• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Enquete verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

piekie86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
4
Hallo allemaal,

Ik heb een steekproef gedaan aan de hand van een enquete. Het zijn 3 vragen:
1) Bezoekt u wel eens een festival?
ja
nee
2) Bent u tevreden over het aanbod van festivals?
ja
nee
3) Aan wat voor festival heeft u nog behoefte?
(open antwoord)

Nu wil ik deze in Excel verwerken zodat er mooie grafiekjes uitkomen en ik in één oogopslag kan zien hoe er geantwoord is. Ik heb alleen totaal geen idee hoe dat moet, ik ben nogal een nerd op dit gebied.

Kan iemand mij PLEASE helpen door te vertellen hoe ik dit moet aanpakken???

Ik hoop snel op een reactie van iemand!

Ciao Piek
 
Kan iemand mij PLEASE helpen door te vertellen hoe ik dit moet aanpakken???

Heb je de zoekfunctie van HELPMIJ.NL al eens geprobeerd?
Daar vind je meerdere vragen met antwoorden over dit onderwerp.
 
dank je wel, dat dacht ik wel, maar waar kan ik dan zoeken?

groetjes Piek
 
dank je wel, maar wat zijn die cijfers op de y-as? en hoe maak je die grafiek..

super bedankt dat je me wilt helpen


groetjes Piek
 
dank je wel, maar wat zijn die cijfers op de y-as? en hoe maak je die grafiek..

super bedankt dat je me wilt helpen


groetjes Piek

Klik op invoegen en daarna op grafiek , voor de Y as ga met je cursor ( muis ) op de lijn staan tot je " waardeas " ziet verschijnen klik dan rechter muis ( As Opmaak )en kijk wat er daar allemaal staat .
 
dank je

zou je mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe je die staafdiagram hebt gemaakt..... want ik krijg alleen maar een leeg veld dan..... ik snap er niets van, sorry.

want de computer berekend dan zelf hoeveel ja en hoeveel nee er geantwoord is toch? maar ik snap niet hoe dat moet.

thnx voor je hulp!
 
Ik denk dat een basiscursus excel niet slecht zou zijn.
want de vragen die je nu stelt worden daarin behandeld.

Er zijn online ook enkele basiscursussen excel
 
@piekie86

zou je mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe je die staafdiagram hebt gemaakt..... want ik krijg alleen maar een leeg veld dan..... ik snap er niets van, sorry.
Ik ben daar geen krak in ik kan mijn plan trekken , door ondervinding en zelf aan te leren .

want de computer berekend dan zelf hoeveel ja en hoeveel nee er geantwoord is toch? maar ik snap niet hoe dat moet.
De computer gaat kijken in de cellen die zijn gespecifieerd door de gebruiker en verwerkt deze gegevens tot het gevraagde , deze gegevens zijn tot stand gekomen nadat ik de formule " AANTAL.ALS ......"x" heb geplaatst .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan