toetsenbord problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansrijswijk

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:
Het toetsenbord van mijn laptop vertoont kuren.
Bepaalde letters komen op het beeldscherm te staan als cijfers of tekens.
Bijvoorbeeld:
i = 5
j = 1
k = 2
l = 3
m = 0
o = 6
p = ---
u = 4
enz.
Er is geen nieuwe software of hardware geïnstalleerd. Het probleen was er plots en ik zou niet weten hoe dit op te lossen.
Heeft iemand een idee hoe dit gekomen en wat er aan te valt?
MVG
HANS
hansn56@wanadoo.nl

Verplaatst naar toetsenbord/muis.

Zoek zelf voortaan de juiste sectie.

Is geen fout maar juist een extra optie op laptops...
Omdat je geen nummeriek toetsenbord deel hebt zoals op een 'normaal' toetsen bord kun je als je op een laptop werkt d.m.v. een toets toch gebruik maken van een nummeriek toetsenbord, handig als je veel getallen moet invoeren.

Waarschijnlijk is ook op de toetsen te zien dat je ze voor iets anders kunt gebruiken, bv de M (Ins en 0)
en onder de 9 (page up)
M.b.v. de F-toetsen kun je deze optie vaak aan/uit zetten.
Zoek even naar de F-toets waar ook een klein toetsen bordje op staat, vaak de F11 toets.

Deze 'grijze' opties op je toetsenbord werken alleen als ook de Fn toets indrukt, deze zit vaak links onder tussen de CTRL en de Alt knop.
In dit geval dus Fn+F11 en je krijg je door jou beschreven effect.

Sluit je een monitor aan op je laptop en je krijgt geen beeld kun je dat bv door Fn+F5 aan en uit zetten.

laptoptoets.jpg

Laatst bewerkt:
toetsenbord probleem

Geachte heer/mevrouw Withaar,

Dank u ik heb het gevonden. Het was het knopje rechtsboven in met als naam num lock.
Ik ben eruit bedankt voor de tip

MVG

HANS

Hallo,
Ik heb precies hetzelfde alleen ligt dit niet aan de num lock. Ik heb het ook nooit eerder meegemaakt. Het heeft ook niet te maken met talen vd toetsenborden.

Wie weet de oplossing? ?

Groet Hanan

Geachte heer/mevrouw Withaar,

Dank u ik heb het gevonden. Het was het knopje rechtsboven in met als naam num lock.
Ik ben eruit bedankt voor de tip

MVG

HANS

Welkom hananm,

Zoals als gezegd is dit al een topic uit 2004 en niet actueel meer. Daarom gaat er ook een slotje op. Je kan uiteraard een nieuwe vraag stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan