HELP: Medion PC & Firmware upgrade Pioneer DVD RW DVR-106D

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakie

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2002
Berichten
26
Ik heb een Medion PC (Desktop / P4 / 2.66 / XP-Home), standard voorzien van een Pioneer DVD RW type DVR-106D. Ik wil de firmware van deze Pioneer DVD RW upgraden van versie 1.05 naar 1.06, maar wanneer ik dat doe dan krijg ik de melding :”Available target is not found”. Ik heb ook de alternatieve methode geprobeerd, namelijk de pc opstarten met een bootdisk en vervolgens de upgrade vanaf de diskette (via DOS) uit te voeren. Maar ook dit lukt niet en krijg ik dezelfde foutmelding.
Om te controleren of ik misschien over een OEM brander beschik, heb ik bij Pioneer een Check programma gedownload, maar de checker kan mijn Pioneer niet vinden en komt met de melding “No DVD-RW drive was not found”.

Pioneer Nederland en de HelpDesk van Medion Benelux kunnen mij niet vertellen waardoor dit probleem komt. Heel misschien kan het - volgens Pioneer Nederland - zijn dat Pioneer een zending (bulk partij) aan Medion verkocht heeft met daarin een afwijkende firmware die later dus niet met de originele Pioneer firmware te upgraden is. Maar dat probleem is bekend bij oudere modellen en dus niet bij mijn 106D. Op de duitse site van Medion vind ik alleen een firmware voor de Pioneer 1.05 en over andere typen/modellen wordt niet gesproken. Wie weet raad?

Thnx & Grtz,
Freakie
 
1 Vraagje voor effe tussendoor, waarom wil je je apparaat updaten? Als alles werkt zoals het hoort, gewoon zo laten.
Indien een update misgaat (zoals bv bios flash) dan is het apparaat naar de eeuwige jachtvelden...
 
Door de nieuwe firmware schijnt de brander beter DVD-RW schijven te kunnen lezen. Heb inderdaad al enkele malen meegemaakt dat de DVD-brander een DVD-RW schijf niet kan lezen en mijn DVD-Rom speler wel.

Grtz,
Freakie
 
Piepoeh bedankt voor je reactie. Beide links/sites ken ik jammer genoeg al. Helaas is ook daar geen oplossing te vinden. Begin er steeds meer van te balen, koop je een PC met een Pioneer DVD+_RW en dan blijkt het een Pioneer te zijn met "beperkingen". Advies, kijk uit voor goedkope (Medion/Aldi) aanbiedingen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan