pc start niet als printer aangesloten wordt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Askkey

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hi Guys,

Ik zit met een probleem ik heb op een pc dual boot w98 en w2k...net geinstalleerd. Echter als ik op de paralelle poort de printer (HP) aansluit wil de pc niet eens meer tot de Bios booten. enig idee?

Haal ik de printer van de kabel af dan start hij wel probleemloos op. Ik wil/durf hem niet aan te sluiten terwijl de pc gestart is ivm statische ontlading of andere problemen die zich dan kunnen voordoen.

Graag ideeen wat de oorzaak zou kunnen zijn.

bvd
askkey

Kijk in de BIOS eens naar de instellingen van je poorten. Wijzig die zonodig (kwestie van experimenteren).

Groetjes,
Bennie

het is opgelost. W2k had al een HP geinstalleerd staan maar dan via een USB (hoe vraag het mij niet?). OP een of andere wijze lijkt de pc dat al af te tasten vooraan in het boot proces. dus usb printer verwijderd..opnieuw booten, want je weet maar nooit. printer toevoegen maar dan op de paralel. pc weer uit zetten. printer aansluiten en jawel geen enkel probleem meer.....ik word soms zo moe hiervan. nou ja de pc flink masseren zodat het begrijpt waar de alle rotzooi zit en dan gaat ie het op den duur begrijpen...pfoeh makkelijk is anders. Toch bedankt. (en het zal wel altijd een mysterie blijven hoop ik)
askkey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan