Geheugen kapot door virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whocarez

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2000
Hoi!

Van het weekend had ik een virus op mijn pc. Die heb ik met veel moeite weg gekregen, maar nu ik Windows XP opnieuw probeer te installeren geeft hij steeds een foutmelding (0x0000008E).

Op internet vond ik dat dit waarschijnlijk met het gehegen te maken heeft. Ik heb een memorytest (memtest 86) gedaan en deze hing na 8 minuten. Het geheugen is nog geen 3 jaar oud.

Nu vraag ik mij af of dit nog met dat virus te maken kan hebben. Is mijn geheugen hierdoor kapot gegaan of heeft het virus zich in mijn geheugen genesteld? En kan ik hier nog iets aan doen (geheugen resetten ofzo)?

Ik hoop dat iemand van jullie hier een antwoord op heeft!

Alvast bedankt en groetjes van Sonja

Een virus dar je geheugen (RAM) aantast lijkt me stug. Die error heeft waarschijnlijk wel met het geheugen temaken, hoeveel RAM heb je?

Hoi!

Nee, helaas, het is één geheugenmodule... Kan het dus niet testen.

Maar het is zo vreemd dat mijn pc wel nog gewoon werkt (eerst onder Xp, is nu geformatteerd, en nu onder DOS) maar dat ik er niets meer op kan installeren. Is er niet een menier om die testen over te slaan?

Ik zal die andere geheugen test proberen, bedankt!

Goed, dan sla je het testen over. En dan? Hoe dan verder? Er bestaat inderdaad grote kans dat het geheugen defect is.

"STOP 0x0000008e" Error Message During Windows XP Setup.

XP is erg kritisch als het gaat om hardware. Dat is de reden. (Aangenomen dat het geheugen de oorzaak is).

Groetjes,
Bennie

Nouja, ik heb XP al 2 jaar zonder problemen draaien op mijn pc. Pas sinds dat virus van het weekend krijg ik het niet op mijn pc. Dus wat er ook met dat geheugen is, XP heeft daar verder geen problemen mee. Gisteren draaide XP nog gewoon, alleen krijg ik het er niet meer opnieuw op...

Nouja, anders moet ik maar een nieuwe geheugenmodule kopen, dan zet ik deze wel als tweede module erachter. Ik was/ben alleen bang dat, als er een virus op mijn geheugen zit, hij een nieuwe module ook aantast!?

Groetjes van Sonja

Dan haal je eerst de oude eruit, en dan kijk je of het dan wel werkt. Als dat zo is, weet je dat de oude module dus defect is en hoef je deze er niet bij te zetten. Als je hetzelfde probleem blijf houden met het nieuwe geheugen erin lag het daar dus niet aan en kan je ze er gewoon allebij in zetten. Wat extra geheugen is nooit weg :)

Greets

Hallo

Een virus kan geen r.a.m. geheugen defekt maken .

Volgens mij heeft de betrokken p.c. reeds langer dit defekt geheugen.

Tot nu toe , werd ofwel het volledige defekte geheugen nooit gebruikt , of was het betrokken geheugen net stabiel genoeg om geen problemen te veroorzaken.

Zijn steeds dezelfde geheugenlokaties slecht , of veranderen deze sterk???(meerdere malen controleren)

Memtest is betrouwbaar genoeg om voor huis/tuin en keukengebruik een geheugen te testen .

Indien je het ganse zaakje niet vertrouwd , kun je ook eens een geheugenlatje lenen??

Heb ooit eens in een extreem geval meegemaakt , dat win xx het mogelijk vond om een defekte harde schijf , r.a.m. geheugen , alsook defekte videokaart te boven te komen ....

p.s. : veel p.c.'s hebben een garantie van 3 jaar , misschien valt dit geheugen daar nog onder???

Peter

Hoi!!

Ik ben nu weer die memorytester aan het draaien. Ik betwijfel of hij de vorige keer vast was gelopen eigenlijk.... Hij deed namelijk een tijdje niets. Maar nu zie ik dat hij wel vaker een tijdje niets doet, en dan toch weer verder gaat. Hij loop nu 17 minuten zonder problemen...

Helaas kan ik geen geheugenstick lenen van iemand, want ik ken niemand die hetzelfde geheugen heeft.

Ik denk dat ik maar 128 mb erbij moet kopen. En hopen dat het dan wel werkt.... Wat zou het anders kunnen zijn??

En VDK_P, als ik het nieuwe geheugen nou als eerste neerzet en het oude geheugen als tweede, zou dit zin hebben of maak ik daarmee mijn systeem alsnog instabiel?

Helaas heb ik geen garantie meer op de pc, die was maar voor 2 jaar. De PC heb ik bij Aldi gekocht 3 jaar terug.

Groetjes van Sonja!

Ik heb een Pentium 3 900. Wat voor geheugen heb ik nodig en welk merk raden jullie mij aan?

Is sdram p100 van Kingston iets? Die kan ik hier kopen voor 49 euro.

Groetjes!

PS. De geheugentester draait nu ruim twee uur en heeft nog geen errors gevonden...

Geplaatst door whocarez
Ik heb een Pentium 3 900. Wat voor geheugen heb ik nodig en welk merk raden jullie mij aan?

Is sdram p100 van Kingston iets? Die kan ik hier kopen voor 49 euro.

Groetjes!

PS. De geheugentester draait nu ruim twee uur en heeft nog geen errors gevonden...

Jouw geheugen draait op 133MHZ maar de prijs is goed als je daar 256mb voor krijgt. Voor 128mb is het teveel.

Hallo

Indien memtest geen foutmeldingen geeft , Ben je bijna 100% zeker dat het betrokken geheugen o.k. is.

Laat anders eens memtest lopen met de systeemkast open , zo warmt het geheugen iets op , waardoor er toch eventuele fouten boven water komen.

Defekt geheugen mengen met korrekt werkend geheugen resulteert nog altijd tot een instabiel systeem , dus niet doen.

p.s. : de bedoeling is om memtest ettelijke uren te laten draaien , desnoods de ganse nacht.

Peter

Hoi megabit!

In de winkel vertelden ze me dat ik p100 geheugen nodig heb. Hoe kom ik erachter wat ik nodig heb?

Het geheugen is wel nieuw hoor. Ik kan het niet echt goedkoper vinden van dit merk. Wat raad jij aan dan?

Groetjes van Sonja!

Ps. de geheugentester is nu, na ruim 2 uur, helaas toch weer vast gelopen (geen errors aangegeven) :S

Ik heb mijn geheugen uit mijn pc gehaald, er staat op: mosel vitelic PC133U-333-542-A

Dit betekend zeker dat ik wel P133 geheugen kan hebben? Heeft die verkoper me duurder geheugen aan zitten smeren:P

Helaas...

Ik heb net nieuw geheugen in mijn pc geprobeerd, en helaas, het probleem is er nog steeds... :( :( :(

Heeft iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn? Want het geheugen is blijkbaar nog prima...

Groetjes van Sonja

Ik heb net een andere harde schijf geprobeerd, en ik blijf hetzelfde probleem houden. Opstarten in DOS is geen enkel probleem, maar zodra ik XP wil instelleren of starten loopt de pc vast....

Wie o wie kan mij helpen?

Hoi Sigma!

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb helaas had ik het al gezien. Het probleem zou bij de RAM zitten maar ik heb er al nieuwe in gedaan. Dit werkt ook niet :( Ik heb zelfs net een andere videokaart geprobeerd...

Het enige wat ik nog kan bedenken dat het moederbord niet meer lekker is. Maarja, om even een nieuw moederbord, processor en geheugen te kopen is nogal wat. De pc is nog geen 3 jaar oud (PIII 900). En zometeen heb ik het probleem dan nog...

Groetjes van Sonja!

Hi Sonja!

Heb je gedaan wat in het link van Bennie (+ herhaling van Sigma) stond ??

Dit dus: Remove a different memory module, or install the RAM in a different memory slot.
In een andere memory slot zetten ?
En welke virus was dat ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan