• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grote uitdaging

Status
Niet open voor verdere reacties.

WVE

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2017
Berichten
28
Geachte Excel-genieen,

Ik heb een probleem waar ik al een tijd niet uit kom, hopelijk jullie wel. Het is een vrij groot probleem, ik zal zo duidelijk mogelijk zijn.

Ik heb een excel bestand met 700 klanten in kolom A (gecombineerd met een klantnummer in kolom B) en een lijst met 260 producten in rij 1. De matrix A1:JE700 bestaat uit prijzen die elke klant voor verschillende producten betaalt, dit is dus niet altijd gelijk voor hetzelfde product. Deze gegevens probeer ik in een offerte model te plaatsen. Als ik bijvoorbeeld klantnummer K00007 invoer, dat er meteen uit komt rollen hoeveel deze klant betaalt voor een beperkt aantal producten (niet elke klant bestelt alle producten, vaak maar een selectie).

Ik heb een bestand bijgevoegd dat kleiner is dan het origineel en fictieve getallen bevat, maar de strekking is gelijk (dit omdat de gegevens vertrouwelijk zijn).

Bekijk bijlage Forum voorbeeld.xlsx

Wat ik wil is dat de productnummers naast de prijzen tevoorschijn komen, wie kan dit voor mij regelen? Dit staat aangegeven in het voorbeeld.

Met vriendelijke groet,

WVE
 
Is dit wat je zoekt?
 

Bijlagen

  • Forum voorbeeld(cobbe).xlsx
    15,4 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Is dit wat je zoekt?

Cobbe,

Bedankt voor de moeite!

Helaas is het niet helemaal wat ik zoek, maar je gaat de goede kant op. Ik wil dat er alleen producten worden weergeven waar een prijs aan gekoppeld is. Nu staan er lege plekken (ingevuld met 0) in de offerte, dat wil ik er graag uit.

Zou je dat eens kunnen proberen?

Groetjes,

WVE
 
WVE,


Als je je brondata anders sorteert, kan je eenvoudig een draaitabel maken.
Zie bijlage.


Lambert

Bekijk bijlage 307289

Lambert,

Bedankt voor je suggestie! Ik zat een hele andere kant op te denken.

Helaas is dit niet handig aangezien het originele bestand vele malen groter is en regelmatig geupdated moet worden.

Groetjes,

WVE
 
Misschien dat deze oplossing werkt...........
 

Bijlagen

  • Forum voorbeeld(pcb).xlsx
    17,1 KB · Weergaven: 39
Misschien dat deze oplossing werkt...........

Piet Bom,

Ontzettend bedankt voor je hulp.

Het was even puzzelen om de formules om te zetten naar mijn originele bestand, maar het lijkt te werken!
Enorm bedankt!

Mvg,

WVE
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan