de gebruiker direct kan beginnen tikken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Johan,

Dank voor de tip, ik ga eens kijken wat voor een resultaat dat geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan