Kabelverbinding tussen modem en pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
Berichten
119
Hallo allemaal

mijn laptop is draadloos maar ik wil mijn desktop met een internetkabel aansluiten op het net. Helaas werkt dit niet. Ik heb een installatie van Telenet en had nog 1 gat over en heb daar de internetkabel ingestoken. Helaas krijg ik geen verbinding. Ik heb ook al een nieuwe verbinding proberen aan te maken, maar ik krijg steeds de foutmelding 651 de modem .....

Iemand een idee?

foto0091si7.jpg


Het zwarte bakje: kan ik niet terugvinden wat dat is

Het oranje bakje:
Model No.: DES-1005D
S/N: PL1S18B002763

Het blauwe bakje:
Model No.: DWL-G700AP
S/N: F31T186015761
 
Laatst bewerkt:
Probeer de kabel eens op de achterste aan te sluiten. Misschien werkt dat?
 
Je router heeft toch 4 lan poorten, waar heb je die andere dan voor gebruikt ?
 
Je router heeft toch 4 lan poorten, waar heb je die andere dan voor gebruikt ?

1 kabel is verbonden met de digibox
1 kabel loopt van het oranje bakje naar het blauwe bakje
1 kabel loopt van het zwarte bakje naar het oranje bakje

= 1 gat over in het oranje bakje
 
Stuur eens het excacte type van je D-Link.
Kan het zo niet lezen.
 
Stuur eens het excacte type van je D-Link.
Kan het zo niet lezen.

Het zwarte bakje: kan ik niet terugvinden wat dat is

Het oranje bakje:
Model No.: DES-1005D
S/N: PL1S18B002763

Het blauwe bakje:
Model No.: DWL-G700AP
S/N: F31T186015761
 
Je D-Link is een draadloos accespoint.
Niks mis mee, maar dan zul je je pc ook moeten voorzien van een draadloze lan adapter.
Dit is mogelijk met behulp van een usb wlan adapter of een pci insteekkaart.

Zie bijlagen.
Te koop bij de computerboer om de hoek.USB-WLAN%2011n.jpgUSB-WLAN%2011n.jpgPCI WLAN kaart.JPG
 
Welk pakket heb je ?
Je kan beter overschakelen op die fiber. De prijs van vorige pakket is zo goed als recht evenredig als oude pakket.

bv mijn oud express net van 30MB/sec is nu fiber shake waar ik 48MB/sec heb voor zelfde prijs. En gratis telefoon en HD digicorder.


Waarom overschakelen. Op de foto zie ik dat je het oud systeem hebt. Het nieuwe systeem is maar 1 groote modem aan je muur. Die D-Link router die zit nu in 1 bakje samen met de modem waar je alles op kan aansluiten: tv (s) pc (s) playstation, telefoon.
Voordeel is, je spaard een stopcontact uit. Fibershake is rete-snel voor wat je betaald. Als je die coupon van in de krant of lokale telenet verdeler hebt is alles gratis, installatie en de overstap :) Oja, en was maandag bellen en zelfde week nog geinstalleerd.

Doe dit, dit bespaard je een hoop mizerie :)
 
Laatst bewerkt:
Je D-Link is een draadloos accespoint.
Niks mis mee, maar dan zul je je pc ook moeten voorzien van een draadloze lan adapter.
Dit is mogelijk met behulp van een usb wlan adapter of een pci insteekkaart.

Zie bijlagen.
Te koop bij de computerboer om de hoek.Bekijk bijlage 133435Bekijk bijlage 133435Bekijk bijlage 133437

Dus om mijn desktop met een internetkabel te verbinden, moet ik nog altijd een usb wlan adapter inpluggen? Gaat mijn internet dan via de kabel of mijn adapter. (van dit ken ik niet zoveel :s)
 
Welk pakket heb je ?
Je kan beter overschakelen op die fiber. De prijs van vorige pakket is zo goed als recht evenredig als oude pakket.

bv mijn oud express net van 30MB/sec is nu fiber shake waar ik 48MB/sec heb voor zelfde prijs. En gratis telefoon en HD digicorder.


Waarom overschakelen. Op de foto zie ik dat je het oud systeem hebt. Het nieuwe systeem is maar 1 groote modem aan je muur. Die D-Link router die zit nu in 1 bakje samen met de modem waar je alles op kan aansluiten: tv (s) pc (s) playstation, telefoon.
Voordeel is, je spaard een stopcontact uit. Fibershake is rete-snel voor wat je betaald. Als je die coupon van in de krant of lokale telenet verdeler hebt is alles gratis, installatie en de overstap :) Oja, en was maandag bellen en zelfde week nog geinstalleerd.

Doe dit, dit bespaard je een hoop mizerie :)

Ik heb een Gold Shake abonnement. Ik dacht al, waarom hebben die van Belgacom 1 modem en wij niet? ^^ Is overschakelen naar fibernet gratis? Ik bedoel daarmee de installatiekosten.
 
Dus om mijn desktop met een internetkabel te verbinden, moet ik nog altijd een usb wlan adapter inpluggen? Gaat mijn internet dan via de kabel of mijn adapter. (van dit ken ik niet zoveel :s)

Je hoeft hem dan niet met een kabel te verbinden.
Dan werkt hij draadloos na de juiste instellingen te hebben toegepast.
 
Je hoeft hem dan niet met een kabel te verbinden.
Dan werkt hij draadloos na de juiste instellingen te hebben toegepast.

Maar ik wil hem nu net met een kabel aansluiten zodat mijn internet sneller is.
 
Dan zul je een andere router moeten kopen, met lan aansluitingen en evt. draadloos.
Wat je nu gebruikt is een accespoint draadloos.
 
Dan zul je een andere router moeten kopen, met lan aansluitingen en evt. draadloos.
Wat je nu gebruikt is een accespoint draadloos.

Miljaar. Die installatie van fibernet, is dat terug 1 met accespoint?
 
Aan de beschrijving van vsd te zien heb je dan een echte router.
Gezien je er van alles op aan kunt sluiten zullen er zeker 4 lanpoorten in zitten.
En draadloos is tegenwoordig standaard.
Dus dat is een modem met ingebouwde router. (server)
 
Jep, toen de installatateur gedaan had, zag ik al mijn oude bakjes (moden en router) op de grond liggen. Ik dacht dat ie eerst nog niet klaar was, maar blijkbaar zit alles nu compacter inelkaar. 1 universele bak voor telefoon, internet en tv. Meerdere UTP aansluitingen. En geloof me vrij de snelheid is uber geil :D Aanja, en die bak bied zowel "draadloos" internet als dat je met een UTP kabeltje wil werken. Modem en router in 1 bakje. Wat moe je nog meer hebben? :p

Ik heb alleen 25 euro extra moete betalen omdat de installateur na 17.00h moest komen. Had ik een andere dag genomen waar die voor 17.00h had gekomen koste het me niets. Voor de rest heb ik niets extra op mijn factuur gezien. Best bel je eens naar Telenet hun klanten dienst. In de zomer zijn er weer zomer acties, en wie weet heb je dan weer iets extra's bij.

picture.php
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor de tip. Momenteel zit het zo bij mij:



Klopt niet echt voor een gold shake abonnement. Ik zou aan een downloadsnelheid van 30 mbps moeten zitten.
 
Dat komt door de 'moment meeting' als je een uur later opnieuw meet, heb je weer een ander value. Mijn snelheid klopte ook niet toen ik express net had. Mijn Fibershake klopt op 2mb na heel goed.
 
Dat komt door de 'moment meeting' als je een uur later opnieuw meet, heb je weer een ander value. Mijn snelheid klopte ook niet toen ik express net had. Mijn Fibershake klopt op 2mb na heel goed.

Heb het nog een keer geprobeerd, nu zat ik aan 3.89 mbps xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan