Flink Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fernando7

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Berichten
35
Hallo,

Ik wil gelijk even zeggen dat ik niet weet of dit probleem in de goede categorie staat, excuses daarvoor.
Het probleem is als volgt. Maandje of 10 geleden heb ik een pc gebouwd, ging allemaal heel goed, draait prettig, absoluut geen klachten tot gister.
De pc word zoals altijd aangedrukt alleen word er een nogal vreemd scherm weergegeven. Er werkte nog maar 1 beeldscherm en het scherm dat er was had een te lage resolutie en gekke gekleurde strepen (ik steek het op 1 van de 2 videokaarten). Na de pc weer uit te hebben geschakeld startte deze volledig zonder enkele problemen op. (gelukkig)
Vandaag ging deze zelfde pc, weer aan op de normale manier. Dit keer geen problemen met het beeld, alles ging goed, alles zag er leuk uit totdat. De hardschijf bevat wat films, en films moeten gekeken worden. Dus word er op de desbetreffende pc een externe usb-gevoede harddisk aangesloten. Deze begint pieptonen te maken (heel vreemd). Hop, andere usb poort, ditkeer weer piepjes. Leuk, nog 8 usb poorten te gaan. Bij de andere usb poorten is het nog hopelozer, hij piept niet eens meer, gaat wel draaien maar voor de rest niets. Na een lange tijd kwam ik erachter dat de usb schijf niet tussen de hardeschijven kwam te staan, maar bij usb-hardware. Ik kan er nog niets mee, maar de schijf word godzijdank wel herkend.
De pc uitgezet, met het idee van; 'ik kijk vanavond nog wel even'. Zo gegezegd zo gedaan. PC weer aangezet, alles ging goed. Geen beeldscherm problemen, usb schijven worden nog niet als opslag herkend maar wel als hardware gezien. Denk alles gehad te hebben en wil internet (in dit geval google chrome) opstarten. popup, er is geen internet verbinding. Dus moeten we maar met internet verbinden, dit is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Er zit een wifi module op het moederbord, dus een kwestie van met een draadloos netwerk verbinden. Dit is echter niet mogelijk, de netwerken worden wel gezien maar niet verbonden.

De vraag luid; wat kan het probleem zijn? :S
Is het software matig of hardware? en wat kan ik er aan doen?
De wanhoop nabij.
Roep alles wat er in je opkomt, als het maar weer wil werken..
Alvast bedankt,

Grtz
 
Ik denk dat het weinig met je hardware te maken heeft, indien dat wel het geval is zou ik het op je moederbord willen gokken..
Raar dat je pc begint te piepen bij het aansluiten van een USB device?

ik raad je aan om eens windows opnieuw op je systeem te installeren, aangezien je nu ook wat problemen krijgt met de netwerk drivers etc.

Succes, en houd ons op de hoogte;)

Groeten Remco
 
Even netjes Google Chrome deinstalleren & daarna nooooit meer installeren. Ook niet per ongeluk!..

Vorige maand was hier ook een onderwerp dat met Google Chrome te maken had, & de oplossing was een speciaal deprogrammeringprogramma downloaden om alles te herstellen. Kan het alleen even niet zo snel terug vinden... :roll:

Oh, als je Internet Explorer gebruikt, & in ieder geval ook weer als standaard browser inschakelt, doet je internet het ook gewoon weer. Nog veiliger bovendien...

P.S: Toch maar opgezocht want ik zal het zelf ook regelmatig nodig hebben, de speciale deprogrammeringprogramma's om Windows te herstellen na de deinstallatie van Google Chrome: http://rudispees.110mb.com/explorer_repair_defaults.zip

"Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen” dankzij Google Chrome - Tony Krijnen.



P.P.S: Zit ik hier wel (terecht) de grote boosdoener Google (terecht) de schuld te geven, maar bedenk ik me ineens dat het ook nog zo kan zijn dat er een AntiVirus zo is ingesteld dat die externe media (zoals een USB-HD) eerst scant alvorens vrij te geven aan het systeem. Dat verklaard waarom het wel onder USB hardware aanwezig is, maar nog niet als USB-schijf zichtbaar in Computer.
Zelfs als Windows de schijf nog aan het indexeren is, is het daar wel zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de status, Fernando???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan