Hoe weet ik welk geheugen in mijn PC zit?/

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Ik wil een persoon helpen die op afstand zit en die geen verstand heeft van het binnenste van de computer.

Ik heb op mijn PC Everest geïnstalleerd waarmee ik snel kan zien hoeveel geheugen in mijn systeem zit, waar het zit en welk merk.

De andere persoon heeft Everest niet en heeft ook geen verstand van het installeren van programma's.

Mijn vragen: 1. Op welke wijze kun je in Windows XP er achter hoeveel waar en welk type geheugen er in zit zonder gebruik van Everest?
2. Als er verschillende kloksnelheden mogelijk zijn, hoe en waar kan ik zien op welke snelheid dat andere systeem draait?

Het gaat om een Dell Dimension 4600.

Bij voorbaat dank.

Jaap
 
Je zal toch programma's moeten gebruiken die je hardware uitleest en een overzicht maakt.
De link naar dell en interngeheugen zegt niets over de huidige configuratie.
Die geven alleen de standaard configuratie van het systeem weer.
Hwinfo is al gegeven, everest had je al genoemd.

Dan hebben we sisoft sandra, belarc advisor en pcwizard en speccy nog die dit voor je op een rijtje kunnen zetten.

Terugkomend op vraag 2.
Je kan twee verschillende snelheden wel door elkaar gebruiken die ondersteund worden door het moederbord, echter gaat alles wel op de langzaamste snelheid werken.
Overigens is (als je denkt aan geheugenuitbreiding) SDRAM nog wel verkrijgbaar, maar verschrikkelijk duur.

Ps, die mapreporter gaf mij valse informatie
 
Laatst bewerkt:
Vraag 2. Die ervaring had ik ook op mijn systeem, snellere modules betekenen nog niet een sneller systeem, 333MHz blijft 333MHz.

Maar in ieder geval geeft de informatie mij aan dat ik op de goede weg ben,

Jaap
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan