Gedownloade exe bestanden reageren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dikzak

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
148
Hallo,

Ik heb gister mijn nieuwe pc gekregen en toen heb ik hem uiteraard eerst aangesloten en toen vista geïnstalleerd. Alleen een gebruikersnaam, wachtwoord en computernaam opgegeven, verder niets speciaals. Toen hebben we de drivers van het netwerkstickje geïnstalleerd en toen konden we zonder probleem op het internet. Maar toen... :confused:

Toen hebben we een antivirus programma gedownload (legaal en van de normale site) en toen wilden we deze uitvoeren. Toen kwam de melding "Programma reageert niet meer..."
Dus wij een andere antivirus gedownload (weer gewoon) maar deze gaf dezelfde melding.
Toen vista nog opnieuw geïnstalleerd, maar tevergeefs..

Bij ALLES wat ik download van legale programmaatjes geeft vista deze melding. Software van een CD/DVD doet ie wel gewoon goed.. ik heb inmiddels ergens een antivirus uit de kast gehaald en die geïnstalleerd, nu ben ik iig veilig :thumb:

Weet iemand wat het kan zijn? Ik denk zelf iets dat ik de rechten niet heb om zulke programma's uit te voeren.. :shocked:

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
"een antivirus programma gedownload " en "een andere antivirus" geven niet echt veel duidelijkheid. Welk merk antivirus en welke versie?
 
"een antivirus programma gedownload " en "een andere antivirus" geven niet echt veel duidelijkheid. Welk merk antivirus en welke versie?

De eerste was AVG en de tweede was Antivir :)
De versies staan gewoon op hun site en ik had gekeken, die zouden moeten draaien op Vista 64bit
 
Laatst bewerkt:
De eerste was AVG en de tweede was Antivir :)
De versies staan gewoon op hun site en ik had gekeken, die zouden moeten draaien op Vista 64bit

Oh, er wordt namelijk van alles aangeboden als goede beveiliging dus daarom vroeg ik het even.:cool:

Denk dat je gewoon met een rechtenkwestie zit.
Rechtsklikken op een .exe en uitvoeren als administrator breng ook geen oplossing?
 
Oh, er wordt namelijk van alles aangeboden als goede beveiliging dus daarom vroeg ik het even.:cool:

Denk dat je gewoon met een rechtenkwestie zit.
Rechtsklikken op een .exe en uitvoeren als administrator breng ook geen oplossing?

Nee dat heb ik ook allemaal geprobeerd. Het is niet alleen de antivirus btw, ook gewone programmaatjes doen het ook niet.. :eek: zoals winrar en andere programmaatjes ;)
 
Als er nog maar zo weinig geïnstalleerd is zou ik vrolijk opnieuw beginnen.
Maar dan wel eerst een goede antivirus installeren voordat je de PC aan het internet hangt.
 
Ik heb vista al 2x geïnstalleerd, en het maakt niets uit... :shocked:
dus ik ga het niet nog een keer opnieuw installeren ;)
Het is de eerste keer dat ik vista vanaf een DVD installeer, maar hiermee kan toch niet veel misgaan zou ik zeggen... :rolleyes:

Het is toch vreemd dat ik niet gewoon iets kan installeren?:mad:
Gewoon een klein bestandje van internet, dat moet toch gewoon kunnen lijkt mij :eek:
 
Je kunt eens rechtsklikken op zo'n bestand, eigenschappen, en dan zien of er iets vreemds bij staat. Dat het geblokkeerd is of zo.
 
Daar staat niet iets raars bij :confused:
Waar kan je alle rechten van een account zien eigenlijk? In configuratiescherm ergens ofoz? :)
 
Geen flauw idee, ik gebruik Vista zo min mogelijk dus kan dat niet zo even gokken. Maar vermoed dat het ergens in het config scherm bij accounts te vinden moet zijn.
 
OK, ik zal er fftjes naar kijken :)

Als iemand anders nog iets weet, meld het dan even aub. Dank! :thumb:
 
Avg heeft een vervelend probleem gehad, wat inmiddels is opgelost.
artikel

Dat kan het oorspronkelijk probleem verklaren.

Blijft het feit dat je na herinstallatie nog steeds niets kan.
Mogelijk maak je een account met beperkte rechten.
Dat kun je inderdaad bij gebruikersaccounts in het configuratiescherm vinden.
Daar kun je ook gebruikersaccountenbeheer uitzetten, dat scheelt een hoop bevestiging vragen (is tevens wel minder veilig)

Verder kun je op de installatie bestanden rechtsklikken en dan voor uitvoeren als adminstrator kiezbn, dat geeft meer rechten bij het installeren.

mvg leo
 
sp1 trouwens al geïnstalleerd? Dat lost ook wat problemen op.
 
probeer inderdaad ook zeker de tips van leofact eens uit.
maar dan nog iets wat je eens kan bekijken.

Als je een programma dus installeert krijg je een melding dat het niet meer werkt, ga dan eens naar de logboeken van op dat tijdstip en kijk eens wat daar wordt weergegeven als foutmelding.

Was je pc trouwens met vista voorgeinstalleerd (dus meestal is dat zo met hp, acer, packard bell ...) dan zou ik gewoon teruggaan naar de winkel en garantie claimen
 
Jah SP1 zat er al bij en nee, Vista was nog niet voorgeïnstalleerd.. :p

Ik weet ook wat de probleemmaker is. Tadaaa:: Internet Explorer :mad:
Als ik iets download met IE dan krijg ik de melding "Programma reageert niet meer..."
Als ik iets download met een andere browser (ik mijn geval Google Chrome) dan kan ik precies hetzelfde bestandje wat ik gedownload heb wel uitvoeren.
Alles wat ik wil downloaden doe ik gewoon via Chrome of iets anders, maar ik zit nu nog met een ander probleem. Windows Update loopt via IE. Dus als ie een update binnenhaalt, kan ik um niet uitvoeren, omdat hij met IE is gedownload. Hoe moet ik dit oplossen? Mijn vader heeft alle instellingen vergeleken van IE op mijn pc met een IE op een computer waar hij wel gewoon op draait. Geen verschillen. Nergens in. Dus weet iemand waar het aan kan liggen? :thumb:;)
 
Het rare is dat je aangeeft dat je na het oorspronkelijk probleem met AVG opnieuw hebt geïnstalleerd.
Dat had afdoende moeten zijn, maar is het blijkbaar niet.
Heb je misschien ook andere software geïnstalleerd, bv een firewall, of antispyware?

Hoe heb je de herinstallatie uitgevoerd, misschien image teruggezet oid?
Deed IE het toen aanvankelijk weer goed, of was het gelijk mis.
Heb je alle drivers geïnstalleerd, ook de chipset drivers? Geen uitroep / vraagtekens in apparaat beheer?

Lukt het wel als je IE zonder invoegtoepassingen uitvoert?
Start > Alle programma's > bureau accessoires > systeemwerkset > IE uitvoeren zonder...

Zo niet, werkt IE dan wel goed in de veilige modus? (Met netwerktoegang uiteraard:D)
Surfen gaat wel probleemloos met IE?

Je kunt wel downloaden, maar het bestand wat je binnen hebt gehaald wil niet installeren.
Het is dan wel het complete bestand en de download is niet vastgelopen oid?
Je krijgt ook geen foutmelding bij het downloaden?
Zeet je met IE de bestanden in dezelfde map als Google Chrome?

Draait de pc verder wel probleemloos?
 
Laatst bewerkt:
Het rare is dat je aangeeft dat je na het oorspronkelijk probleem met AVG opnieuw hebt geïnstalleerd.
Dat had afdoende moeten zijn, maar is het blijkbaar niet.
Heb je misschien ook andere software geïnstalleerd, bv een firewall, of antispyware?

Hoe heb je de herinstallatie uitgevoerd, misschien image teruggezet oid?
Deed IE het toen aanvankelijk weer goed, of was het gelijk mis.
Heb je alle drivers geïnstalleerd, ook de chipset drivers? Geen uitroep / vraagtekens in apparaat beheer?

Lukt het wel als je IE zonder invoegtoepassingen uitvoert?
Start > Alle programma's > bureau accessoires > systeemwerkset > IE uitvoeren zonder...

Zo niet, werkt IE dan wel goed in de veilige modus? (Met netwerktoegang uiteraard:D)
Surfen gaat wel probleemloos met IE?

Je kunt wel downloaden, maar het bestand wat je binnen hebt gehaald wil niet installeren.
Het is dan wel het complete bestand en de download is niet vastgelopen oid?
Je krijgt ook geen foutmelding bij het downloaden?
Zeet je met IE de bestanden in dezelfde map als Google Chrome?

Draait de pc verder wel probleemloos?
Ik heb AVG eerst proberen te installeren, dat klopt. Maar toen het niet lukte, heb ik een andere antivirus (OneCare) geïnstalleerd. Deze antivirus hadden we nog thuis liggen. Dus AVG staat nu helemaal niet op mijn computer. De firewall staat gewoon aan, de originele firewall (die standaard bij Windows zit). We hebben vista opnieuw geinstalleerd: gewoon die dvd opnieuw er in gedaan en toen eerst de schijf geformateerd (via de dvd) en daarna deed IE het opnieuw gelijk niet meer. Ik heb alle drivers geïnstalleerd. Ook de chipset.
Ik heb twee uitroeptekens bij Apparaatbeheer. Mijn screeny zit erbij als bijlage.
Ik heb alle IE die er waren uitgeprobeerd: 64-bit, de normale en die zonder invoegtoepassingen. Geen van allen deden het.
Het surfen op zich gaat wel met IE, maar het gebeurt ook wel eens dat ik naar een pagina ga en dat ik een 404 error krijg (De pagina kan niet worden weergegeven). Dan één keer (soms meerdere keren) herladen en dan doet ie het wel.
De downloads van IE zijn even groot als de downloads van Chrome. Dus daar ligt het niet aan (als het goed is). En nee, geen foutmelding ;)

Man ik wil je alvast echt bedanken zeg. Bedankt dat je zo veel tijd in dit probleem steekt :thumb::D

EDIT: Screeny vergeten xD
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.png
    apparaatbeheer.png
    70,3 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
OMG ik heb nu hetzelfde programmaatje gedownload, maar nu in dezelfde map als Google Chrome, en nu doet ie het wel :D:thumb:
Hoe de -=:evil:censuur:evil:=- kan dit nou weer :p
Maar volgens mij hea.. hoor je gewoon een bestand te kunnen opslaan waar je wilt.. of ligt dat aan mij xD :D

EDIT: Antivir downloaden en installeren gaat wel goed, maar AVG niet. (Ik ga ze alletwee niet installeren, maar ik wel alleen kijken of ze het nu wel doen.)
 
Laatst bewerkt:
Héhé, gewoon rechten dus. Het begon al een ingewikkeld verhaal te lijken.
Windows vista is strenger(&veiliger) met de gebruikersrechten.

uitleg
Bepaalde systeemmappen/bestanden kun je nog minder mee.

AVG moet je wel de allernieuwste versie van nemen, zij hebben pas een serieus probleem gehad.
Anitvir is ook prima.
Maarre had je het ook niet over onecare? Dat kun je beter niet combineren.
 
Héhé, gewoon rechten dus. Het begon al een ingewikkeld verhaal te lijken.
Windows vista is strenger(&veiliger) met de gebruikersrechten.

uitleg
Bepaalde systeemmappen/bestanden kun je nog minder mee.

AVG moet je wel de allernieuwste versie van nemen, zij hebben pas een serieus probleem gehad.
Anitvir is ook prima.
Maarre had je het ook niet over onecare? Dat kun je beter niet combineren.

Ik ga AVG ook niet installeren, ik heb nu al OneCare geïnstalleerd. Ik had alleen even wat nodig om te downloaden. Dus géén AVG en géén Antivir ;)
Maar het gaat alleen fout met IE. Met Chrome kan ik wel gewoon downloaden. Dus aan de map-rechten zal het niet liggen volgens mij.. ;)
Maar als ik nu MSN Messenger download van de officiële site, dan geeft ie aan dat er geen digitale handtekening bij zit.. dat zegt IE ook af en toe :rolleyes:
Kan het aan mijn stickje liggen? Het type is SMCWUSB-N :D
Misschien kan je er wat mee, ik hoor het wel. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan