• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotaal.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

radegroot

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Berichten
49
Hi,

Ik wil eigenlijk een subtotaal.als formule maken, maar deze bestaat helaas niet...

Zie svp bijgaand bestand. Als ik een filter zet op kolom B, moeten alle waardes uit kolom D worden opgeteld daar waar kolom A = "2008".

Weet iemand hoe ik dit kan bereiken? Bvd! :thumb:

Gr.Raymond
 

Bijlagen

  • subtotaal.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 53
bedoel je dan bijvoorbeeld deze:
Code:
=SUBTOTAAL(109;D6:D24)
Succes,
 
bedoel je dan bijvoorbeeld deze:
Code:
=SUBTOTAAL(109;D6:D24)
Succes,

Dank je. Zover was ik zelf al gekomen, maar ik gebruik functiegetal 9 (som) in subtotaal. Wat is functiegetal 109?

Mijn vraag gaat eigenlijk een stukje verder. ik wil bovenaan mijn tabel 3 regels hebben (2008, 2009 en 2010). Als ik filter op kolom B, dan moeten alle cellen uit kolom D worden opgeteld in de juiste totaalregel. Dus alle regels met in kolom A "2008" moeten bovenaan, alle regels met in kolom A "2009" moeten in de tweede regels, etc.
 
Hoi,

Waarom maak je geen gebruik van een draaitabel?

zie bestand

Bekijk bijlage subtotaal.xlsx


groet, Jos

Dank je. Zover was ik zelf al gekomen, maar ik gebruik functiegetal 9 (som) in subtotaal. Wat is functiegetal 109?

Mijn vraag gaat eigenlijk een stukje verder. ik wil bovenaan mijn tabel 3 regels hebben (2008, 2009 en 2010). Als ik filter op kolom B, dan moeten alle cellen uit kolom D worden opgeteld in de juiste totaalregel. Dus alle regels met in kolom A "2008" moeten bovenaan, alle regels met in kolom A "2009" moeten in de tweede regels, etc.
 
Wat de functie 109 doet binnen SUBTOTAAL kan je onder F1 (excel help) terug vinden, hier staat een schema in met alle getallen.

Betreft je vraag, die heb ik opgelost met een "geleend" stukje VBA (das nog niet mijn ding) en de functie SOMPRODUCT.

Succes,
 

Bijlagen

  • subtotaal(T1).xls
    35 KB · Weergaven: 99
Wat de functie 109 doet binnen SUBTOTAAL kan je onder F1 (excel help) terug vinden, hier staat een schema in met alle getallen.

Betreft je vraag, die heb ik opgelost met een "geleend" stukje VBA (das nog niet mijn ding) en de functie SOMPRODUCT.

Succes,

Dank je! Dat is precies wat ik zocht!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan