• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding #NAAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daphnehoek

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2008
Berichten
5
Ik werk in een netwerk van 5 computers. De formules gemaakt en opgeslagen op de ene computer, worden op de andere computers niet meer berekend. De formule staat nog wel in de cel, maar het resultaat word weergegeven als #NAAM? ..... Wanneer ik de formule kopieer en plak op dezelfde plaats, word ie ineens wel weer berekend....

Hoe kan dit? kan iemand mij een oplosisng bieden zodat de bestanden gewoon weer op alle computers geopend kunnen worden???
 
Verdwijnt de foutmelding ook als je op F9 drukt?
zo ja dan moet je bij extra > opties > automatisch herberekenen aanzetten.

Verder kan de formule misschien naar een getal verwijzen, die misschien als tekst herkend wordt.

een voorbeeld bestandje zou kunnen helpen.

mvg leo
 
geen resulaat

Het automatisch berekenen staat aan en ook heb ik de getallen niet als tekst staan. helaas geen resultaat...

Hierbij een voorbeeld van een bestand
 

Bijlagen

  • voorbeeld prijslijst.xls
    25 KB · Weergaven: 88
Tja bij mij doet deze het gewoon goed.

Geeft dit voorbeeldbestand ook de naam fout als je dit voorbeeldbestand op één van die pc's opent?
 
Hallo Daphne,

Waarschijnlijk werk je nu in Excel 2007 en komt het sheet uit een 2003 of eerdere versie.
Als je de formules opnieuw met de zelfde naam invoert, werkt het perfect. Je kunt ook bijv alleen de eerste letter even opnieuw intypen en vervolgens op enter drukken, dan zul je zien dat de foutboodschap verdwijnt. de fout komt waarschijnlijk doordat de programmatuur achter een aantal functies in de versie 2007 opnieuw geschreven is.

Groeten
Thoralf
 
Ik zie de functie AFRONDEN.N.VEELVOUD met als resultaat #NAAM.

Heb je Analysis Toolpak wel aanstaan? Heb ik trouwens wel aanstaan en ik krijg ook de foutmelding!

Of gebruik je misschien de engelse en nederlandse versie van Analysis Toolpak door elkaar? Probeer eens met MROUND in plaats van AFRONDEN.N.VEELVOUD, dat werkte bij mij wel.
 
Hallo Daphne,

Waarschijnlijk werk je nu in Excel 2007 en komt het sheet uit een 2003 of eerdere versie.
Als je de formules opnieuw met de zelfde naam invoert, werkt het perfect. Je kunt ook bijv alleen de eerste letter even opnieuw intypen en vervolgens op enter drukken, dan zul je zien dat de foutboodschap verdwijnt. de fout komt waarschijnlijk doordat de programmatuur achter een aantal functies in de versie 2007 opnieuw geschreven is.

Groeten
Thoralf

Ik heb inderdaad 2003 en bij mij werkt de formule gelijk goed.
Engels/nederlands probleem lijkt me niet, want dan zou knippen/plakken niet helpen.
 
Het zou inderdaad het verschil kunnen zijn tussen office 2003 - 2007. We hadden eerst maar 1 computer op het netwerk voorzien van 2007, maar sinds een paar maanden zijn alle computers dat.
Dat met het opnieuw invullen van de formule/ 1 teken opnieuw invullen/ met muis in de formulebalk klikken en op enter drukken, de formule het dan weer doet, was mij bekend. Maar aangezien ik wel een groot aantal bestanden heb hoopte ik op een eenvoudigere oplossing... :D:( erg veel werk....!!

Ik geloof dat wanneer ik het nu toch volgens deze methode doe en alles opnieuw opsla, alles het weer moet doen.

Bedankt allemaal zo ver!!
 
Het zou inderdaad het verschil kunnen zijn tussen office 2003 - 2007. We hadden eerst maar 1 computer op het netwerk voorzien van 2007, maar sinds een paar maanden zijn alle computers dat.
Dat met het opnieuw invullen van de formule/ 1 teken opnieuw invullen/ met muis in de formulebalk klikken en op enter drukken, de formule het dan weer doet, was mij bekend. Maar aangezien ik wel een groot aantal bestanden heb hoopte ik op een eenvoudigere oplossing... :D:( erg veel werk....!!

Ik geloof dat wanneer ik het nu toch volgens deze methode doe en alles opnieuw opsla, alles het weer moet doen.

Bedankt allemaal zo ver!!

Met een macro kan je de handelingen veel sneller doen.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
:eek: ik weet niet wat een macro is :eek:

Een macro is een programma die steeds dezelfde handelingen uitvoert, zodat dit sneller en nauwkeuriger is dan een gebruiker.
Omdat je in je eerdere berichten schreef dat het heel veel werk is, dat (neem ik aan) steeds hetzelfde is, kan je dit automatiseren.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan