Packard Bell EasyNote terug naar fabriekinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KillerCalis

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
59
Hallo,
ik heb een Packard Bell EasyNote MX37-V-058NL,
maar hij is heel erg sloom en er staat veel te veel rotzooi op,
dus ik dacht;
Kan ik 'm niet in de fabrieksinstellingen zetten zodat hij weer sneller gaat en dat alles eraf is.
Dus ik heb al Smart Restore met Packard Bell Restore gebruikt en dan staat er in het boekje dat je F11 moet doen bij het Packard Bell-Logo, maar hij doet dan niks.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Gr. KillerCalis
 
Verplaatst vanuit "Overige Software"
 
Hallo,
ik heb een Packard Bell EasyNote MX37-V-058NL,
maar hij is heel erg sloom en er staat veel te veel rotzooi op,
dus ik dacht;
Kan ik 'm niet in de fabrieksinstellingen zetten zodat hij weer sneller gaat en dat alles eraf is.
Dus ik heb al Smart Restore met Packard Bell Restore gebruikt en dan staat er in het boekje dat je F11 moet doen bij het Packard Bell-Logo, maar hij doet dan niks.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Gr. KillerCalis

Kijk eens hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=396034
 
Ik zie in de laatste post staan dat je even in het boekje met smart restore moest kijken om uit te vinden hoe je hem terugzet naar fabrieks instellingen, heb je dat uberhaupt wel gedaan?

Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat je je pc terug wil zetten naar fabrieks instellingen, je kunt gewoon een recovery dvd maken met de software die daarvoor al geinstalleerd staat. Die brandt dan gewoon een back-up van je besturingssysteem en alle programma's die al geinstalleerd waren toen je hem kocht.

Maak een backup van al je persoonlijke bestanden, formatteer je harde schijf, gooi die dvd erin, uurtje wachten en klaar.

Hoe ik dat weet? Ik heb zelf ook een packard hell pc'tje staan hier.
 
Ik zie in de laatste post staan dat je even in het boekje met smart restore moest kijken om uit te vinden hoe je hem terugzet naar fabrieks instellingen, heb je dat uberhaupt wel gedaan?

Sowieso vind ik het een beetje vreemd dat je je pc terug wil zetten naar fabrieks instellingen, je kunt gewoon een recovery dvd maken met de software die daarvoor al geinstalleerd staat. Die brandt dan gewoon een back-up van je besturingssysteem en alle programma's die al geinstalleerd waren toen je hem kocht.

Maak een backup van al je persoonlijke bestanden, formatteer je harde schijf, gooi die dvd erin, uurtje wachten en klaar.

Hoe ik dat weet? Ik heb zelf ook een packard hell pc'tje staan hier.

Sorry, maar ik ben niet zo in de computer taal,
dus zou je het wat gemakkelijker uit willen leggen.
alvast bedankt,
KillerCalis
 
Ga naar het programma Recovery DVD Creator, doe een lege dvd in je brander, druk in het programma op Start en laat het zijn werk doen. Dan gaat ie bestanden voorbereiden, daarna krijg je een melding dat ie klaar is om te branden, laat hem dat doen. Als ie vraagt om een tweede dvd'tje, stop die er in.
Na een tijdje is het programma wel klaar en heb je een kersverse recovery DVD.

Zorg dat je een backup hebt van al je persoonlijke bestanden (usb sticks, externe harde schijf, op dvd'tjes/cd'tjes branden), als je dit doet ben je namelijk alles kwijt, ook programma's die je zelf hebt geinstalleerd.

Als de recovery dvd('s) klaar is (zijn) leg je de eerste dvd in de dvd lade, en start je je laptop opnieuw op. Je krijgt als het goed is vanzelf de melding "Press any key to boot from CD or DVD". Zodra je dit ziet druk je op een willekeurige toets en begint de recovery zo goed als vanzelf.

Als je die melding niet krijgt moet je hem nog een keer opnieuw op laten starten en dan druk je zodra je het Packard Bell logo ziet herhaaldelijk op F2. Dan kom je in je BIOS terecht, daar moet je iets zien als Boot device priority of iets dergelijks.
Stel daar je DVD lezer in als Device 1.
sla de wijzigingen op en herstart opnieuw.
Daarna volg je de vorige stap vanaf de melding press any key to boot from cd/dvd.
 
moet het een DVD zijn?
of kan het ook een CD zijn?

DVD. Ik weet niet of ie CD's ondersteunt, maar het zou sowieso niet praktisch zijn. Ik had voor mijn imedia 6028 twee DVD'tjes nodig, 8 tot 10 CD'tjes dus.
 
Ja dat kan. Is ook een DVD he.
Het gaat alleen om de schijfgrootte, 2 DVD's is een stuk makkelijker dan 10 CD'tjes.. :confused:
 
Hallo,
ik heb 'Recovery DVD Creator' uitgevoert,
maar nadat ik de eerste DVD er in doe en dan een minuut later zegt hij:
'Application failed'
wat moet ik nou doen om 'm naar de fabrieksinstellingen te zetten?
Kan iemand mij herbij helpen?

Gr. KillerCalis;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik die download en opstart zegt hij elke keer:
'This patch is not applicable to this system'

Da's vreemd, ik heb hem gevonden bij toepasselijke software voor jouw laptop.
Wellicht iemand anders die een goed programma heeft om een recovery dvd te maken?
 
Da's vreemd, ik heb hem gevonden bij toepasselijke software voor jouw laptop.
Wellicht iemand anders die een goed programma heeft om een recovery dvd te maken?

Maar het moet toch van mijn computer zijn,
anders heb ik hele andere programma's enzo..
of niet?
 
Maar het moet toch van mijn computer zijn,
anders heb ik hele andere programma's enzo..
of niet?

Hoe bedoel je andere programma's?
Jouw laptop (Vista denk ik?) heeft dezelfde software standaard geinstalleerd als een andere Packard Bell laptop, soms hebben programma's extra ondersteuning nodig voor de hardware in de laptop/desktop zelf, maar de basis is en blijft hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan