Hoe e-books op Kobo Touch e-reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolina2

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
79
Dag superman/vrouw die alles weet over e-readers,

Gisteren heb ik een kobo touch e-reader gekocht. E-reader geïnstalleerd en klaar om er boeken op te zetten. Hup naar ********* en boeken zoeken.
Aanvinken en create en toen lukte het niet meer... Calibre geïnstalleerd, Adobe Digital geïnstalleerd... Ik kom er geen wijs uit. Het lukt me niet te downloaden, het op mijn pc te krijgen en vervolgens op mijn e-reader.

Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik vanaf de pagina ********* de boeken op mijn Kobo E-Reader zet?

Alvast reuze bedankt!

Hartelijke groet,

Carolina
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook al heeft vanschagen hartstikke gelijk, toch verschil ik in detail met hem van inzicht. Ik geloof niet dat de regels van de Helpmij zich verzetten tegen de uitleg van een tool. Los daarvan is het idd. binnen de Helpmij niet toegestaan te verwijzen naar een dergelijke locatie, maar aangezien Carolina die zelf al noemt en uitsluitend om uitleg vraagt, denk ik dat het wel mag. Als het niet zo is dan zal deze posting wel verwijderd worden, maar ik heb goede hoop voor je. Uitleg over het tooltje : Klik
 
Laatst bewerkt:
Voor de zoveelste keer en Giga members moeten inmiddels weten hoe het zit lijkt mij !! Er mogen geen links en bronnen onthuld worden en er mag niet gevraagd worden WAAR warez te verkrijgen is !! Praten OVER warez is nog steeds gewoon toegestaan !! Enige is de verwijzing naar een warez locatie welke ik heb aangepast !! Verder nogmaals de mededeling dat we genoeg moderators hebben en melden genoeg is vanschagen maar dat weet je best !!
 
ik heb een raar gevoel
dat ze er met die 2 linken nog niet uitkomt
raar he zo'n gevoel :D
 
Als het met die video niet lukt dan lukt het nooit.
 
Je bent hier niet in de chat en je berichten worden niet voor niets door een moderator verwijderd. Graag ontopic blijven.
 
Fijn dat jullie reageren op mijn vraag. Ik ben er alleen niet mee geholpen. Voordat ik deze vraag postte heb ik uiteraard alle mogelijke links op internet gelezen.
Bij de link van gast0225 kan ik het volgen tot stap 3 (bestand NFO) downloaden. Alleen het downloaden lukt niet en ik kan het niet omzetten naar een leesbaar eboekdocument of openen. Laat staan op mijn ereader zetten.
Het youtubefilmpje heb ik van a tot z gevolgd maar met alle drie de opties kan ik vanuit de gratis download programmas geen boeken downloaden.
Sorry als ik websites genoemd heb, ik wist niet dat het niet mocht.
Ik voel me nu wel heel blond want zo moeilijk kan het toch niet zijn? Heeft iemand de kobo touch en kan diegene mij stap voor stap uitleggen wat te doen?

dank!
 
Overigens had ik alt.binz ook gedownload en hier zijn wel wat boeken opgekomen. Je ziet dan waar hij ze opslaat op je eigen PC maar als ik kijk in die map staan de boeken er niet tussen. Of moet ik newsbin downloaden? Het moet toch allemaal veel makkelijker kunnen?
 
Het moet toch allemaal veel makkelijker kunnen?
Extreem makkelijk, hier een boek kopen (of halen, er staan ook gratis boeken tussen), kobo aanzetten en met je draadloze netwerk verbinden, druk op de synchronyseerknop en klaar is Carolina.
 
Laatst bewerkt:
Boek kopen via Kobo gaat vast lukken. Het gaat mij om het gratis downloaden van boeken dat niet lukt.
Grabit heb ik net geprobeerd te installeren maar ze vragen bij Shemes een code naam en die heb ik niet.
Ik kom er dus nog niet uit...

Help?
 
Als ik grabit heb geinstalleerd moet ik een hostname of my preferred Usenet server invoeren. Wat moet ik hier intypen?
Daarna nog een gebruikersnaam en wachtwoord en die moeten waarschijnlijk eerst ergens geregistreerd worden? Kan dit ook gratis?

Alvast bedankt!
 
E-reader geïnstalleerd en klaar om er boeken op te zetten. Hup naar ********* en boeken zoeken. Aanvinken en create en toen lukte het niet meer... Carolina
Hoi, ik ben zo vrij geweest om jouw startposting maar gedeeltelijk te citeren. Dit is misschien niet helemaal zoals het hoort, maar het gaat mij eigenlijk maar om een stukje van je oorspronkelijke vraag.

Ik vraag mij namelijk af óf jij je ooit écht verdiept hebt in het fenomeen 'Nieuwsgroepen' en wat je er mee kunt en hoe je dat precies moet doen? Als het antwoord daarop ontkennend luidt, dan adviseer ik je één of meerder hits te bestuderen uit het volgende linkje :http://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=1&cp=12&gs_id=1d&xhr=t&q=hoe+werken+nieuwsgroepen&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=hoe+werken+n&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=ed166063b01c2d93&biw=806&bih=486
 
Laatst bewerkt:
Beste gast0225,
Jouw reactie kan ik me voorstellen. Ik kan je vertellen dat ik uren op google heb gesurft en alle mogelijke programma's heb gedownload. Ik vind het zelf ook enorm frustrerend dat het me niet lukt. Ik voel me dan ook echt oliedom. En dat voor iemand met een academische titel...

Als iemand mij kan helpen hoe ik grabit kan installeren? Ik kom niet verder met de hostname...
 
Die hostname verkrijg je bij een Newsreader waar je een abonnement afsluit voor bijvoorbeeld een maand of pre paid een dag !! www.eweka.nl is er één die ik al langere tijd gebruik. Je krijgt na inschrijving vanzelf je hostname die eruit ziet als newsreader**.eweka.nl

Dan krijg je ook je naam en wachtwoord per mail en kan je een account aanmaken via Grabit.

Op de diverse NZB sites ( ik ga ze niet noemen) kan je vervolgens gaan zoeken.

Het gevonden NZB bestand open je in Grabit waarna deze gedownload, uitgepakt en eventueel gerepareerd zal worden. Het bestand wat je dan overhoud kan je op je Reader gaan plaatsen.

Niet gek hè voor iemand die alleen LBO gedaan heeft ;-)
 
Laatst bewerkt:
Dag Terrabo,

Super bedankt voor jouw reactie. Zo zie je maar dat opleiding er niet toe doet.
Ik ga naar eweka.

Dank!
 
Niet om 't 1 of ander Terrarabo en ik respecteer de moderators, maar als ik een dergelijk programma noem wordt er nogal heftig op gereageerd dat dat niet is toegestaan en nu noem je zelf een ander programma dat in feite hetzelfde doet.
 
Edmoor, vanuit mijn functie als moderator het volgende. Ik weet dat er veel onduidelijkheid is omtrent warez. Toch zijn de regels duidelijk !! Praten over warez mag !! Grabit is een stukje software en op zich geen warez. Is een beetje cru gezegd gewoon een download tool. Het programma zelf is ook niet illegaal. Hetzelfde geldt voor NZB bestanden. Het bestand zelf kan van alles bevatten. Waar de lijn getrokken moet worden is het expliciet vragen naar warez ( dus waar te vinden) en het aanbieden hiervan alsmede het plaatsen van bronnen zoals de diverse NZB en Torrent sites. Lees nog even goed de regels door die ik even voor je zal plaatsen.

Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig is.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.


Zoals je kan zien in het eerste bericht heb ik alle verwijzingen eruit gehaald. Hier heeft Carolina waarschijnlijk niet aan gedacht. Wat rest is de vraag van Carolina en dat is hoe bestanden op een Reader geplaatst kunnen worden.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Mocht je in de toekomst onduidelijkheid ondervinden dan kan je altijd een melding maken.
 
Ik wil er ook geen discussie van maken uiteraard maar het wel even benoemd hebben.
Bedankt voor je duidelijkheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan