hoe upload je wordpress files naar je hostserver?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Spocky, ik zie dat alfahosting WP ondersteund dus ik denk dat je simpel via cPanel en Installatron WP installeren. Als je daartoe toegang hebt.
Anders kan je WP bestanden (uitgepakt) uploaden naar de server (via FTP) en als je dan een database hebt gemaakt kan je WP installer starten (ga naar de domeinnaam en WP installatieprogramma is zichtbaar).
 
mijn wp bestanden zijn uitgepakt op mijn macOs , nu wil ik al die bestanden uploaden naar mijn hostserver ... kun je dat stap voor stap uitleggen aub?
ik ben echt een beginner in dit :(
 
Laatst bewerkt:
Ah ok @Spocky. Ken je Filezilla? Dat is een gratis programma om een FTP verbinding met de server bij je hostingbedrijf te leggen. Dat is eerst belangrijk; stap 1 zo gezegd.
De FTP gegevens heb je vast van je hostingbedrijf gekregen. Gaat dat lukken?
 
Okey die heb ik ondertussen gedownload en geïnstalleerd, wat nu?
 
Zoek de FTP-gegevens op die je van je hosting hebt gekregen.
(houd die voor jezelf)

Ga naar File >> Site manager

En maak daar een profiel aan met je FTP-gegevens en je sitenaam, zodat je die in het vervolg aan kan klikken om mee te verbinden.
 
Laatst bewerkt:
ja die heb ik ook al ondertussen ontvangen via mijn hosting server , en nu?
 
Stap 2: WordPress installatiebestand downloaden van https://nl.wordpress.org/releases/ (NL versie) en uitpakken en uploaden naar /websitenaam.nl/public_html/
Dus alle bestanden die in het mapje Wordpress staan uploaden naar public_html
 
Ga naar File >> Site manager

En maak daar een profiel aan (New Site) met je FTP-gegevens en je sitenaam, zodat je die in het vervolg aan kan klikken om mee te verbinden.
Belangrijkste gegevens:

- Hostname
- Poort (heel vaak is dit 21)
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord.

Als alles goed is, en je drukt op connect, dan verbind je met de online webruimte van je hosting.
Hier kan je dan de inhoud van je Wordpress download (zip'je dus eerst uitpakken) naartoe slepen. Let er wel op dat dit vaak in de map /public_html, /www, /htdocs moet, als deze al klaarstaat op de server. Als je een lege ruimte ziet zonder bestanden, dan is de kans groot dat je direct al alles erin kan zetten.
Het ligt aan de server hoe waar je precies op zijn schijf uitkomt als je verbindt. :)
 
Laatst bewerkt:
Filezilla FTP verbinding maken zie bijvoorbeeld (er zijn er veel) deze site.

Oh @php4u jij was nét eerder met reageren :)
 
Als alles goed is gegaan, heb je uiteindelijk een lijst aan bestanden en mappen die ongeveer als dit eruit ziet, geuploadt:

wp_inhoud.jpg

Let er op dat ik een ander FTP-programma gebruik, maar het gaat om wat je ongeveer moet zien aan bestanden en mappen.

Benieuwd of dat gelukt is :)
laat maar weten, dan kunnen we verder gaan tot het installeren van WordPress
Zorg er wel voor dat je de MySQL gegevens bij de hand hebt. Die zal je vast wel van je hosting hebben gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar File >> Site manager

En maak daar een profiel aan (New Site) met je FTP-gegevens en je sitenaam, zodat je die in het vervolg aan kan klikken om mee te verbinden.
Belangrijkste gegevens:

- Hostname
- Poort (heel vaak is dit 21)
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord.

Als alles goed is, en je drukt op connect, dan verbind je met de online webruimte van je hosting.
Hier kan je dan de inhoud van je Wordpress download (zip'je dus eerst uitpakken) naartoe slepen. Let er wel op dat dit vaak in de map /public_html, /www, /htdocs moet, als deze al klaarstaat op de server. Als je een lege ruimte ziet zonder bestanden, dan is de kans groot dat je direct al alles erin kan zetten.
Het ligt aan de server hoe waar je precies op zijn schijf uitkomt als je verbindt. :)

beste PHP4U waar vind ik mijn hostnaam? ik heb wel de poort, gebruikersnaam en wachtwoord, maar de hostnaam weet ik niet ....
 
Die geeft je hosting vaak mee in de mail/brief. En anders kan je jouw site-URL proberen (zonder http(s)://)

Dus www.[I]jouwdomein[/I].be, of anders ftp.jouwdomeinnaam.be
 
super! het is gelukt :thumb: ik heb nu verbinding met mijn hostserver gemaakt, wat nu?
 
Heb je de het gedownloadde ingepakte bestand van Wordpress op je eigen computer uitgepakt?
 
Ik zie onderaan twee mappen met public staan, kan je de kolom even oprekken (net als in excel), zodat je kan zien wat er verder staat?
Een van die twee mappen is het, vermoed ik.

Hm.. je kan ook net zo goed op de map met de / knop drukken, dan zie je ook alle mappen die je op de server hebt staan.
 
Laatst bewerkt:
zoals ik al schreef alle bestanden die in het mapje WordPress staan uploaden naar public_html
 
Ik zie onderaan twee mappen Schermafbeelding 2017-11-14 om 12.41.17.pngmet public staan, kan je de kolom even oprekken (net als in excel), zodat je kan zien wat er verder staat?
Een van die twee mappen is het, vermoed ik.

Hm.. je kan ook net zo goed op de map met de / knop drukken, dan zie je ook alle mappen die je op de server hebt staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan